صفر تا صد طراحی باغ ویلا لاکچری و سنتی

چه کسی از داشتن باغ ویلا لاکچری و سنتی بدش می‌آید؟ خرید و طراحی باغ ویلا ساده امروزه به عنوان یک سرمایه

توسط ABDOOSNEWS در 16 شهریور 1401

چه کسی از داشتن باغ ویلا لاکچری و سنتی بدش می‌آید؟ خرید و طراحی باغ ویلا ساده امروزه به عنوان یک سرمایه گذاری به حساب می‌آید زیرا با گذشت زمان و آباد شدن محله‌ای که در آن ویلایی را خریداری کرده اید می‌تواند بسیار سودمند باشد. همچنین برای زمان‌هایی که می‌خواهید در کنار خانواده و دوستان اوقات فراغت خود را بگذرانید وجود یک باغ ویلا و طراحی صفر تا صد آن می‌تواند بسیار کارامد باشد و لحظه‌های خوشی را ایجاد کند. ویلاها با توجه به شرایط منطقه ای که در آن طراحی و ساخته می‌شوند ویژگی‌هایی دارند برای مثال در شمال کسور به دلیل بارندگی فراوان ویلاها با سقف شیبدار و شیروانی طراحی و ساخته می‌شوند تا با گذشت زمان باران و برف کمترین آسیب را به ساختمان بزند اما در مناطق دیگر ویلاها معمولا با سقف‌های صاف و معمولی طراحی می‌شوند.

صفر تا صد طراحی باغ ویلا لاکچری و سنتی مانند معماری دیگر ساختمان‌ها با کاربری‌های مشخص دارای  مراحلی است که ما در این مقاله به طور خلاصه سعی کرده ایم شما را با آن به زبان خیلی ساده و روان آشنا کنیم.

اگر زمینی دارید و به فکر طراحی باغ ویلا لاکچری و سنتی هستید یا به طراحی و معماری باغ ویلا علاقه مند هستید؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

صفر تا صد طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا مانند معماری و طراحی دکوراسیون داخلی هر ساختمان و بنایی صفر تا صدی دارد که با دانستن آن و انجام قدم به قدم می‌توان به بهترین شکل و با حداقل خسارت طراحی را به اتمام رساند. البته ناگفته نماند تمامی مواردی که در ادامه گفته می‌شود به گونه‌ای کلیات یک پروژه است و جزییات هر پروژه و طراحی باغ ویلا با پروژه دیگر فرق دارد و بهتر است کار را به یک تیم حرفه‌ای و کارامد سپرد تا بهترین و جدیدترین تکنیک‌ها را برای طراحی باغ ویلا انجام دهند.

فرقی نمی‌کند قرار است طراحی باغ ویلا سنتی انجام دهید یا باغ ویلای لاکچری بهر حال باید از یک تیمی شامل مهندسین معماری، معمار داخلی، برق، تاسیسات و موارد دیگر کمک بگیرید تا از صفر تا صد پروژه را به همراه هزینه‌ها براورد کنند و با یک دید کلی و برنامه‌ریزی دقیق کار طراحی باغ ویلا را انجام دهید. اینگونه با یک دید باز پروژه را شروع می‌کنید.

تیمی که برای طراحی باغ ویلا استخدام می‌کنید نقشه‌هایی از پروژه را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با تایید شما مراحل گودبرداری و اجرای فونداسیون انجام شود و تا زمانی که نقشه‌های معماری پروژه توسط شما تایید نشود کار نمی‌تواند آغاز شود زیرا باید طراحی طبق سلیقه شما یعنی کارفرما اجرایی شود.

زمانی که نقشه‌ها تایید می‌شود و کار گودبرادی انجام می‌شود بهتر است در همان ابتدا از مصالح مقاوم و بادوام استفاده کنید تا پایه‌های باغ ویلا مستحکم باشد برای اینکار بهتر است از بتن مرغوب استفاده کنید و در کنار آن از میلگردها و دیگر مصالحی خریداری کنید که کارامد باشد. با این کار طول عمر ویلا نیز افزایش پیدا می‌کند.

بعد از آنکه این مراحل به اتمام رسیدند مرحله دیوارکشی اغاز می‌شود و در این مرحله نیز بهتر است با مشاوره مصالحی استفاده کنید که با توجه به شرایط منطقه ای که در آن قرار دارید انتخاب شوند و با بودجه شما نیز همخوانی داشته باشند. این گونه دیوارها پس از اجرا با شرایط منطقه هماهنگ هستند و طول عمر بالایی دارند و در مدت زمان طولانی تری آسیب می‌بینند.

بعد از اتمام دیوارهای باغ ویلا با توجه به ورودی، خروجی و بازشوها نوبت به اجرای سقف باغ ویلا می‌رسد در این مرحله اهمیتی ندارد در حال طراحی باغ ویلا سنتی هستید یا قرار است باغ ویلا لاکچری طراحی کنید در این مرحله باید به شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن قرار دارید توجه کنید و بهترین و مناسب ترین نوع سقف را اجرایی کنید.

اجرای نما یکی از قسمت‌هایی است که در طراحی باغ ویلا لاکچری و سنتی بسیار مهم است زیرا بسیاری نمای ویلا را مشاهده می‌کنند و آن را انتخاب می‌کنند پس بهتر است نمایی زیبا و شیک طبق سلیقه، بودجه و شرایط منطقه آن را طراحی و اجرا کنید. مصالح متنوعی برای طراحی نمای ویلا وجود دارد که سنگ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد با اینکه به نسبت دیگر مصالح گران است اما طول عمر بالاتری دارد.

در کنار طراحی نمای باغ ویلا داشتن دکوراسیون داخلی شیک و لاکچری یکی دیگر از مواردی است که در طراحی باغ ویلا بسیار مهم و با اهمیت است و نیازمند نقشه‌های دقیق تری است که شرایط داخلی نیز با شما یعنی کارفرما هماهنگ شود و طبق سلیقه او و نیازهای اون اجرایی شود. در این مرحله که از کلیات وارد جزییات شده ایم نورپردازی، کفپوش، دیوارپوش، مصالح داخلی، قرنیز و موارد دیگر همگی به نوعی اهمیت پیدا می‌کنند و باید طبق برنامه و نقشه اجرایی شوند.

طراحی فضای سبز ویلا مدرن یکی دیگر از موارد پر اهمیت در طراحی است زیرا ویلا همانطور که از اسمش مشخص است مکانی است با یک محوطه یا حیاط سرسبز که همان محیط سرسبز عاملی برای دوست داشته شدنش است پس باید با توجه به بودجه از یک مهندس منظر کمک گرفت و فضایی برای محوطه سازی ویلا طراحی و اجرا کرد. این طراحی می‌تواند از خرید آلاچیق و باربیکیو گرفته تا طراحی استخر و باغچه‌ها باشد تا محوطه ویلا را آنگونه که شایسته و زیباست اجرایی کرد.

ویلا می‌تواند در سبک‌های متنوعی (کلاسیک، مدیترانه ای، طراحی باغ ویلا سنتی و موارد دیگر) طراحی و ساخته شود که شما باید طبق سلیقه خود از همان اول نوع سبک انتخابی خود را با تیم طراحی درمیان بگذارید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن