مشاوره حقوقی تلفنی برای اسناد تجاری

اسناد تجاری امروزه لازمه تعاملات تجای و بازرگانی بین افراد، شرکت‌ها و سازمان‌هاست. این اسناد برای سه

توسط ABDOOSNEWS در 5 آبان 1400

اسناد تجاری امروزه لازمه تعاملات تجای و بازرگانی بین افراد، شرکت‌ها و سازمان‌هاست. این اسناد برای سهولت، سرعت و امنیت در معاملات تجاری پدید آمده‌اند و به همان اندازه که مهم هستند و در سرعت بخشیدن به معاملات ایفای نقش می‌کنند، به همان میزان هم منشا دعاوی حقوقی شده‌اند. بنابراین لزوم استفاده از خدمات مشاوره حقوقی از جمله مشاوره حقوقی تلفنی در این زمینه بسیار بااهمیت است. 

 

اسناد تجاری و انواع آن و نقش مشاوره حقوقی تلفنی در آن

هرچه که جوامع پیشرفته شد و مراودات و معاملات تجاری افزایش پیدا کردند، ضرورت تالیف قوانین سامان‌دهی برای اسناد تجاری پر‌رنگ‌‌تر شد و همین ضرورت تالیف سبب شد تا قانون‌گذار برای آن‌ها یک باب اختصاصی در قانون تجارت اختصاص دهد.

اسناد به دو دسته تجاری و غیرتجاری دسته‌بندی می‌شوند. در این طبقه‌بندی، اسناد تجاری اوراقی هستند که توانسته‌اند معاملات غیرنقدی را آسان کنند. در واقع دلیل ایجاد این اسناد جلوگیری از مشکلات احتمالی در معاملات بود. هر سندی که در تجارت و در روابط بازرگانی به کار رود می‌‌تواند یک سند تجاری تلقی می‌شود که البته مورد حمایت قانون‌گذار نیز خواهد بود.

پرداختی برخی معاملات توسط این اسناد صورت می‌گیرد و در واقع مهم‌ترین ویژگی این اسناد این است که به عنوان وسیله پرداخت و جایگزین پول نقد استفاده می‌شود. به این صورت بسیاری از خطرات ناشی از حمل پول نقد با این اسناد کاهش پیدا می‌کند.

اما استفاده از این اسناد و قوانین و مقررات کشور در زمینه اسناد تجاری دارای جزییات و ظرایف بسیار زیادی است که بهتر است قبل از این‌که بخواهید از آن‌ها استفاده کنید یا مشکلی با این اسناد دارید و می‌خواهید طرح شکایت داشته باشید، از طریق انواع مشاوره‌های حقوقی که در دسترس است، بنا به شرایط و موقعیت خود، یا به صورت حضوری مراجعه کنید یا از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی استفاده نمایید.

برای طبقه‌بندی اسناد تجاری به دو تعریف عام و خاص می‌رسیم. اسناد تجاری در معنای عام، هر سندی است که در مبادلات تجاری موضوع مواد 2 تا 5 قانون تجارت مصوب سال 1311 مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله اسناد تجاری عام می‌توان به چک، سفته، برات، اوراق سهام، اوراق قرضه، ضمانت‌نامه بانکی، بارنامه و سیاهه تجارتی اشاره کرد.

اسناد تجاری در معنای خاص شامل آن‌دسته از اسنادی است که معرف کارکرد اصلی خود بوده و جانشین پول در معاملات محسوب می‌شوند. سه سند برات، سفته و چک به دلیل کاربرد گسترده‌ای که در معاملات بین مردم در جامعه دارند، از مصادیق بارز اسناد تجاری در معنای خاص هستند که نظام حقوقی خاص خود را دارند. یکی از راه ها برای کم کردن مشکلات حقوقی در همه حوزه های حقوق، رفع مشکلات قانونی در حوزه های مختلف حقوق با تلفن همراه است.

چرا مشاوره حقوقی تلفنی برای اسناد تجاری؟

اهمیت اسناد تجاری برکسی پوشیده نیست. روال قانونی و قوانین و مقرراتی که در مورد اسناد تجاری وجود دارد بسیار تخصصی است و دعاوی اسناد تجاری از جمله بیش‌ترین موارد مراجعه به دادگاه‌هاست. بنابراین مشاوره حقوقی با مشاوران حقوقی باتجربه، خوب و متخصص در اسناد تجاری می‌تواند هم جلوی بسیاری از مشکلات آتی را بگیرد و هم در صورت بروز مشکل، می‌تواند راه‌حل مشکل را به شما نشان دهد.

انواع مشاوره‌های حقوقی برای شما وجود دارد. بسته به اهمیت موضوع برای شما، می‌توانید از مشاوره حقوقی حضوری یا آنلاین یا تلفنی استفاده نمایید. مزیت مشاوره حقوقی تلفنی در این است که شما بهردلیلی که امکان مشاوره حضوری را نداشته باشید و یا در شهرستان زندگی می‌کنید و به دنبال بهترین مشاوره حقوقی تهران هستید می‌توانید تنها با یک تلفن از مشاوره حقوقی تخصصی استفاده نمایید.

مزیت دیگر مشاوره حقوقی تلفنی کم‌هزینه بودن آن نسبت به مشاوره حضوری است. موسسات حقوقی به دلیل رقابتی بودن بازار خود، انواع مشاوره‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهند تا هرکس باتوجه به هزینه‌ای که می‌تواند انجام دهد، مشاوره حقوقی دریافت کند.

دریافت مشاوره حقوقی تلفنی برای انواع سندهای تجاری که در معاملات استفاده می‌کنید، خصوصا چک، سفته و برات برای شما ساده‌ترین و دردسترس‌ترین راه جلوگیری از مسائل و دعواهای حقوقی آینده خواهد بود. هزینه این مشاوره‌ها نیز به نسبت بسیار به‌صرفه‌تر است.

 به عنوان مثال قوانین مربوط به چک، برگشت چک، واخواست سفته، مدارک و اسناد مورد نیاز برای ارائه دادخواست یا طرح دعوای حقوقی و مسائلی از این دست شامل قوانینی است که افراد عادی از آن اطلاعی نداشته و به سبب همین عدم اطلاع، سواستفاده‌ها و کلاهبرداری‌های زیادی از افراد می‌شود. 

 

بنابراین انجام مشاوره حقوقی تلفنی در زمینه اسناد تجاری می‌تواند از بروز دعاوی و مشکلات مختلف در این زمینه جلوگیری نماید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن