پروفسور VENANSIUS BARYAMUREEBA: NRM باید بر اساس دستاوردهای اخیر 36 سال برای تسریع تحول اقتصادی و اجتماعی اوگاندا باشد.

[ad_1] توسعه اقتصادی و اجتماعی یک ملت فرآیندی است که طی آن رفاه اقتصادی و کیفیت زندگی آن مطابق با اه

توسط ABDOOSNEWS در 7 بهمن 1400
[ad_1]

توسعه اقتصادی و اجتماعی یک ملت فرآیندی است که طی آن رفاه اقتصادی و کیفیت زندگی آن مطابق با اهداف و مقاصد تعیین شده بهبود می یابد. ثبات سیاسی و ثبات در ایدئولوژی سیاسی پیش نیاز توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور است.

توسعه اقتصادی و اجتماعی سنگاپور از سال 1959 تاکنون به شدت تحت تأثیر نقش دولت در حزب حاکم عمل مردم (PAP) بوده و هنوز هم شکل گرفته است. از زمان تأسیس جمهوری خلق چین در 1 اکتبر 1949، توسعه اقتصادی و اجتماعی چین به طور یک جانبه توسط دولت حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) شکل گرفته و هنوز هم شکل می‌گیرد. از سال 1977، Chama Cha Mapinduzi (CCM) مسئول دگرگونی چشم‌انداز توسعه اقتصادی و اجتماعی در جمهوری متحد تانزانیا بوده است و احتمالاً برای سال‌های آینده این کار را انجام خواهد داد. حتی کنگره ملی آفریقا (ANC) آفریقای جنوبی از سال 1994 در قدرت بوده و احتمالاً توسعه اقتصادی و اجتماعی آفریقای جنوبی را برای دهه‌های آینده شکل خواهد داد. بنابراین، اولین درسی که NRM می تواند از سنگاپور، چین، تانزانیا، آفریقای جنوبی و سایر کشورهایی که احزاب سیاسی مسلطی داشته اند که چشم انداز اقتصادی و اجتماعی آنها را شکل داده اند بیاموزد، ابداع یک استراتژی دموکراتیک ضد آب برای ماندن در قدرت است. 36 سال دیگر. . NRM باید این قدرت را داشته باشد که از همه هموطنان بخواهد تا در تحولات اجتماعی-اقتصادی اوگاندا در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشارکت کنند.

استانداردهای کیفیت ابزار سیاستی هستند که الزامات، مشخصات، دستورالعمل‌ها یا ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند که می‌توانند به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که مواد، محصولات، فرآیندها و خدمات متناسب با هدف خود هستند. برای اینکه اوگاندا در سطح جهانی رقابتی باشد، باید بر روی رعایت استانداردهای بین المللی برای مواد، محصولات، فرآیندها و خدمات در تمام بخش های اقتصاد تمرکز کند. اگر اوگاندا بر داشتن یک سیستم آموزشی با کیفیت تمرکز کند، به یک مرکز آموزشی منطقه ای تبدیل خواهد شد که دانش آموزان را از سراسر جهان جذب می کند.

ارز می آوردند. به دلیل وجود کیفیت کافی و سرمایه انسانی مقرون به صرفه، صنایع تولیدی و مراکز خدماتی به اوگاندا منتقل خواهند شد. اگر اوگاندا مواد و محصولات با کیفیت تولید کند، دسترسی به بازارهای منطقه ای و بین المللی آسان خواهد بود. کشورهایی مانند هنگ کنگ، ویتنام، سنگاپور یا حتی موریس بر بازی استفاده از استانداردهای کیفیت بین المللی و کسب سودهای کلان جهانی مسلط شده اند. کشورهای برتر جهان مانند آمریکا، آلمان، انگلستان، فرانسه و کانادا به دلیل اعمال استانداردهای بین المللی کیفیت در صدر جدول باقی ماندند. به همین دلیل است که در مورد شرکت‌هایی در این کشورها می‌شنوید که وقتی پیش‌فرض پیدا می‌کنند، محصولاتی مانند خودرو را به میلیون‌ها نفر در بازارهای غربی خارج می‌کنند.

با این حال، هرگز نخواهید شنید که شرکت های چندملیتی بین المللی محصولی را که در آفریقا فروخته شده است به یاد بیاورند. این فقط به این دلیل است که ما نمی توانیم چیزی را که نداریم مطالبه کنیم. کیفیت در بسیاری از مناطق به شدت در سراسر آفریقا ضعیف است. آیا 36 سال آینده حکومت NRM در اوگاندا کشوری خواهد بود که کیفیت در آن اهمیت دارد؟ به بیان ساده، ما باید بر کیفیت تولید، فرآوری و بسته بندی در بخش هایی مانند کشاورزی تمرکز کنیم. وقتی استانداردهای کیفیت بین المللی را تحمیل نمی کنیم، صحبت از کشاورزی تجاری، تولید، خدمات بهداشتی یا آموزشی بی فایده است. وقتی استانداردهای بین المللی را برای کیفیت محصولات و خدمات تحمیل می کنیم، بازار در سطح بین المللی تضمین می شود. به همین دلیل است که در کشورهایی مانند چین، صنایعی وجود دارند که بر تولید محصولات برای بازار بین المللی تمرکز می کنند و اطمینان حاصل می کنند که محصولات با استانداردهای کیفیت بین المللی مطابقت دارند. حتی در اوگاندا، زمانی بود که قهوه یا چای را فقط برای صادرات تولید می کردیم. کیفیت بالایی داشت ما می توانیم این کار را دوباره در هر جایی انجام دهیم، اما این بار هم برای مصرف داخلی و هم برای صادرات.

زیرساخت یک عامل کلیدی برای اقتصادهای سراسر جهان است، به همین دلیل است که ایالات متحده 1.2 تریلیون دلار بودجه برای زیرساخت های دو حزبی ارائه کرده است.

رئیس جمهور موسوینی به زیرساخت ها به عنوان یک عامل کلیدی در اقتصاد اوگاندا معتقد است. طبق قانون NRM، ما شاهد بوده ایم که سالانه تریلیون ها شیلینگ اوگاندا برای زیرساخت ها در نظر گرفته شده است. ما همچنین شاهد بوده ایم که کشور برای تامین منابع مالی زیرساخت هایی مانند جاده ها، سدها و راه آهن دو خطه زمان زیادی صرف کرده است. اما این نوع زیرساخت برای همیشه دوام ندارد و نیاز به تعمیر و نگهداری معمول دارد. بنابراین باید از زیرساخت های توسعه اقتصادی به صورت استراتژیک و سریع استفاده کنیم. فرصت های اقتصادی فراهم شده توسط زیرساخت های عالی باید بی وقفه دنبال شود. این تنها راه مطمئن برای ایجاد فعالیت اقتصادی است که به ما امکان بازپرداخت وام ها را می دهد.

بالاترین شرکت های سهامی عام شامل اپل، آمازون، شرکت مادر گوگل آلفابت، مایکروسافت، تسلا، شرکت مادر فیس بوک متا و پالایشگاه نفت راس تانورا از آرامکوی عربستان سعودی و پایانه نفتی هستند که همگی دارای ارزش بازار بیش از 1 دلار هستند. تریلیون این شرکت ها شامل پیر و جوان هستند یعنی. اپل، 1976; آمازون، 1994; شرکت مادر Google Alphabet، 1998; مایکروسافت، 1975; تسلا، 2003; شرکت مادر فیسبوک متا، 2004; پالایشگاه و پایانه نفتی راس تانورای عربستان سعودی، 1945، جهان به عنوان بخشی از کاهش تغییرات آب و هوایی از نفت به سمت انرژی های تجدیدپذیر دور می شود، و بنابراین تا 36 سال آینده ممکن است پالایشگاه نفت راس تانورا و پایانه نفتی آرامکو عربستان وجود نداشته باشند. بیشتر. شرکت‌هایی مانند گوگل، تسلا، فیس‌بوک پس از ۲۶ ژانویه ۱۹۸۶ راه‌اندازی شدند و اکنون ارزش بازاری بیش از ۱ تریلیون دلار دارند. آیا اوگاندا ظرفیت تغذیه استارت‌آپ‌هایی با سرمایه بازار ۱ میلیارد دلاری را در ۳۶ سال آینده دارد؟ چه زمینه‌هایی از سرمایه‌گذاری وجود دارد که احتمال دارد به شرکت‌هایی با سقف یک میلیارد دلار منجر شود؟ پاسخ در استراتژی اوگاندا برای انقلاب صنعتی چهارم (4IR) نهفته است.

انقلاب صنعتی چهارم (4IR) به ترکیبی از تعاملات مجازی، فیزیکی و بیولوژیکی اشاره دارد که توسط فناوری تسهیل شده است. یکی از زمینه هایی که در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی (AI) برای توسعه اقتصادی است. هوش مصنوعی (AI) توانایی یک رایانه دیجیتال یا ربات کنترل شده توسط رایانه برای انجام وظایفی است که معمولاً با موجودات هوشمند مرتبط است، در حالی که اینترنت اشیا (IoT) اتصال دستگاه ها به اینترنت با استفاده از نرم افزار و حسگرهای تعبیه شده و تبادل است. داده ها با یکدیگر یک مطالعه در سال 2019 توسط گروه استراتژی سازمانی نشان داد که اکثر سازمان های پیشرو در حال حاضر ماهیت اساسی فناوری های نوظهور، به ویژه هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) را می بینند. همین نظرسنجی نشان داد که 82 درصد از سازمان‌ها موافقند که بدون فناوری‌های نوظهور نمی‌توانند تغییر کنند. و اگر تغییر نکنند، یک رقیب کسب و کار آنها را مختل می کند. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های صنعت و تحقیقات بین‌المللی، یک اجماع کلی وجود دارد که هوش مصنوعی و اینترنت اشیا تأثیر قابل‌توجهی بر رشد اقتصادی و بهره‌وری خواهند داشت. برخی برآوردهای بین المللی انجام شده است، از جمله برآورد Accenture مبنی بر اینکه تا سال 2035 هوش مصنوعی 15.7 تریلیون دلار اضافی به اقتصاد جهانی اضافه خواهد کرد. نقطه شروع اوگاندا و سایر کشورهای آفریقایی در فناوری‌های نوظهور، ایجاد ظرفیت و حمایت از استارت‌آپ‌های امیدوارکننده هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است. اگر می‌خواهیم شرکت‌هایی با ارزش بازار ۱ میلیارد دلاری را در ۳۶ سال آینده پرورش دهیم، باید دانشمندان و مبتکران خود را تشویق کنیم تا روی مقابله با چالش‌های قاره‌ای و جهانی تمرکز کنند.

از سال 2020، جهان اساساً تغییر کرده است، زیرا یکپارچگی فناوری به مرکزی و کلیدی برای پاسخ جهانی به همه‌گیری COVID-19 تبدیل شده است. بنابراین، در حالی که از همه هموطنان برای مشارکت در تحول اجتماعی-اقتصادی اوگاندا می‌خواهیم، ​​مهم است که اوگاندا باید: با استفاده از فناوری‌های نوظهور، جمعیتی قوی، سالم، آگاه و سازنده بسازد. استفاده از فناوری 4IR در ایجاد شهرهای هوشمند و مدیریت منابع حیاتی؛ تقویت و تحریک تحقیق و نوآوری در 4IR. حمایت از امنیت ملی در دنیای فیزیکی و دیجیتالی؛ و مهندسی مجدد با استفاده از فناوری 4IR، بهره وری دولتی و ارائه خدمات و غیره. وزارت علوم، فناوری و نوآوری در دفتر رئیس جمهور از موقعیت خوبی برخوردار است تا در هماهنگی سایر وزارتخانه ها، ادارات و سازمان ها (MDAs) برای اجرای مؤثر و کارآمد استراتژی 4IR اوگاندا رهبری کند.

دولت NRM از زمان آغاز به کار خود در سال 1986 در مورد استفاده از علم و فناوری برای تغییر تحول اجتماعی-اقتصادی اوگاندا وجود داشته است. به عنوان مثال، در 29 ژانویه 1986، رئیس جمهور موسوینی، در سخنرانی افتتاحیه خود به عنوان رئیس جمهور جمهوری اوگاندا، بر روی پله های ساختمان پارلمان ایراد کرد و گفت: "هیچکس نباید فکر کند آنچه امروز اتفاق می افتد عادی است. تغییر امنیت. : این یک تغییر اساسی در سیاست کشور ما است.» بخشی از تغییر اساسی، مهار علم و فناوری برای توسعه اقتصادی-اجتماعی بود.

سه سال بعد، شورای مقاومت ملی به ریاست رئیس جمهور موسوینی، دانشگاه علم و فناوری Mbarara (MUST) را با تصویب منشور MUST در سال 1989 تأسیس کرد، به این امید که MUST منجر به تولید سرمایه علمی انسانی، تحقیق و توسعه. نوآوری ها شود. برای تقویت رشد اقتصادی اوگاندا ضروری است. از سال 1986، دولت ابتکارات دیگری مانند ابتکار علمی ریاست جمهوری، ایجاد وزارت علوم، فناوری و نوآوری، Kira Motors، Luwero Industries و بهبود حقوق معلمان علوم و دانشمندان در دولت را ارائه کرده است.

بنابراین، از سال 1986، رئیس جمهور موسوینی به طور مداوم از پیشرفت و توسعه علم و فناوری دفاع کرده است. دولت در حال ایجاد و تقویت پارک های علم و فناوری و پارک های جوجه کشی در سراسر کشور است. بگذارید این سفر 1000 مایلی که با سخنرانی مقدماتی در 29 ژانویه 1986 آغاز شد، حداقل برای 36 سال دیگر از حکومت NRM ادامه یابد.

نویسنده نامزد سابق ریاست جمهوری و رئیس هیئت مدیره دانشگاه فناوری و مدیریت اوگاندا (UTAMU) است—barya@utamu.ac.ug


آیا داستانی در جامعه خود دارید یا نظری برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید: به ما ایمیل بزنید editorial@watchdoguganda.com

[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن