پیش از دادرسی دادگاه عالی درباره آلودگی ، دولت گام اساسی را بردارد

[ad_1] این مصوبه پیش از جلسه روز پنجشنبه رسیدگی به موضوع آلودگی در دیوان عالی کشور است.دهلی نو: رئیس جمهور را

توسط ABDOOSNEWS در 8 آبان 1399
[ad_1]

این مصوبه پیش از جلسه روز پنجشنبه رسیدگی به موضوع آلودگی در دیوان عالی کشور است.

دهلی نو:

رئیس جمهور رام نات کوویند یک دستورالعمل یا دستورالعمل اجرایی برای تشکیل کمیته ای برای بررسی مدیریت کیفیت هوا در دهلی و مناطق مجاور آن را امضا کرده است. این مصوبه پیش از جلسه روز پنجشنبه رسیدگی به موضوع آلودگی در دیوان عالی کشور است.

روز دوشنبه ، این مرکز به دیوان عالی کشور گفت که برای مقابله با مشکل سالانه آلودگی هوا در دهلی و مناطق اطراف آن ، یک نهاد دائمی از طریق قانون ایجاد خواهد کرد. وکلای عمومی توشر مهتا ، که نماینده دولت بود ، گفته بود که قانون جدید ظرف سه یا چهار روز ارائه می شود.

با پذیرش درخواست مرکز ، دادگاه کمیته یک نفره قاضی بازنشسته دادگستری MB Lokur را به نظارت بر مراحل مقابله با سوزاندن کلش معلق کرده بود.

این مصوبه که روز چهارشنبه صادر شد ، کمیسیونی برای مدیریت کیفیت هوا در منطقه پایتخت ملی برای هماهنگی بهتر ، تحقیق ، شناسایی و حل مشکلات پیرامون شاخص کیفیت هوا است.

این کمیسیون 18 نفره با ریاست رئیس منصوب شده توسط مرکز اداره خواهد شد. این نمایندگان از دهلی ، هاریانا ، UP ، پنجاب و راجستان حضور خواهند داشت.

در این آیین نامه آمده است: کمیسیون باید قدرت صدور دستورالعمل برای کاهش بحران آلودگی ، رسیدگی به امور را به دلیل شکایت ، متوقف کردن منبع تغذیه یا اقدام علیه هر نهاد یا صنعتی داشته باشد. همچنین گفته شد كه مجازات این جرائم می تواند به حبس حداكثر برای مدت 5 سال یا جریمه نقدی باشد كه ممكن است به 1 كراور یا بیشتر برسد.

طبق این مصوبه ، این کمیسیون جایگزین همه کمیته های دیگر برای ساده سازی مشارکت عمومی ، همکاری بین ایالتی در مدیریت آلودگی هوا در NCR و مناطق مجاور آن خواهد شد.

در 16 اکتبر ، دیوان عالی کشور قاضی بازنشسته Madan B Lokur را برای نظارت بر سوزاندن مواد خرد شده در پنجاب ، هاریانا و اوتار پرادش منصوب کرد - منبع اصلی آلودگی هر زمستان.

در آن زمان دادگاه از پذیرش درخواست مرکز برای رسیدگی مجدد در این قرار امتناع کرده بود.

منابع برتر در وزارت محیط زیست گفتند که کمیته جدید مسئولیت مقابله نه تنها با سوختن ریشه بلکه با آلودگی کلی در منطقه پایتخت ملی را بر عهده خواهد داشت. این منابع همچنین روز دوشنبه به NDTV گفته بودند كه كمیته جدید یك نهاد دائمی خواهد بود كه جایگزین EPCA - مرجع آلودگی محیط (پیشگیری و كنترل) - به رهبری بورل لال خواهد شد.

آلودگی سالانه زمستان در دهلی و مناطق مجاور آن امسال بسیار نگران کننده بوده است ، به گفته کارشناسان این امر می تواند منجر به افزایش در موارد ویروس کرونا شود.

طی دو روز گذشته ، پایتخت ملی بیش از 4000 پرونده در روز ثبت کرده است. امروز ، در اولین شیوع شیوع آن به دهلی ، افزایش روزانه موارد ویروس کرونا از 5000 عبور کرده و 5،673 مورد را لمس کرده است.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب