ریشه درگیری در جنوب آسیا و تشدید تنش ها

توسط امین باقریTerritorial جنگ همواره در جهان وجود داشته و گاهی حل و فصل اختلافات به طول انجامید برای قرن ها م

توسط ABDOOSNEWS در 20 تیر 1399

توسط امین باقری

Territorial جنگ همواره در جهان وجود داشته و گاهی حل و فصل اختلافات به طول انجامید برای قرن ها میلیون ها نفر از مردم کشته شده اند و تمدن های بزرگ نابود شده اند. با وجود تمام پیشرفت بشریت است که هنوز هم به دنبال یک استراتژی جنگ برای مالکیت زمین. این روزها عجیب و غریب وجود دارد پازل در جنوب آسیا است که ممکن است گیج کننده است. نپال از مرز تنش با هند و انتشار یک نقشه جدید! هند در مرز تنش با چین منجر به جنگ بین دو طرف است. تقریبا همه کشورهای منطقه درگیر هستند و بسیار بالا با تراکم جمعیت کشورهایی مانند چین و هند و پاکستان ساخته شده است و رقابت بسیار پیچیده است. اما اگر ما به دنبال مقصر تمام این درگیری با یک نگاه عمیق در تاریخ این بخش از آسیا می توان گفت که بریتانیا است که علت اصلی از زمان درگیری ها در جنوب آسیا است. بدون شک جنگ میان چین و هند و پاکستان و افغانستان است که با توجه به محاسبه و بزدلانه مرزبندى که انگلیسی ها به خود جلب کرد در طول حکومت خود در شبه قاره. وجود دارد بسیاری از ابهامات حل نشده مسائل مانند کشمیر علت اصلی درگیری بین هند و چین و پاکستان و حتی زمان خط دیورند بین افغانستان و پاکستان توسط انگلیسی ها ملکه نمایندگان در طول دوران استعمار.

دنبال NewsGram در LinkedIn به دانستن آنچه اتفاق می افتد در سراسر جهان است.

هند و چین درگیری

هندی و چینی نیروهای صف در سواحل کوچک مرزی دریاچه به نام Pangong تسو. اختلاف رخ داد که در ارتفاع 4000 متر بالاتر از سطح دریا است که روشن ترین جلوه ای از تفاوت های بین دو پرجمعیت ترین کشور, اما آن است که نه تنها دلیلی برای این دو کشور بی اعتمادی نسبت به یکدیگر است. چین در دورترین منطقه از Greater Kashmir. روشن است که هند ادعای مالکیت منطقه بلکه به عنوان یک سند در آن ادعا می کند به نقشه برداری دقیقا منطقه مورد مناقشه به این معنی است که انگلیسی ها مشخص نیست وظیفه است. چین نیز ادعای مالکیت زمین و هند است که فکر می کند این منطقه بخشی از دهلی نو را رد کرده است چین را به مذاکره در سال 1949 و 1950. از سوی دیگر چین که اثبات مالکیت خود را از این منطقه شروع به ساخت جاده در یک منطقه مورد مناقشه بدون جلب هند توجه است. این هندی ها خیلی دیر به پیدا کردن راه خود را به جاده و این به شدت به یک سال 1962 جنگ. پیروزی در این جنگ است که برای چین و پاكستان در منطقه خواهد شد و بخشی از قلمرو آن است, اما در هزینه از 722 چینی سربازان و 1383 هند نیروهای نظامی است. در این جنگ چین اعلام آتش بس و وعده به بازگشت به توافق مرزها. در سال 1980 دو کشور تصمیم به امضای صلح نامه و کار برای جلوگیری از تنش در نزدیکی مرز. در اخیر رویارویی چین ادعا کرد که هند با وجود آن گذشته تعهدات تا به حال ساخته شده است یک جاده در مردد منطقه است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای مقاصد نظامی. این منجر به یک درگیری بین دو کشور.

The roots of the conflict in South Asia and the escalation of tensions
چین ادعا کرد که هند با وجود آن گذشته تعهدات تا به حال ساخته شده است یک جاده در مردد منطقه است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای مقاصد نظامی. Pixabay

تبت چالش

با توجه به سرعت از چین-هند مذاکرات بر سر اختلافات ارضی می توان گفت که پکن ترفند این است برای جلوگیری از یک توافق نهایی تا زمانی که پکن می تواند به طور کامل غلبه بر تبت را بدهم. اگر چه در دهه های اخیر شده است وجود دارد هیچ نشانه ای از ناآرامی های گسترده در تبت و منطقه را عدم توجه به پکن و میزان رشد اقتصادی را کاهش نارضایتی از تبتی, دالایی لاما و تبلیغات خود را هنوز هم در این زمینه موثر و پیروان بسیاری است. اما چینی ها امید است که پس از مرگ دالایی لاما آنها خواهد بود قادر به آوردن یک وابسته به قدرت در تبت محافل مذهبی به عنوان بعدی لاما. شاید این است که چرا چینی ها در حال تلاش برای نگه داشتن ارضی درگیری با هند زنده برای مقابله با ناآرامی ها در تبت لاما پس از مرگ آنها می تواند قرار داده و فشار بر دهلی نو را به زور آنها را برای خنثی کردن فعالیت های تبتی در تبعید که با تشکیل یک دولت موقت در هند.

هند و پاکستان

دهلی نو در حال مبارزه با اسلام آباد است که پس از تشکیل یک سرزمین و مردم آن, اما در حال حاضر مسلمانان باید با تشکیل یک دولت جداگانه به نام پاکستان است. مسئله کشمیر است که بیشتر جدی برای پاکستان است. با توجه به وعده های ساخته شده توسط انگلیسی ها در طول تقسیم کشور به مناطق که در آن بسیاری از ساکنان مسلمان هستند باید به پاکستان است و همچنین این مورد در کشمیر اما هند را قبول نمی کند این. دو کشور را تجربه کرده اند سه نظامی عمده درگیری به تصرف خود در کشمیر. اما هیچ یک از آنها موفق به اضافه کردن کل منطقه را به خاک خود است. سازمان ملل متحد می گوید: مشکل با رفراندوم. مردم کشمیر را تصمیم گیری برای آینده خود اما هند نمی خواهد قبول این که اکثر کشمیری مسلمانان هستند و اگر چه آنها ممکن است مایل به پیوستن آنها به احتمال زیاد قبول نمی الحاق به هند است. عدم حل مسئله کشمیر است برخورد یک ضربه سنگین به اقتصاد هر دو کشور است. هند برای مثال به استقرار حدود 700000 سربازان به کشمیر به سرکوب هر گونه لیبرال یا پاکستان را مجبور به پرداخت قیمت سنگین به امنیت مرزهای خود است.

The roots of the conflict in South Asia and the escalation of tensions
عدم حل مسئله کشمیر است برخورد یک ضربه سنگین به اقتصاد هر دو کشور هند و پاکستان است. Pixabay

همچنین بخوانید: جدید گوگل ویژگی به ارائه حقایق سریع در مورد تصاویر شما جستجو

در پایان علت اصلی جنجال در جنوب آسیا این روزها در بریتانیا عمدی علامت گذاری در طول زمان خود را در شبه قاره. که منجر به ایجاد نامحدود ارضی حاکمیت ملی در منطقه است. علاوه بر چین زیاده که به دنبال پیدا کردن آن سابق سیاسی و اقتصادی موقعیت پس از بی اعتمادی نسبت به آمریکا و اروپا پس از شیوع کروناویروس دارای اضافه شده به ناآرامی ها در جنوب آسیا است. درگیری که حل نشده برای 70 سال و حتی اگر آنها همچنان به صورت یکی دیگر از 70 سال بیهوده خواهد بود. بر این اساس

برگزاری رایگان همه پرسی می تواند مطرح عمده ای از چالش های امنیتی در منطقه جنوب آسیا و بزرگ دولت بودجه را صرف مردم محروم که برای یک زندگی عادی به جای استفاده می شود به خرید گلوله و موشک.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن