پس از اظهار نظر درباره اسلام ، پوسترهای ماکرون فرانسه در جاده بمبئی چسباندند

[ad_1] پوسترهای امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، با چاپ کفش روی صورتش دیده می شدبمبئی / دهلی نو: پوسترهای

توسط ABDOOSNEWS در 9 آبان 1399
[ad_1]

پوسترهای امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، با چاپ کفش روی صورتش دیده می شد

بمبئی / دهلی نو:

پوسترهای امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه - که دفاع آنها از کاریکاتورهای به تصویر کشیده شده از حضرت محمد (ص) و توصیف اسلام به عنوان "دینی در بحران" خشم چندین ملت با اکثریت مسلمان را برانگیخته است ، روز پنجشنبه در سطح جاده محمد علی بمبئی چسبانده شد.

فیلم هایی از اتومبیل و دو چرخ که بر روی پوسترها رانندگی می کنند و افرادی که از بالای آن عبور می کنند به طور گسترده در فضای آنلاین به اشتراک گذاشته شده است. برخی دیگر نشان می دهند اعضای جامعه مسلمان خشمگین در حال راهپیمایی برای اعتراض به اظهارات آقای ماکرون هستند - با پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده "پیامبر ما محمد ، افتخار ما" - و یک مرد که با دمپایی به پوستر رئیس جمهور فرانسه ضربه می زند.

پوسترها اختلافات سیاسی در ماهاراشترا را به راه انداخته اند ، با مخالفت BJP در شیو سنا حاکم به "حمایت از تروریست های اسلام" و خواستار اقدام علیه معترضین.

"هنگامی که فرانسه علیه ترور اسلامی صحبت می کند ، در اینجا (در ماهاراشترا) دولت پشت سر افرادی قرار می گیرد که از تروریست های متعصب اسلام حمایت می کنند؟" رهبر BJP ، کیریت سومایا به خبرگزاری ANI گفت.

اگرچه پلیس به سرعت پوسترها را برداشته اما تاکنون هیچ موردی ثبت نشده است.

طی دو روز گذشته اعتراضات مشابهی در بوپال مادیا پرادش (که MLA کنگره نیز در آن شرکت داشت) ، در دانشگاه مسلمانان الیگاره در UP و در لودیانای پنجاب برگزار شد. علاوه بر این ، هشتگ #BoycottFrenchProducts به صورت آنلاین جریان داشت.

o21iuu98

اعتراضات علیه امانوئل مکرون فرانسه به دلیل اظهار نظر وی در مورد اسلام آغاز شده است

همه اینها یک روز پس از ابراز همبستگی نخست وزیر نارندرا مودی با قربانیان حمله چاقو به کلیسایی در شهر نیس فرانسه و پشتیبانی از دعوت آقای مکرون برای مبارزه با تروریسم صورت گرفت.

نخست وزیر مودی گفت: "من حملات تروریستی اخیر در فرانسه ، از جمله حمله شنیع امروز در نیس در داخل یک کلیسا را ​​به شدت محکوم می کنم" و "هند در مبارزه با تروریسم در کنار فرانسه است".

گزارش شده که روز پنجشنبه یک مهاجم چاقوکار فریاد کشیده است "الله اکبر"و سه نفر را در یک کلیسای نیس به قتل رساند. به گزارش خبرگزاری رویترز ، کریستین استروسی ، شهردار نیس ، آن را تروریسم خواند.

آقای ماکرون بعداً گفت "کاملاً واضح است که فرانسه مورد حمله قرار گرفته است" و نشریات متعدد خارجی از جمله بی بی سی به نقل از وی "حمله تروریستی اسلام گرایان" خواند.

اعتراضات علیه آقای ماکرون ابتدا پس از آنکه وی از انتقاد از مجله طنز چارلی ابدو به دلیل بازنشر کارتون های حضرت محمد - کاریکاتورهایی که در اصل در سال 2015 منتشر شد و منجر به حمله تروریستی به دفاتر مجله شد - با استناد به "آزادی بیان" شروع شد.

آقای ماکرون در پی سربریدن علنی معلم پاریس - که در کلاس خود به دانش آموزان کارتون نشان داده بود - گفت این معلم "کشته شده است زیرا اسلام گراها آینده ما را می خواهند" و قول داد که دولت وی سرکوب اسلام رادیکال را تشدید خواهد کرد.

آقای ماکرون از آن زمان مورد حملات شخصی قرار گرفت ، از جمله حملات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران. وی همچنین مورد هدف عمران خان نخست وزیر پاکستان قرار گرفت که وی همتای فرانسوی خود را به "حمله به اسلام" متهم کرد.

روز چهارشنبه هند حملات شخصی علیه آقای ماکرون را به شدت محکوم کرد و آن را "نقض اساسی ترین استانداردهای گفتمان بین المللی" خواند. در بیانیه ای کاملاً صریح ، وزارت امور خارجه نیز حمله وحشیانه تروریستی که منجر به کشته شدن معلم شد را محکوم کرد.

کاریکاتورهای محمد توسط اسلام منع شده است و چنین کارهایی کفرآمیز قلمداد می شود - مسئله ای انفجاری در ملتهای فوق محافظه کار با اکثریت مسلمان که هر کسی که چنین اعمالی را مرتکب می شود می تواند به مجازات اعدام روبرو شود.

با ورودی از ANI ، PTI ، Reuters


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن