چطور می توانیم از مشاوره روانپزشکی استفاده کنیم؟

در این مقاله میخواهیم درباره اینکه در چه موقعیتی به روانپزشک مراجعه کنیم و از خدمات آن استفاده کنیم به گفت و گ

توسط ABDOOSNEWS در 30 شهریور 1400

در این مقاله میخواهیم درباره اینکه در چه موقعیتی به روانپزشک مراجعه کنیم و از خدمات آن استفاده کنیم به گفت و گو بپردازیم. اول اینکه بگوییم روانپزشک کیست و چه بیماری هایی را درمان می¬کند. روانپزشکی شاخه¬¬ای از پزشکی است که درباره بیماری های روحی و روانی جسمی مطالعه می¬کند و کارش درمان این نوع بیماری هاست.

 

روانپزشک به بررسی بیمار می پردازد تا اطلاعات کافی درباره بیماری آن بیمار جمع­آوری کند و از آن استفاده کند تا روند درمان سریع­تر شود. روانپزشک بر خلاف روانشناس با گفتار کاری نمی­کند و فقط دارو تجویز می­کند. البته نه اینکه از اطلاعات یک روانشناس استفاده نکند؛ روانپزشک با یک تیم شامل: روانشناسان بالینی، مددکاران اجتماعی، کاردرمانگران و پرسنل پرستاری به درمان بیمار می­پردازد.

 

خب از بحث اصلی دور نشویم چطور میتوان از مشاوره روانپزشک استفاده کرد؟؟

روانپزشک کار درمان بیماری های اختلالات روانی را انجام می­دهد اما درمان این بیماری ها کار آسانی نیست چون فردی که یک عادت غلط را در زندگی خود به مدت طولانی انجام داده است برایش سخت است که آن را ترک کنند. از بیماری هایی که یک روانپزشک می­توانند درمان کند بیماری هایی همچون افسردگی حاد، اختلال دو قطبی و اختلالات مرتبط، بیماری های همچون اضطراب و...... است. در صورتی که علائمی از این بیماری ها را دارا بودیم بیاد به روانپزشک مراجعه کنیم. در ادامه چند مثال روشن تر می­زنیم تا بیشتر با بیماری هایی که باید  بخاطر آن به روانپزشک مراجعه کنیم بیشتر آشنا شویم. برای این منظور حتما به لینک زیر مراجعه کنید:

http://edupsyconf.ir/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/

 

 

اگر فردی این علائم را داشت باید به یک متخصص روانپزشک مراجعه کند:

1_ فردی که پس از چند ماه از درگذشت یکی از نزدیکان خود، هنوز با فقدان او کنار نیامده و اغلب در ناراحتی به سر می‌برد.

2_ فردی که بدون دلیلی کافی یا منطقی به همسر یا خانواده‌اش بی‌اعتماد است.

3_  فردی که در برخورد با دیگران تندخوست و رفتارش مایه آزار اعضای خانواده است.

4_ فردی که به دلیل کم‌خوابی اغلب از داروهای مختلف خواب‌آور مصرف می‌کند و هرگز دلیل زیربنایی کم‌خوابی خود را با مراجعه به پزشک ارزیابی نکرده است.

این ها گوشه ای از بیماری هایی است که توسط یک روانپزشک معالجه می­شود. اگر در خود یا دیگران این علائم را مشاهده کردید حتما باید به روانپزشک مراجعه کنید. شما می­توانید قبل از اینکه به روانپزشک مراجعه کنید به صورت آنلاین توسط یک پزشک متخصص ویزیت بشوید و در صورت نیاز به یک روانپزشک حضوری مراجعه کنید. قبل از مراجعه حتما درباره آن روانپزشک تحقیق کامل بکنید و به یک روانپزشک مطمئن مراجعه کنید. مشخصات این روانپزشکان را میتوانید در پذیرش 24 مشاهده کنید. و از آن ها استفاده کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن