فرمان هیدرولیک و روغن فرمان هیدرولیک

فرمان هیدرولیک و روغن فرمان هیدرولیک خودرو کلیه سیستمهای هیدرولیک توسط مایعات تحت فشار کنترل می شوند. در مطلب

توسط ABDOOSNEWS در 2 مرداد 1399

فرمان هیدرولیک و روغن فرمان هیدرولیک خودرو

کلیه سیستمهای هیدرولیک توسط مایعات تحت فشار کنترل می شوند. در مطلب بهترین روغن هیدرولیک فرمان میتوانید اطلاعات جامعی را مطالعه کنید. طبق فیزیک ، مایع ماده ای است که تغییر شکل داده و تحت فشار برشی جریان می یابد. این مایع حاوی تمام حالتهای ممکن ماده است. حالت های ماده جامد ، مایع ، گازی و پلاسما هستند. سیستم فرمان خودروهای نسل جدید کاملاً هیدرولیک است ، این سیستم ها فقط با روغن کار می کنند. فرمان هیدرولیک عاری از روغن درست مانند فرمان غیر هیدرولیک کار می کند و به اندازه کافی محکم است که ما باید برای تبدیل آن از نیروی زیادی استفاده کنیم. زیرا فشار روغن باعث می شود چرخ فرمان به راحتی بچرخد. چرخ های فرمان هیدرولیک در واقع همانند چرخ های فرمان معمولی هستند ، فقط آنها دارای پمپ هستند که نیروی لازم برای چرخاندن فرمان را با فشار دادن روغن ، نرم کردن فرمان تولید می کند. کنترل هیدرولیک را می توان با یک انگشت به راحتی چرخاند. یکی از مهمترین مؤلفه های کنترل هیدرولیک روغن هیدرولیک است. این روغن مانند سایر روغن های اتومبیل استفاده می شود و باید پس از مدت معینی تغییر کند. اگر بعد از گذشت چند سال روغن هیدرولیک خود را تغییر ندهید ، سخت می شود و باعث آسیب جدی به قسمت های مختلف سیستم فرمان هیدرولیک از جمله پمپ هیدرولیک و جعبه فرمان می شود و برای تعمیر آن باید هزینه های زیادی بپردازید. انواع مختلفی از روغن هیدرولیک در بازار وجود دارد. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی دانید کدامیک از این روغن ها بهترین است ، با ما همراه باشید تا شما را با انواع مختلف مدل های روغن هیدرولیک آشنا کنیم تا بتوانید مطابق با آن بهترین روغن را برای اتومبیل خود بدست آورید. نیازهای شما.  

کنترل هیدرولیک چه نوع کنترل است؟

کنترل هیدرولیکی دستوری است که برخلاف سیستم های ساده ای که در آن کنترل توسط یک مارپیچ و تعدادی دنده چرخانده می شود ، توسط دو جک ، یک پمپ هیدرولیک و یک شیر فرمان انجام می شود. در این نوع سیستم ، کنترل فشار روغن نقش اساسی دارد. فشار روغن باعث ایجاد استحکام می شود و جک ها به راننده کمک می کنند تا فرمان را به راحتی بچرخاند. مهمترین ویژگی این نوع فرمان ، نرمی آن در مقایسه با فرمان معمولی است که باعث می شود رانندگی برای شما راحت تر شود.  

روغن هیدرولیک چیست؟

روغن اتومبیل دیگر مورد استفاده روغن هیدرولیک است که وظیفه انتقال نیرو و روانکاری اجزای سیستم فرمان را بر عهده دارد. در حقیقت می توان گفت که این روغن فرمان را نرم تر می کند. این روغن توانایی تحمل فشار زیادی را دارد و می توان گفت بسیار شبیه به مایع ترمز است و با فشار آن میزان صدا را تغییر نمی دهد.  

انواع روغن های کنترل هیدرولیک:

به طور کلی روغنهای کنترل هیدرولیک به دو دسته کلی تقسیم می شوند: روغن های مصنوعی هیدرولیک: این روغن ها از مواد طبیعی موجود در طبیعت ساخته می شوند. این روغنها به محیط زیست آسیب نمی رسانند و در صورت نشت ، خطری برای انسان یا محیط زیست ندارند. این روغنها قیمت بالایی دارند. روغن های هیدرولیک نفتی: همانطور که از نام این محصول پیداست ، آنها از فرآورده های نفتی تولید می شوند و تهدیدی جدی برای محیط زیست دارند. اگر این مواد نشت کرده و وارد طبیعت شوند ، خطری جدی برای سلامتی انسان و محیط زیست دارند. این روغنها از نظر قیمت مناسب هستند و بیشتر روغنهای موجود در بازار از همین نوع هستند.  

چه زمانی روغن هیدرولیک فرمان را تغییر دهید:

زمان خاصی برای تغییر روغن فرمان هیدرولیک وجود ندارد ، اما با مراجعه به روغن می توانید زمان تغییر آن را طبق یک سری از فاکتورهای خاص دریابید که در زیر توضیح خواهیم داد. شما هرگز نمی توانید دو نوع روغن هیدرولیک مختلف را باهم مخلوط کنید زیرا روغنها از نظر چسبندگی و سایر عوامل متفاوت هستند. قبل از تعویض روغن هیدرولیک فرمان بهتر است روغن قبلی روغن را از طریق دستگاه مکش تخلیه کرده و سپس آن را با روغن جدید جایگزین کنید. عواملی که هر یک از این علائم را نشان می دهد که روغن هیدرولیک شما نیاز به تغییر دارد. تیره شدن روغن به معنی سوختن آن است و روغن به درستی کار نمی کند. کمی روغن را روی دستان خود بمالید ، اگر بوی سوختگی می دهید ، به این معنی است که زمان تغییر آن است. درپوش پمپ هیدرولیک را باز کرده و با یک چراغ قوه به داخل نگاه کنید اگر روغن شما فوم است به این معنی است که شما نیاز به تغییر آن دارید. اگر روغن را بررسی کرده اید و متوجه افزایش ویسکوزیته آن شده اید ، به عبارت دیگر روغن سخت شده است ، باید آن را تعویض کنید. فاکتورهای دیگر مانند رنگ روغنی کسل کننده و خاک ، سطح روغن پایین تر نشانگر تغییر روغن فرمان هیدرولیک است. با توجه به نکات فوق می توانید روغن هیدرولیک را بر روی فرمان مورد نظر خریداری کنید. برای راحتی شما لیستی از 20 نمونه روغن هیدرولیک ارزان قیمت ، باکیفیت و پرفروش را در بازار تهیه کرده ایم. با کلیک کردن روی هر تصویر یا کلیک بر روی دکمه زیر هر مورد ، اطلاعات بیشتری در مورد هر محصول دریافت کنید.  

روغن روغن هیدرولیک روغن کاری MV LV مصنوعی DEXRON VI جلد 1 لیتر

نسل جدید روغن گیربکس اتوماتیک مبتنی بر فناوری مصنوعی مدرن است و در کلیه وسایل نقلیه که در آن DEXRON II و DEXRON V1 توصیه می شود قابل استفاده است. قابل استفاده در همه گیربکس های CVT در گیربکس های مدرن که به کارایی بسیار بالایی احتیاج دارند ، قابل استفاده است. روانکاری بی سابقه گیربکس های CVT ، کمترین میزان اصطکاک روغن های هیدرولیک ، بهبود پایداری ضد لرزش ، محافظت عالی از کمربندها و واشرها در داخل گیربکس و جلوگیری از ساییدگی دنده ها ، عملکرد عالی در دماهای پایین ، مقاوم در برابر اکسیداسیون عالی و پایداری حرارتی و مقاومت عالی در برابر کف. ،  
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن