چه ویژگی هایی کانادا را به کشوری مناسب برای مهاجران تبدیل می کند؟

این روزها کشور کانادا به مقصد بسیاری از مهاجران در سراسر دنیا تبدیل شده است. به طور خلاصه  باید بگوییم ثب

توسط ABDOOSNEWS در 30 آذر 1399

این روزها کشور کانادا به مقصد بسیاری از مهاجران در سراسر دنیا تبدیل شده است. به طور خلاصه  باید بگوییم ثبات اقتصادی و تنوع قومیتی دو عاملی است که مهاجران را برای اقامت در این کشور ترغیب می نماید. در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه ی اقتصادی (OECD)، کانادا، در کنار چند کشور دیگر، بالاترین نرخ پذیرش مهاجر را به خود اختصاص داده است. طبق آمار، سالانه حدود 0.7 درصد به جمعیت مهاجرانی که کانادا را به عنوان کشور جدید خود انتخاب می کنند افزوده می شود و این یعنی دویست و پنجاه هزار نفر در سال به کانادا مهاجرت می کنند.

برنامه های فدرال واستانی،  برای مهاجران به کشور کانادا تسهیلاتی را فراهم آورده تا این افراد با مشکلات و دغدغه های کمتری مواجه شوند. چنانچه علاقمند به اطلاع از روش های مهاجرتی کانادا هستید، میتوانید به وبسایت دریم گیت مراجعه نمایید. در ادامه به بررسی چند مورد از مهمترین دلایلی که کانادا را به کشوری مهاجر پذیر تبدیل کرده می پردازیم:


فرصت های اقتصادی

در حال حاضر، امریکا و کشور های اروپایی با مشکلات اقتصادی بیشماری دست و پنجه نرم می کنند، همین موضوع نیزمهاجران را بر آن داشته تا کانادا را به عنوان کشور مقصد انتخاب کنند و بدنبال فرصت های جدید باشند. بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی می کنند بودجه ای که دولتمردان کانادا برای سال جدید در نظر گرفته اند، موجب توسعه و ثبات اقتصادی چشمگیری در این کشور خواهد شد.اخیرا،  فرصت های اقتصادی و اشتغال در کانادا حتی از خوشنام ترین کشور ها در این زمینه ، مانند فرانسه، امریکا و ژاپن نیز پیشی گرفته است.

تنوع قومیتی و فرهنگی 

کانادا هر سال پذیرای تعداد زیادی از افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. هیچ سیاست خاص ضد مهاجرتی در میان قوانین این کشور دیده نمی شود. در واقع رویکرد مترقی دولت کانادا، این کشور را از سایر کشورهای مهاجر پذیر متمایز می نماید.

تنوع فرهنگی در کانادا، وجهه ی این کشور را در سراسر جهان تغییر داده است. بسیاری کانادا را به عنوان یکی از خوشنام ترین کشورها در زمینه ی حقوق شهروندی و آزادی بیان می شناسند. کانادا همیشه بدون تبعیض نژادی و فرهنگی پذیرای تعداد زیادی از مهاجران بوده ودولتمردان این کشور همواره در تلاشند تا زندگی شهروندان و مهاجران از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

فرصت تحصیل در کانادا

بر اساس گزارش وبسایت تهرانتو نیوز، بسیاری از مهاجران با امید به یافتن فرصت های بهتر برای تحصیل به کانادا مهاجرات می کنند. با توجه به برنامه های سیستم آموزشی، دانشجویان در کشور کانادا متحمل پرداخت هزینه های بالا برای تحصیل نخواهند شد. این در حالی است که نظام آموزشی کانادا، یکی از بهترین ها در سرتاسر جهان بشمارمی رود. همواره فرصت تحصیل در کانادا برای مهاجران از هر ملیت و نژادی وجود دارد.


استانداردهای بالای آموزش در کشور کانادا، بسیاری از پدر و مادرهایی که نگران آینده ی تحصیلی فرزندشان هستند را به این کشور کشانده است. مدرک دانشگاه های این کشور نیز با مدرک بسیاری از معتبرترین ترین دانگاه های دنیا رقابت می کند. به همین دلیل هم تعداد مهاجرانی که برای تحصیل به کانادا سفر می کنند رو به افزایش است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن