وکیل ملکی در چه زمینه‌ای فعالیت می کند و حیطه کاری او در چه محدوده‌ای است؟

در این مقاله سعی بر آن است که اطلاعات لازم در مورد وکیل ملکی را در اختیار شما قرار دهیم که اگر در این زمینه به

توسط ABDOOSNEWS در 27 دی 1400

در این مقاله سعی بر آن است که اطلاعات لازم در مورد وکیل ملکی را در اختیار شما قرار دهیم که اگر در این زمینه به راهنمایی نیاز داشته باشید بتوانید از این مطالب استفاده نمایید؛

وکالت از جمله شغل‌های موجود در جامعه است که وظایف زیادی را بر عهده دارند و در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. وکیل شخصی است که وکالت شخصی را برعهده می‌گیرد و کارهای حقوقی او را انجام می‌دهد. همچنین در زمانی که مشکلی برای موکلش به وجود آید از حق و حقوق او دفاع می‌کند. وکیل‌ها ممکن است در زمینه‌های مختلفی فعالیت کنند و یا در یک زمینه خاص به صورت اختصاصی فعالیت کنند و وارد حیطه‌های دیگر نشود.

از جمله این وکیل‌ها می‌توان وکیل ملکی را معرفی نمود که در زمینه‌ی ملک و املاک فعالیت می‌کند و مسائل و مشکلات مربوط به این حیطه را بررسی می‌کند و حل می‌کند.

وکیل متخصص ملکی چه خصوصیاتی دارد؟

وکیل متخصص ملکی به صورت اختصاصی در زمینه ملک و املاک فعالیت می‌کند. این وکلا در زمینه املاک تخصص کافی را دارد و تمام قوانین و مقررات مربوط به ثبت قراردادهای املاک را از بر است و هنگام پذیرش پرونده‌ای تمام قواعد و قوانین مربوطه را مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتواند بهترین راه را برای حل مساله انتخاب نماید. وکیل ملکی متخصص تنها در زمینه املاک فعالیت می‌کند و در زمینه‌های دیگر فعالیت نمی‌کند و تمرکز خود را بر این مسئله می‌گذارد.

بهترین وکیل ملکی برای افزایش فعالیت خود در زمینه املاک باید چه کارهایی انجام بدهد؟

وکیل املاک تنها در این زمینه فعالیت می‌کند و به قواعد و قوانین ثبت قرارداد را کاملا آگاه است، به همین دلیل به موکل‌های خود در این زمینه مشاوره می‌دهند و اطلاعات لازم را در زمینه ثبت قراردادی عالی و بدون نقص می‌دهند. همچنین هنگامی که در ثبت قراردادی مشکلی پیش بیاید و یا با طرف مقابل قرارداد به مشکلی بربخورند فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند تا در صورتی که حق با موکل باشد بتوانند از حق و حقوق او دفاع کند تا حق او ضایع نشود. علاوه بر این بهترین وکیل املاک باید توانایی دفاع از موکل خود را به بهترین نحو داشته باشد و بتواند سخنان و دفاعیات خود را به گونه‌ای بیان کند که برای همگی قابل فهم باشد. و همچنین قدرت بیان او بگونه‌ای باشد که علاوه بر بیان قواعد و قوانین، رسایی در سخنان نیز بر نتیجه تاثیرگذار است.

وکیل امور ملکی معمولا در چه زمینه‌هایی فعالیت دارد؟

  • تخلیه ملک:

وکیل امور ملکی معمولا در هنگامی که برای تخلیه ملک و املاک مشکلی پیش می‌آید فعالیت می‌کنند، به گونه ای که افراد گاهی در تخلیه ملک تاخیر دارند و با صاحب ملک به مشکل می‌خورند، گاهی نیز حالت برعکس اتفاق می‌افتد و صاحب ملک خیلی زودتر از موعد قرارداد مستاجر را مجبور به تخلیه می‌کند، در این حالت گاهی مشکلات به حدی گسترش پیدا می‌کند که کار به شکایت می کشد و برای حل مشکلات از وکیل ملک راهنمایی خواسته می‌شود.

  • تقسیم ملک:

گاهی برخی افراد در زمین و یا ملکی با همدیگر شراکت دارند و تصمیم به تقسیم این املاک می‌گیرند. به همین دلیل می‌توانند از وکیل متخصص ملکی راهنمایی لازم را دریافت کنند که به مشکل نخورند، و یا اگر در تقسیم ملک به مشکل خوردند و کار به دادگاه کشیده شد برای دفاع از حق و حقوق خود می‌توانند به وکیل ملکی مراجعه نمایند.

  • گرفتن مجوز پایان کار

هنگام ساخت املاک و ساختمان ها نیاز به گرفتن یکسری مجوز‌های خاص است که برای ساخت و ساز و همچنین استفاده از ملک لازم و ضروری است. از جمله این مجوزها که گرفتن آن لازم است مجوز پایان کار ساختمان است. گاهی اوقات بعضی افراد برای گرفتن مجوز پایان کار به مشکلاتی بر می‌خورند که در این هنگام می توان از وکیل ملکی متخصص راهنمایی و مشاوره لازم را گرفت.

  • مالکیت زمین

بعضی مواقع ممکن است در مالکیت شخصی برای زمین و یا ملکی مشکلی پیش بیاید و مالکیت او زیر سوال برود، در این حالت مالک زمین می‌تواند با وکیل ملکی مشورت کند و یا از اطلاعات او در زمینه قواعد و قوانین استفاده نماید تا در صورت حق بودن بتواند حق و حقوق خود را بگیرد.

هزینه وکیل ملکی به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به میزان پیچیدگی پرونده هزینه‌ای  که برای پرونده در نظر گرفته می‌شود متفاوت است، به گونه‌ای که هرچقدر پرونده پبچیده‌تر باشد، وکیل ملکی هزینه بیشتری را در نظر می‌گیرد. میزان مشهور بودن وکیل ملکی و سابقه و فعالیت‌هایی که در این زمینه داشته است نیز بر هزینه‌ای که مشتری قرار است پرداخت نماید تاثیرگذار است.

بهترین وکیل ملکی تهران را چگونه می توان انتخاب کرد؟

هنگامی که افراد به دنبال یک وکیل خوب و معتبر در زمینه املاک هستند باید به سابقه و فعالیت‌های او در این زمینه توجه نمایند. به این صورت که هر چقدر سابقه فرد در این زمینه بیشتر باشد اطلاعات او بیشتر خواهد بود و توانایی او برای حل مسائل پیش آمده بالاتر است. هنگامی که در تهران افراد به مشکل‌های ملکی می‌خورند به دنبال بهترین وکیل ملکی می‌گیردند تا بتوانند مسائل خود را حل نمایند به همین دلیل به سابقه وکیل ملکی تهران توجه می کنند و سعی می‌کنند بهترین وکیل را انتخاب نمایند.

نتیجه گیری

 

با توجه به مطالب گفته شده وکیل ملکی، معمولا وظایفی را در ارتباط با ملک و املاک بر عهده دارد. این وکیل ها به تمام اطلاعات لازم در این مورد آگاهی دارند و قواعد و مقررات مربوط به این مسائل را به خوبی فرا گرفته‌اند. در نتیجه می توانند حق موکل خود را در صورت به حق بودن با انتخاب راه حل مناسب بگیرند. وکیل متخصص ملکی به طور اختصاصی در این زمینه‌ها فعالیت دارند و در سایر حیطه‌‌های کاری دیگر دخالتی ندارند. با توجه به این مسائل برای بهتر پیش بردن کارهای ملکی خود بهتر است که با یک وکیل ملکی خوب و باتجربه مشورت کنید و از آن‌ها راهنمایی لازم را بگیرید. امیدواریم که اطلاعات لازم و مفیدی را در مورد این مطلب در اختیار شما قرار داده باشیم.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن