قیمت انیدرید فتالیک

معرفی انیدرید فتالیک فتالیک انیدرید به انگلیسی Phthalic anhydride اهمیت فرمول شیمیایی C8H4O3 یک&nb

توسط ABDOOSNEWS در 4 فروردین 1401

معرفی انیدرید فتالیک

فتالیک انیدرید به انگلیسی Phthalic anhydride اهمیت فرمول شیمیایی C8H4O3 یک ترکیب شیمیایی کلیدی شناسه پاب‌کم است؛ که چگالی مولی آن ۱۴۸٫۱ گرم بر مول می‌باشدشکل ظاهری همین ترکیب، دانه‌های سپید است. انیدرید فتالیک فرم تجاری حیاتی اسید فتالیک استهمین جامد بی‌رنگ یک ماده شیمیایی دارای صنعتی به ویژه به جهت ایجاد در مقیاس تبارک روان‌کننده پلاستیک هاست.

در سال ۲۰۰۰ حجم ساخت این فرآورده در سراسر عالم حدود ۳ میلیون تن در سال تخمین زده شد. انیدرید فتالیک یک ماده شیمیایی مضاعف اساسی در صنعت پتروشیمی استاین ماده که به اختصار آن را PA نیز می نامند، جامدی سمی و سپید رنگ است و در مایعاتی نظیر الکل و دی سولفید کربن حل می شوداین ماده با حل شدن در آب گرم، به اسید فتالیک هیدرولیز خواهد شدنوع مایع این ماده بی رنگ است

طرز تولید انیدرید فتالیک

انیدرید فتالیک به دو طریق آزمایشگاهی و صنعتی ساخت می شود که در ادامه به تفسیر آن ها پرداختیم

 طریق آزمایشگاهی

تولید به نحوه آزمایشگاهی برای ایجاد در مقیاس ریز مورد به کار گیری قرار می گیرد. در این طرز می قدرت از اکسیداسیون نفتالن یا این که ۱و۲-دی متیل بنزن (ارتو-زایلین) اهمیت به کارگیری از اکسنده مناسب انیدرید فتالیک ساخت کردشیوه دوم در آزمایشگاه حرارت دادن فتالیک اسید و جداسازی آن به آب و فتالیک انیدرید و تصعید آن در درمای۳۰۰ درجه سانتی گراد است.

 نحوه صنعتی

در پیشین به جهت ایجاد این ماده به صورت صنعتی از اکسایش نفتالن مهم اکسیژن هوا و در مجاورت کاتالیزور مناسب مثل وانادیوم پنتااکسید استفاده می شداین روز ها اما همین ماده را از اکسایش ارتو-زایلین و اکسیژن هوا و در مجاورت کاتالیزور ساخت می کنند.

خطرات و دیتاها ایمنی انیدرید فتالیک (طبق لوزی آتش)

سلامتی ( رنگ آبی )

درجه 3 به معنی : تماسی ریز می‌تواند منجر آسیب جدی کوتاه مدت یا جراحت‌های معمولی و خطر آفرین شود (مثل: گاز کلر و هیدروژن مایع و اسید سولفوریک و کلسیم هیپوکلریت و هگزافلوئورسیلیسیک اسید)

آتش گیری (رنگ قرمز)

درجه 1 به مضمون‌ برای این که بسوزد می بایست به‌طور قابل ملاحظه‌ای حرارت داده شود. (مثل: روغن سویا و آمونیاک و گلیسیرین) دمای احتراق این‌گونه مواد بالای ۹۳ جايگاه سانتیگراد (۲۰۰ رتبه فارنهایت) می‌باشد.

واکنش پذیری (رنگ زرد)

درجه 0 به معنی : پایدار است. حتی در تماس با آتش. با آب نیز واکنش نمی‌دهد. (مثل:هلیم و گاز نیتروژن) 

قیمت انیدرید فتالیک

قیمت انیدرید فتالیک ماده به ادله نوسانات بازار مواد شیمیایی به صورت لحظه ایی اعلام میشودبنابراین برای درایت از بها روز انیدرید فتالیک کلیدی کارشناسان کارآزموده ما در محب بسپار تماس بگیرید.

 منبع : https://mohebbaspar.com/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن