قیمت روز موتور زانتیا - قیمت اجناس

موتور دارای بلوک آلومینیومی و سر سیلندر آلیاژ سبک با ۱۶ سوپاپ است. موتورهای مدل ۹۰به بعد ایران خودرو هر از گاه

توسط ABDOOSNEWS در 10 شهریور 1400

موتور دارای بلوک آلومینیومی و سر سیلندر آلیاژ سبک با ۱۶ سوپاپ است. موتورهای مدل ۹۰به بعد ایران خودرو هر از گاهی دچار سوختن سر سیلندر و تعویض کل موتور می شوند . این بود توصیف خیلی از مردم از خودرویی که روزی توسط پارس خودرو به صورت وارداتی و بعد به عنوان خودرو مونتاژی به بازار عرضه شد. متأسفانه موتور در مدلهای وارداتی به ایران اندکی ضعیف بوده و انتظار بیشتری از آن میرود. درست است که نمیتوانیم جلوی رسیدن هوا به موتور را بگیریم، اما با استفاده از روغن موتور میتوانیم اثرات اکسیدکنندگی آن را به حداقل برسانیم. روغن موتور مانند عایق از رسیدن گرما به این چرخه جلوگیری میکند. ۱ روغن موتور چه نقشی را در خودرو ایفا میکند؟ روغن موتور چه نقشی را در خودرو ایفا میکند؟ رتبهبندی SAE از اعداد ۰ تا ۶۰ برای تعیین درجه ویسکوزیته روغن موتور استفاده میکند. اگر از ۰ تا ۲۵ باشد فقط در هوای سرد و اگر از ۳۰ تا ۶۰ باشد، فقط در دمای جوش موتور یعنی ۱۰۰ سانتیگراد آزمایش شده است.

عدد کنار W درجه ویسکوزیته روغن را در دماهای سرد نشان میدهد و عدد دوم نشاندهنده این است که اگر دمای موتور به بالاترین دما ۱۰۰ سانتیگراد (۲۱۲ درجه فارنهایت) برسد، درجه ویسکوزیته این روغن موتور از عدد مزبور بالاتر نخواهد رفت. در نهایت باید گفت که تنها نکته قوت موتور ۴۰۷ این است که استاندارد آلایندگی یورو ۴ را اخذ کرده و مصرف ۸٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را داراست. در مجموع میتوان مصرف سوخت را به صورت میانگین در سیکل ترکیبی ۸٫۳ لیتر دانست. این موتور چهار سیلندر دارای ۱۹۹۷ سی سی حجم بوده و به صورت عرضی در بدنه جای گرفته است. این خودرو اولین بار در سال اواسط دهه ۹۰ در فرانسه تولید شد اما در سال ۱۹۹۷ فیس لیفتی داشت که نسخه فیس لیفت آن وارد بازار ایران شده است.امروز در سایت z4car به بررسی معایب سیتروئن زانتیا می پردازیم. بیتوجهی نسبت به موتور و رسیدگی نکردن به آن میتواند هزینههای بالایی را به شما تحمیل کند. اما پژو پارس ELX دارای موتور 1800 سیسی است که به واسطه آن میتواند 110 … که مهمترین دلیل این امر را میتوان در ماهیت اسپرت آن جست و جو کرد. دلیل این امر را میتوان استفاده برخی از امکانات امروزی در خودرو مگان جستجو کرد.

این خودرو در ایران در سه تیپ superlux 1800، X2000 و SX2000 عرضه شد که به غیر از حجم موتور در برخی از آپشن ها از قبیل تعداد ایربگ، سنسورها و تجهیزات صوتی تفاوت داشتند. سیتروئن زانتیا - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزادنوع: زانتیا SX; مدل:۲٫۰۱ ۱۶v; تعداد سیلندر:۴; تعداد سوپاپ:۱۶; حجم موتور:۱۹۹۸cc; حداکثر … حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه به چرخ های جلو میرسند. همچنین در مدل فیس لیفت، چراغهای جلو به شیشه شور مجهز شدهاند. مصرف سوخت پایین ۴۰۷ که توجیه مدیریت ایران خودرو برای انتخاب مدل ۴ سیلندر است در شهر بین ۱۱ تا ۱۲ لیتر و در اتوبان ۶ تا ۶٫۵۵ لیتر اندازه گیری شده است. گیربکس در مدل دستی دارای ۵ دنده جلو و در مدل اتوماتیک دارای ۴ دنده در جلو است. حتما بخوانید: علت جا نرفتن دنده خودرو و یا سخت جا رفتن آن چیست؟ در فرایند احتراق محصولات ناخواستهای مانند اسیدها و اکسید سیلیکون تولید میشوند که اگر وارد سایر قسمتهای موتور شوند، به آن آسیب وارد میکنند. مناسب برای:ماکسیما,زانتیا,پژو ۴۰۵,سمند,پژو ۲۰۶,پراید,پجرو,پژو روا, وانت نیسان سایپا,مدلهای مختلف دوو,وانت ریچ,وانت زامیاد,لیفان ۵۲۰ و همچنین سایر خودروها که در دفترچه فنی آنها روغن موتور سطح کیفی SL و ویسکوزیته ۲۰W۵۰ ذکر شده است.

چراغ عقب این خودروها بهصورت فابریک دودی بود. ۹ عدد ایربگ، صندلیهای برقی جلو مجهز به حافظه و گرمکن صندلیهای جلو و عقب به همراه ورود و استارت بدون کلید و کنترل دوگانه درجه حرارت، بخشی از فهرست امکانات وراکروز را تشکیل میدهند. در ادامه به مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی زانتیا سوپرلوکس اشاره شده است: تعلیق تنظیم پذیر هیدرولیک، ترمز ضد قفل ABS، چراغ مه شکن عقب، چراغ جلو هالوژن، فرمان هیدرولیک دو حالته، سیستم صوتی با ۴ اسپیکر، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی جلو (سفارشی)، تهویه مطبوع دستی، صندلی راننده ۶ حالته با تنظیم دستی، صندلی سرنشین ۴ حالته دستی، صندلی عقب تاشونده، روکش پارچهای، تریم طرح چوب، دسترسی به صندوق از داخل کابین، آینههای جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، پرده شیشه عقب. نمای عقب هماهنگی خوبی با نمای جلو دارد بهصورتی که در طراحی چراغهای عقب از خطوط موازی استفادهشده و سپر هم با شیب روبهداخل قرارگرفته است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با موتور زانتیا وب سایت خود باشید.

آخرین مطالب