ساموئل لوکانگا: ادغام اقتصادی باید یک عامل جامع در جامعه شرق آفریقا به عنوان بازتاب اتحادیه اروپا باشد.

[ad_1] یکپارچگی اقتصادی، فرآیندی است که طی آن دو یا چند کشور در یک منطقه جغرافیایی تعریف شده، تعدادی

توسط ABDOOSNEWS در 10 دی 1400
[ad_1]

یکپارچگی اقتصادی، فرآیندی است که طی آن دو یا چند کشور در یک منطقه جغرافیایی تعریف شده، تعدادی از موانع تجاری را به منظور پیشبرد و دفاع از مجموعه ای از اهداف اقتصادی کاهش می دهند. در بعد سیاسی آن است که یکپارچگی اقتصادی با ایده گسترده تر منطقه گرایی به طور کلی متفاوت است.

هدف جامعه شرق آفریقا دستیابی به رفاه، رقابت، امنیت، ثبات و اتحاد سیاسی در شرق آفریقا است. کشورهای شریک - کنیا، اوگاندا، تانزانیا، رواندا و بوروندی - به دنبال ایجاد یک فدراسیون سیاسی هستند که یکپارچگی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را گسترش و تقویت کند. کیفیت زندگی مردم باید از طریق افزایش امنیت، ظرفیت رقابتی بیشتر، ارزش افزوده، تجارت و سرمایه گذاری بهبود یابد.

جامعه شرق آفریقا دریافته است که یکپارچگی اقتصادی تنها در صورتی می تواند موفق باشد که صلح، ثبات و امنیت در سراسر منطقه برقرار شود. بنابراین، تلاش های خود را بر پیشگیری از بحران، حل مناقشه، کنترل سلاح های سبک و سبک و ترویج حکمرانی خوب متمرکز می کند. با این حال، این تلاش ها به دلیل ساختارهای نهادی ضعیف در دبیرخانه EAC، از جمله به ویژه فقدان یک اداره صلح و امنیت و اجرای ناکافی استراتژی ها و استانداردهای منطقه ای در داخل کشورهای شریک، با مشکل مواجه شده است.

دبیرخانه EAC موقعیت خوبی برای گرد هم آوردن کشورهای شریک در فعالیت های مشترک برای صلح و امنیت و ارائه حمایت از این فعالیت ها دارد.

یکپارچگی اقتصادی منطقه ای به کشورها این امکان را داده است که بر روی موضوعاتی تمرکز کنند که برای مرحله توسعه آنها مهم است و همچنین تجارت بین همسایگان را ارتقا دهند.

چهار شکل اصلی ادغام اقتصادی منطقه‌ای وجود دارد که عبارت‌اند از: *منطقه تجارت آزاد *، اساسی‌ترین شکلی که در آن کشورهای عضو تمامی موانع را برای تجارت با یکدیگر از بین می‌برند، اما در تعیین سیاست‌های تجاری مستقل با غیرعضو آزادند. * اتحادیه گمرکی * که یکپارچگی اقتصادی را تضمین می کند مانند یک منطقه تجارت آزاد، که در آن موانع بین کشورهای عضو برداشته شده است. * بازار مشترک *، که به ایجاد بازارهای یکپارچه اقتصادی بین کشورهای عضو اجازه می دهد، مانند بازارهای مشترک برای شرق و آفریقای جنوبی (COMESA) * اتحادیه اقتصادی، * زمانی ایجاد می شود که طرفین یک توافقنامه اقتصادی برای رفع موانع تجارت و اتخاذ تصمیم می کنند. سیاست های مشترک اقتصادی، اتحادیه اروپا نمونه خوبی از اتحادیه اقتصادی (EU) است.

اتحادیه اروپا (EU) یکپارچه ترین شکل همکاری اقتصادی است.

اتحادیه اروپا در ابتدا در سال 1950 برای پایان دادن به جنگ های مکرر بین همسایگان اروپا آغاز شد. این شش مؤسس عبارتند از فرانسه، آلمان غربی، ایتالیا و کشورهای بنلوکس (بلژیک، لوکزامبورگ و هلند) که همگی توافق نامه ای را امضا کرده اند تا صنایع زغال سنگ و فولاد خود را تحت مدیریت مشترک اداره کنند. تمرکز بر توسعه صنایع زغال سنگ و فولاد برای اهداف صلح آمیز بود.

در سال 1957، شش کشور معاهده رم را امضا کردند که در آن جامعه اقتصادی اروپا (EEC) تأسیس شد و بازار مشترکی بین اعضا ایجاد شد. در طول پنجاه سال بعد، EEC نه عضو دیگر را اضافه کرد و نام خود را دو بار تغییر داد - در دهه 1970 به جامعه اروپا (EC) و در سال 1993 به اتحادیه اروپا (EU).

کل تاریخ تبدیل EEC به اتحادیه اروپا یک فرآیند تکاملی است. با این حال، معاهده ماستریخت در سال 1993 به عنوان یک نکته مهم برجسته است. سپس اتحادیه اقتصادی واقعی ایجاد شد. اتحادیه اروپا با این معاهده سه هدف را تعیین کرده است. اولی ایجاد یک واحد پول مشترک بود که در سال 1999 به اجرا درآمد. دومی تعیین اهداف پولی و مالی برای کشورهای عضو بود. ثالثاً، این معاهده خواستار یک اتحادیه سیاسی است که شامل توسعه یک سیاست خارجی و دفاعی مشترک و شهروندی مشترک باشد. پرونده مقدماتی به برخی از چالش‌های فعلی پیش روی اتحادیه اروپا در نتیجه تأثیر این اهداف پرداخت. با وجود چالش ها، اتحادیه اروپا احتمالاً در برابر میراث تاریخی خود مقاومت خواهد کرد. علاوه بر این، یک هدف کلیدی برای توسعه اتحادیه اروپا این بود که اروپایی ها متوجه شوند که برای رقابت با ایالات متحده و بازارهای نوظهور چین و هند به یک پلت فرم تجاری بزرگتر نیاز دارند. تک تک کشورهای اروپایی هرگز آنقدر قدرت اقتصادی را که اکنون با هم به عنوان اتحادیه اروپا دارند، نخواهند داشت.

امروزه اتحادیه اروپا دارای بیست و هفت کشور عضو است. کرواسی، ایسلند، مقدونیه و ترکیه نامزدهای بعدی عضویت در آینده هستند. در سال 2009، 27 کشور اتحادیه اروپا معاهده لیسبون را امضا کردند که معاهدات قبلی را اصلاح کرد. این اتحادیه برای دموکراتیک، کارآمدتر و شفاف‌تر کردن اتحادیه اروپا و مقابله با چالش‌های جهانی مانند تغییرات آب و هوا، امنیت و توسعه پایدار طراحی شده است.

منطقه اقتصادی اروپا (EEA) در 1 ژانویه 1994 پس از توافق بین کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) و اتحادیه اروپا (بعدها اتحادیه اروپا) تأسیس شد. به ویژه، به ایسلند (اکنون نامزد اتحادیه اروپا)، لیختن اشتاین و نروژ اجازه داد تا در بازار واحد اتحادیه اروپا بدون عضویت متعارف اتحادیه اروپا شرکت کنند. سوئیس نیز علیرغم اینکه بخشی از توافقات دوجانبه مشابه است، تصمیم گرفته است به اتحادیه اروپا نپیوندد.

اتحادیه اروپا یک سازمان منحصربه‌فرد است، زیرا یک کشور مجزا نیست، بلکه گروهی از کشورهایی است که توافق کرده‌اند از نزدیک با یکدیگر همکاری کنند و جنبه‌های کلیدی سیاست اقتصادی خود را هماهنگ کنند. بر این اساس، درست مانند جامعه شرق آفریقا، این سازمان نیز دارای نهادهای حاکمیتی و تصمیم گیری خود است، یعنی شورای اروپا، کمیسیون اروپا، پارلمان اروپا، شورای اتحادیه اروپا و دیوان دادگستری.

بزرگترین مزیت عضویت در اتحادیه اروپا، اتحادیه پولی است. امروزه شانزده کشور عضو از یورو استفاده می کنند. از زمان راه اندازی، یورو به دومین ارز ذخیره بزرگ جهان پس از دلار آمریکا تبدیل شده است. یادآوری چند تفاوت مهم است. اولاً، اتحادیه اروپا از کشورهای مشابه قاره اروپا تشکیل نشده است. ثانیاً تعداد کشورهای عضو اتحادیه اروپا از کشورهایی که از یورو استفاده می کنند بیشتر است. بازارهای یورو یا کشورهای یورو کشورهایی هستند که از یورو استفاده می کنند.

بازار واحد اروپا مزیت اصلی عضویت در اتحادیه اروپا است. به گزارش یوروپا، وب سایت رسمی اتحادیه اروپا (http://europa.eu)، کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک بازار واحد با بیش از پانصد میلیون نفر تشکیل داده اند که نماینده 7 درصد از جمعیت جهان است. این بازار واحد امکان جابجایی آزاد کالاها، خدمات، سرمایه و افراد در اتحادیه اروپا را فراهم می کند. اگرچه برای کالاهایی که یک بار وارد بازار می شوند، یک تعرفه واحد وجود دارد، هیچ تعرفه یا مالیات اضافی نمی تواند بر کالاها اعمال شود.

کسب و کارهایی که با یکی از کشورهای اتحادیه اروپا تجارت می کنند، اکنون تجارت با سایر کشورهای اتحادیه اروپا را در بسیاری از موارد آسان تر و ارزان تر می دانند. دیگر هیچ ریسک ارزی وجود ندارد و حذف نیاز به تبدیل ارز در بازارهای اتحادیه اروپا هزینه های مبادله را کاهش می دهد. علاوه بر این، وجود ارز واحد باعث شفافیت و ثبات قیمت گذاری بین کشورها و بازارها می شود.

علیرغم مزایای درک شده، سیاست گذاران اقتصادی اتحادیه اروپا تشخیص می دهند که بازارهای کار اتحادیه از سختی، مقررات و ساختارهای مالیاتی رنج می برند که به بیکاری بالا و حساسیت پایین اشتغال به رشد اقتصادی کمک کرده است. این امر به ویژه برای نیروی کار نسبتاً کم مهارت صادق است.

اقتصاد اروپا نسبت به ایالات متحده یا سایر نقاط جهان با رکود عمیق‌تر و بهبودی کندتر مواجه است. با توجه به اینکه اقتصاد 18.4 تریلیون دلاری اتحادیه اروپا 30 درصد از اقتصاد جهان را تشکیل می دهد، چشم انداز ضعیف آن احتمالا به ایالات متحده، آسیا و سایر مناطق باز خواهد گشت. ترمیم سیستم بانکی اتحادیه اروپا به ویژه دشوار است، زیرا شانزده کشور از 27 کشور واحد پول یورو و بانک مرکزی را به اشتراک می گذارند، اما مقررات بانکی عمدتاً تحت کنترل دولت های ملی است.

استراتژی اروپا 2020 پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا چشم اندازی را برای اقتصاد بازار اجتماعی اتحادیه اروپا برای قرن بیست و یکم ارائه می کند. این نشان می دهد که چگونه اتحادیه اروپا می تواند قوی تر از این بحران بیرون بیاید و چگونه می تواند به یک اقتصاد هوشمند، پایدار و فراگیر تبدیل شود و سطوح بالای اشتغال، بهره وری و انسجام اجتماعی را تضمین کند. وی خواستار حکمرانی اقتصادی قوی تر برای دستیابی به نتایج سریع و پایدار شد.

جامعه آفریقای شرقی در دهه گذشته شاهد افزایش بلوک های تجاری بوده است، با بیش از 100 توافقنامه در حال اجرا و بیشتر مورد بحث. بلوک تجاری اساساً یک منطقه تجارت آزاد یا تقریباً یک منطقه تجارت آزاد است که توسط یک یا چند توافقنامه مالیاتی، تعرفه ای و تجاری بین دو یا چند کشور تشکیل شده است. برخی از بلوک‌های تجاری به توافق‌هایی منتهی شده‌اند که بیش از سایرین در ایجاد همکاری‌های اقتصادی اهمیت داشته‌اند.

بیش از صد موافقت نامه تجاری منطقه ای وجود دارد، تعدادی که به طور مداوم در حال تغییر هستند زیرا کشورها منافع و اولویت های اقتصادی و سیاسی خود را تنظیم می کنند. علاوه بر این، گسترش سازمان تجارت جهانی (WTO) منجر به پیر شدن توافقنامه های منطقه ای کوچکتر شده است. برخی از بلوک‌های منطقه‌ای نیز توافق‌های جانبی با سایر گروه‌های منطقه‌ای ایجاد کرده‌اند که منجر به شبکه‌ای از توافق‌ها و تفاهم‌های تجاری شده است.

لوکانگا ساموئل
lukangasamuel55@gmail.com
256 785717379 + 256 750162100

نویسنده یک علاقه‌مند به توسعه اجتماعی و یک رهبر معقول جوانان از شهرستان ناکاسکه است.


آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما در editorial@watchdoguganda.com ایمیل بزنید

[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب