تعمیرات و نگهداری خودرو

تعمیر و نگهداری خودرو 101: نحوه تعویض تیغه های برف پاک کن شیشه جلو هیچ تضمینی در مورد تعمیرات خودرو وجود ند

توسط ABDOOSNEWS در 17 آبان 1401

تعمیر و نگهداری خودرو 101: نحوه تعویض تیغه های برف پاک کن شیشه جلو

میل سوپاپ xum

هیچ تضمینی در مورد تعمیرات خودرو وجود ندارد. شما باید پایه ای از دانش داشته باشید که به شما کمک کند از سرمایه گذاری خود محافظت کنید. ارزش ماشین شما وقتی به تعمیر فکر می کنید عصبی می شود. این نکات تضمین می کند که در صورت بروز مجدد وضعیت، بهتر انجام می دهید.

یک شارژر باتری قابل اعتماد برای نگهداری در وسیله نقلیه خود تهیه کنید. بیاموزید که نقاطی را که شارژر باتری در ماشین شما قرار دارد پیدا کنید.

هر گونه سوالی را از مکانیک از مکانیک هایی که وسیله نقلیه شما را بازرسی می کنند بپرسید. جلوگیری از مشکلات خودرو با وسیله نقلیه خود یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه در طول سال است.

اگر هزینه خاصی شما را گیج می کند، نگرانی های خود را با مکانیک یا مشاور خدمات قبل از کار روی ماشین روشن کنید. شما می خواهید پس از تعمیر خودرو هزینه های اضافی را متحمل شوید.

ارجاعات شما را به یک مکانیک قابل اعتماد هدایت می کند. از افرادی که می شناسید بخواهید که توصیه کنند. می توانید اطلاعات زیادی در مورد کیفیت خدمات و هزینه ها پیدا کنید. مردم به شما اطلاع خواهند داد که چه نوع تجربه ای داشته اند و آیا مکانیک صادق بوده است یا خیر.

به بررسی فروشگاه های خودرو محلی در منطقه خود نگاه کنید. این همه چیزهایی را که باید در مورد توانایی های خدمات مشتری و مهارت آنها در حل مسائل بدانید به شما می گوید. می‌توانید از بررسی‌های آنلاین برای یافتن تعمیرگاهی استفاده کنید که به اندازه کافی راحت باشید و کسب و کار خود را در آن تعمیر کنید.

قبل از پرداخت هزینه به تعمیرگاه خودروی خود را تست کنید.

اگر چراغ های جلوی شما تیره تر از گذشته به نظر می رسند، ممکن است کثیف باشند. از یک شیشه پاک کن معتبر استفاده کنید تا وضعیت را به طور چشمگیری بهبود بخشید.

همیشه قبل از اینکه ماشین خود را برای تعمیر بیاورید به این فکر کنید که چگونه آن را تعمیر کنید. احتمالاً قبلاً می‌دانید که برخی از مکانیک‌ها اگر فکر می‌کنند می‌توانند سود بیشتری به دست آورند، گاهی دست به بی‌صداقتی می‌زنند.

به استفاده از مکانیکی فکر کنید که ماشین ها را در گاراژ خودش تعمیر می کند. اگر آنها باتجربه و ماهر باشند و معمولا هزینه کمتری برای نیروی کار از شما خواهند گرفت. با رفتن به این راه ممکن است پول زیادی پس انداز کنید.

قبل از استخدام مکانیک در مورد نرخ یا قیمت نیروی کار بپرسید. برخی از تعمیرگاه ها نرخ های خود را نشان می دهند، بنابراین مطمئن شوید که دقیقاً چه هستند. شما باید بدانید که تعمیرات چگونه برای تعمیرات خودروی شما صورتحساب می شود. برخی از مغازه ها زمان تعمیر را تخمین زده اند که توسط تولید کنندگان تعیین می شود. برخی از تعمیرات جزئی ممکن است به عنوان یک کار تمام روز در زمان تعیین شده آن تولید کنندگان در نظر گرفته شود.

برخی از بدنه فروشی های بی وجدان ممکن است لاستیک های شما را با مدل های قدیمی جایگزین کنند. آنها می توانند از این طریق پول بگیرند. قبل از اینکه ماشین خود را به یک فروشگاه خودرو بیاندازید، تایرهای خود را با مقداری گچ علامت بزنید. اگر هنگام دریافت ماشین گچ وجود نداشته باشد، از شما سوء استفاده شده است.

در هنگام جمع آوری خودرو از یک فروشگاه خودرو، اطلاع از مسائل اضافی غیر معمول نیست. آن‌ها اغلب سعی می‌کنند اینطور به نظر برسد که فکر می‌کنید سود خوبی به دست می‌آورید. به آنها بگویید که بعداً باید با آنها صحبت کنید تا قبل از پذیرش معامله در مورد آن فکر کنید.

تولید کننده تجهیزات اصلی اغلب با استفاده از مخفف OEM نامیده می شود. هنگامی که قطعات خودرو روی ماشین خود دارید این را به خاطر بسپارید. با گفتن اینکه به مکانیک خود فقط قطعات OEM می خواهید، به نظر شما فردی آگاه در تعمیر خودرو خواهید بود. این کار شانس شما را برای به دست آوردن فردی که می‌داند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید و نمی‌خواهد قطعات استفاده شده در وسیله نقلیه شما وجود داشته باشد را کاهش می‌دهد.

داشتن مدرک کتبی می تواند به شما در این راه کمک کند.

همیشه وقتی با یک مکانیک سروکار دارید سوال بپرسید. چقدر طول می کشد تا تعمیر شود؟ چه کاری روی ماشین انجام می شود؟ قطعات چقدر شما را عقب خواهند انداخت؟ از آنها هر چیزی و هر چیزی که در مورد کار انجام می شود بپرسید.

هنگامی که ماشین خود را در انبار قرار می دهید، آن را روی جک قرار دهید.

کمی وقت بگذارید تا همه چیزهایی را که می توانید در مورد مدل و مدل خودروهای خود بدانید. شما فقط در صورتی از مکانیک دوری خواهید کرد که خودتان کمی دانش تعمیر خودرو داشته باشید. در صورتی که مجبور به تعویض لاستیک یا روغن خود نباشید، می توانید مقدار زیادی پول پس انداز کنید.

خودروهای مدرن به انواع سنسورها مجهز هستند که می توانند به شما در زمان بروز مشکل بگویند. گاهی اوقات این سنسورها نیز خراب می شوند، بنابراین ایده خوبی است که هر چند وقت یکبار ماشین خود را به صورت دستی چک کنید.

بین تعمیر خودرو توسط نمایندگی یا گاراژ مستقل یکی را انتخاب کنید. گاراژهای مستقل ارزان‌تر هستند، اما خطر استخدام یک شرکت نادرست را نیز دارید.

وقتی در حال تعمیر ماشین خود هستید از پرسیدن سوال دریغ نکنید. هر شرکت معتبری که خوب باشد می‌تواند به آنچه شما می‌پرسید پاسخ دهد.

این قانون باید برای نسل ها دنبال شود. خودروهای مدرن معمولاً کمتر از هر 5000 مایل نیازی به تعویض روغن ندارند و برخی می توانند تا حدود 10000 مایل دوام بیاورند. توصیه های سازنده را دنبال کنید.

قبل از تعویض فیوز سوخته، آمپر را بررسی کنید. باید به یاد داشته باشید که فیوزهایی را با فیوزهایی جایگزین کنید که دارای آمپر دقیقاً یکسان هستند. اگر این یک مشکل مکرر است، ممکن است مشکلی در سیستم های الکتریکی ماشین شما وجود داشته باشد.

چکمه های محور محرک را به طور منظم بررسی کنید. این ها از اتصالات محور محرک (که در پشت لاستیک ها قرار دارند. می توانید با چرخاندن چرخ های اتومبیل خود به راحتی آنها را بررسی کنید تا پشت آنها را ببینید.

ماشین را به یک فروشگاه خودرو بیاورید و آن را برای مشکلات احتمالی گرمای بیش از حد بررسی کنید.

هرگز مجوزی را که مبلغ دلاری ندارد امضا نکنید. این بدان معناست که شما هر مقداری که هزینه های مکانیکی خود را پرداخت می کنید. مطمئن شوید که دقیقاً مبلغی را که قرار است پرداخت کنید، می دانید و آن را به صورت کتبی ثبت کنید.

در حال حاضر، باید در مورد تعمیر خودرو خود کمی اطمینان داشته باشید. با استفاده از این نکات می توانید مقدار زیادی صرفه جویی کنید و خدمات بهتری دریافت کنید. دفعه بعد که وسیله نقلیه شما نیاز به تعمیر داشت، شما آماده هستید.

همچنین توجه داشته باشید که شما میتوانید از وب سایت ایران کارز برای خرید انواع قطعات تقویتی خودرو نیز استفاده کنید ، به طور مثال میل سوپاپ ها و میل بادامک های تقویت شده در وب سایت ایران کارز همانند میل سوپاپ ایکس یو ام پلاس XUM+ یکی از بهترین میل سوپاپ های موجود برای افزایش قدرت پژو 1800 در وب سایت ایران کارز برای خرید موجود میباشد.

منبع : وب سایت رسمی ایران کارز

آخرین مطالب