مشاوره حقوقی تلفنی در موضوع ازدواج مجدد مرد

ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی هر مرد و زنی شناخته می‌شود. اما برحسب شرایطی مرد تص

توسط ABDOOSNEWS در 10 آبان 1400

ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی هر مرد و زنی شناخته می‌شود. اما برحسب شرایطی مرد تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرد. ازدواج جدد بین مردم جامعه پذیرفته نیست. آیا زوج براساس قانون مجاز به انجام این کار است؟ درصورتی که این سوال برایتان پیش آمده می‌توانید با دریافت مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی تمام ابهامات خود را برطرف نمایید.

ازدواج مجدد مرد در قانون و نقش مشاوره حقوقی تلفنی در آن

برخی از مردم گمان می‌کنند مرد به استناد به برخی از موارد در اسلام تحت عنوان مجاز بودن به داشتن 4 همسر، می‌تواند اقدام به ادواج مجدد به صورت خودسرانه نماید. درحالی‌که چنین نیست. مطابق قانون و طبق ماده 56 قانون حمایت از خانواده، مرد پس از ازدواج حق ازدواج مجدد ندارد. همچنین براساس بند 12 از شروط عقد و سند ازدواج، چنانچه مردی بدون رضایت همسر اول خود اقدام به ازدواج مجدد نماید و یا میان همسرانی که اختیار کرده به عدالت رفتار نکند، در این صورت زوجه حق طلاق خواهد داشت و می‌تواند برای طلاق خود اقدام نماید.

انجام مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی درخصوص ازدواج مجدد مرد و شرایط آن به شما کمک می‌کند تا نسبت به قوانین موجود و حقوقی که قانون برای مرد یا زن در این زمینه درنظر گرفته آگاهی کسب کنید.

اگر مرد دارای شرایطی است که ازدواج جدد برایش لازم است می‌تواند قبل از اقدام به این کار موضوع را با مشاوره با وکیل تلفنی مطرح کرده و سپس اقدا نماید تا در آینده دچار مشکل نشود.

اطلاعات بیشتر: مجازات تجاوز به عنف و نقش مشاوره حقوقی تلفنی

شرایط ازدواج مجدد و استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی

اساسا ازدواج مرد متاهل ممنوع است اما استثنائاتی نیز در این زمینه وجود دارد. مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی به شما شرایط ازدواج مجدد مرد را خواهد گفت. اگر مردی شرایط زیر را داشته باشد می‌تواند اقدام به ازدواج مجدد نماید.

1. جلب رضایت همسر اول

2. درصورتی که زن از انجام وظایف زناشویی امتناع کند. 

3. درصورت عدم تمکین زن از مرد: البته باید مرد بتواند ادعای خود مبنی بر عدم تمکین زن را به داگاه اثبات نماید. اگر رای قطعی در این زمینه صادر شد و زوجه همچنان تمکین نکند، مرد می‌تواند اقدام به ازدواج مجدد نماید.

4. جنون، بیماری‌های روحی زوجه

5. ابتلای زوجه به بیماری‌های صعب‌العلاج

6. مبتلاشدن زوجه به اعتیاد به هرنوع از مواد مخدر

7. ترک زندگی مشترک توسط زوجه بدون هیچ دلیلی

8. محکومیت زوجه به زندان در مورد موضوعاتی که مغایر با شأن و منزلت خانواده مرد باشد.

9. نازا بودن و عدم باروری زن

10. غایب و مفقودالاثر بودن زن به مدت یک سال یا بیشتر

شرایط بالا شروطی هستند که برای زوج امکان ازدواج مجدد را فراهم می‌آورد. ولی امکان دارد شرایط دیگری نیز وجود داشته باشند که نیاز است تا با دریافت مشاوره تلفنی حقوقی نسبت به آن‌ها اطلاع کسب نمایید.

یکی دیگر از نکاتی که مشاوره حقوقی تلفنی برای شما روشن خواهد کرد مربوط به موضوع ثبت ازدواج دوم زوج است. چراکه براساس قانون جدید حمایت از خانواده در مورد ازدواج مجدد، (مفاد ماده ۵۶ قانون حمايت خانواده مصوب سال 1391) لزوم اخذ حكم دادگاه در مورد تجويز ازدواج مجدد براي ثبت آن را بیان می‌کند. یعنی ثبت ازدواج دائم مجدد مرد الزامی است.

هممانطور که اشاره شد ازدواج مجدد مرد درصورت جلب رضایت همسر اول امکان‌پذیر است. درغیر این‌صورت زوجه می‌تواند اقدام به طلاق نموده و خود را مطلقه نماید.

مدارک لازم برای ازدواج مجدد مرد از زبان مشاور حقوقی تلفنی

درصورتی که مرد شرایط بالا را دارا بوده و بخواهد ازدواج مجدد نماید باید مدارکی را ارائه دهد که عبارتند از :

اگر دادخواست را توسط وکیل پیگیری می‌کنید باید وکالت‌نامه وکیل موجود باشد.

کارت ملی، عقد نامه و شناسنامه

مدرک مهم دیگر رضایت‌نامه زوجه یا اثبات و رای قطعی عدم الزام به تمکین است.

مدرکی که نشان‌دهنده یکی از شرایط مندرج در قانون جهت طرح خواسته اجازه ازدواج مجدد است.

تکمیل دادخواست اجازه ازدواج مجدد و پرداخت هزینه دادرسی

باارائه مدارک توسط مرد یا وکیل انتخابی وی، دادگاه خانواده رسیدگی به دعوای اجازه ازدواج مجدد را بررسی می‌نماید و وقت رسیدگی تعیین و طرفین به دادرسی دعوت می‌شوند. 

مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی در موضوع ازدواج مجدد مرد، به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به مراجعه حضوری به پاسخ تمام پرسش‌های خود در این زمینه برسید. هزینه مشاوره حقوقی تلفنی نیز از مراجعه به وکیل حضوری به صرفه‌تر است. همچنین می‌توانید با انجام یک مشاوره تلفنی قبل از این‌که اقدامی صورت دهید، نسبت به امکان یا عدم امکان آن مطمئن شوید. 

آخرین مطالب