عمر عبدالله می گوید تغییر در قانون مالکیت زمین غیرقابل قبول است - افراد خارج از جامو و کشمیر مجاز به داشتن زمین در اینجا نیستند: عمر عبدالله

[ad_1] دهلی نو: در جامو و کشمیر اکنون ساکنان هر ایالت می توانند زمین شهری و املاک غیر منقول را خریداری کنند ،

توسط ABDOOSNEWS در 6 آبان 1399
[ad_1]
دهلی نو:

در جامو و کشمیر اکنون ساکنان هر ایالت می توانند زمین شهری و املاک غیر منقول را خریداری کنند ، تغییرات اساسی در قانون خرید زمین در قلمرو اتحادیه از طرف دولت مرکزی اعمال شده است. پیش از این ، فقط ساکنان جامو و کشمیر مجاز به خرید زمین در این ایالت بودند. اما در آگوست سال گذشته ، دولت مرکزی طبق ماده 370 قانون اساسی اختیارات ویژه دولت را سلب و آن را به دو قلمرو اتحادیه تقسیم کرد. پس از آن راه تغییر در بسیاری از قوانین هموار شد.

یک سال پس از لغو مواد 370 و 35A قانون اساسی ، دولت مرکزی چندین قانون را اصلاح کرد تا زمینه را برای افراد خارج از جامو و کشمیر برای خرید زمین در قلمرو اتحادیه هموار کند. در یک اعلان روزنامه که در این زمینه صادر شده ، این مرکز عبارت "ساکن دائمی ایالت" را از بند 17 قانون توسعه جامو و کشمیر در مورد زمین در قلمرو اتحادیه حذف کرده است.

همچنین بخوانید

با این حال ، ستوان فرماندار جامو و کشمیر مانوج سینها تصریح کرد که قانون جدید در مورد زمین های کشاورزی اعمال نخواهد شد. فرماندار ستوان گفت: "من می خواهم با تمام مسئولیت این را بگویم كه زمین های كشاورزی برای كشاورزان محفوظ است. هیچ فرد خارجی نمی تواند آن زمین ها را بخرد."

عمر عبدالله وزیر ارشد پیشین در توئیتر خود نوشت که این یک اصلاحیه غیر قابل قبول است. تغییرات ایجاد شده در قانون مالکیت زمین قابل قبول نیست. اکنون هیچ مدرکی مبنی بر سکونت برای زمین های زیر کشت وجود ندارد. اکنون جامو و کشمیر برای فروش آماده است ، او که صاحب زمین فقیر است اکنون مشکلات بیشتری خواهد داشت.

یکی دیگر از وزیران سابق جامو و کشمیر مفتی مهبوبا نیز با توییت کردن یکی پس از دیگری به BJP حمله کرده است. وی در توئیت خود نوشت ، "پس از ناکامی در همه جبهه ها در تأمین نان و اشتغال مردم ، BJP در حال تدوین چنین قوانینی برای کاهش گرسنگی رای دهندگان است. مردم هر سه استان جامو و کشمیر نیازمند مبارزه متحد علیه چنین قانونی هستند.

شایان ذکر است که قبل از لغو ماده 370 و ماده 35-الف در آگوست سال گذشته ، افراد غیر مقیم نمی توانستند هیچ چیز را در جامو و کشمیر خریداری کنند. با این حال ، آخرین تغییرات راه را برای افراد غیر مقیم برای خرید زمین در قلمرو اتحادیه هموار کرده است. محمد اسحق قدری ، دادستان کل سابق گفت که این اصلاحات درهای خارج از جامو و کشمیر را برای خرید زمین در اینجا باز می کند. داده شده. وی گفت: "اکنون هیچ محدودیتی از نظر خارجی برای خرید زمین در اینجا وجود ندارد."

(همچنین از زبان ورودی)


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب