شرایط سپردن وکالت خانواده به وکیل متخصص خانواده

مقاله ای که امروز قصد داریم برای شما مورد بررسی قرار دهیم راجع به وکیل خانواده است، توصیه می کنیم مطالب امروز

توسط ABDOOSNEWS در 27 دی 1400

مقاله ای که امروز قصد داریم برای شما مورد بررسی قرار دهیم راجع به وکیل خانواده است، توصیه می کنیم مطالب امروز را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

داشتن یک وکیل خانواده خوب چیزیست که امروزه بسیاری از افراد به آن فکر می کنند. یک وکیل باید به تمام وظایف خود به خوبی عمل کند علاوه بر آن بایستی از یکسری ویژگی ها نیز برخوردار باشد، اگر شما هم جز کسانی هستید که قصد انتخاب یک وکیل خانواده متخصص را دارد پس مطالب امروز می تواند کمک شایانی به شما داشته باشد. در ادامه هر آن چه باید در این باره بدانید را به شما خواهیم گفت.

وکیل امور خانواده به چه کسی گفته می شود؟

به شخصی که وظیفه رسیدگی به پرونده های خانوادگی را داشته باشد وکیل خانواده می گویند. در واقع پرونده هایی که یک وکیل امور خانواده انجام می دهند همگی مباحث و جنبه های حقوقی دارند. هر نوع موضوع یا پرونده ای راجع به طلاق، مهریه، حضانت رسیدگی و... همگی در حیطه کاری وکیل خانواده است و می تواند برای سرو سامان دادن به آن ها اقدام کند.

https://www.poolnews.ir/fa/news/364307/%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%88%D8%B7-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF

وظایف وکیل خانواده چیست؟

مسلما زمانی که شما یک شخص را به عنوان وکیل خود استخدام می کنید وظایفی به آن محول خواهد شد، از جمله وظایفی که وکیل خانوادگی دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تلاش در جهت تحقق عدالت

اولین و مهمترین وظایفی که بهترین وکیل خانواده دارد این است که تمام توان خود را برای تحقق بخشیدن به عدالت در میان بگذارد. روند پرونده باید با توجه به رعایت اصول اخلاقی صورت بگیرد به طور کلی هر نوع اقدامی که می تواند باعث پیروزی موکل شود در دادگاه ارائه کند.

  • دفاع از حقوق موکل

شخصی که به امور حقوقی خانواده می پردازد در این باره تحصیلات آکادمیک دارد پس با تمامی مشکلات و راه های پیش رو آشناست، از دیگر وظایف او این است که به هر نحو که ممکن است از حقوق موکل دفاع کند.

  • پیگیری پرونده

یک وکیل خانواده باید به خوبی پرونده را پیگیری کند سپس به طور دقیق گزارشات و نتایج را به موکل خود ارائه دهد. در ضمن زمانی را برای پاسخ دادن به سوالات موکل قرار تنظیم کند تا روال پرونده بهتر پیش برود.

  • حفظ اسرار موکل

وکیل خانواده بایستی اسرار موکل خود را حفظ کرده و از تبانی با طرف مقابل پرونده به طور جدی پرهیز کند در غیر این صورت او به وظایف خود عمل نکرده و مشکلات موکل را بیش از پیش می کند تا جایی که ممکن است موکل پیروز نشود.

  • حضور به موقع در دادگاه

شخصی که وکیل استخدام می کند نیازی به حضور در دادگاه نخواهد داشت از همین رو می توان گفت که از دیگر وظایف وکیل خانواده در تهران، حضور به موقع در دادگاه است. در واقع وکیل نماینده موکل بوده و از جانب او می تواند صحبت کند.

  • ارائه مشاوره به موکل

یک وکیل خوب باید هر نوع مشاوره ای که نیاز است را موکل خود داشته باشد، علاوه بر آن سوالاتی که در روند پرونده می تواند موثر باشد را بپرسد و در مقابل به تمامی سوالات موکل نیز با حوصله پاسخ دهد.

هزینه وکیل خانواده چقدر است؟

این سوال هیچ پاسخ دقیقی نخواهد داشت چرا که بحث وکالت بسیار پیچیده بوده و برای برآورد دستمزد وکیل باید بر اساس شرایط پیش رفت. به طور مثال این که موضوع پرونده چیست، تا چه مدت زمانی طول می کشد و... همگی جز مواردی است که روی هزینه بهترین وکیل خانواده در تهران تاثیر مستقیم دارد. 

پیشنهاد می کنیم برای برآورد هزینه ها حتما با یک مرکز یا یک مشاور امور حقوقی صحبت کرده و راجع به پرونده خود با او مشورت کنید، تا بتوانید هزینه ها را به صورت نسبی بدانید.

یک وکیل خانواده چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

از سری ویژگی هایی که یک وکیل خانواده باید داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک وکیل باید از تمامی اطلاعات، دانش و معلومات حقوقی آگاهی کامل داشته باشد و آنها را بروزرسانی کند.

  • او باید از هر نوع مطلب و صحبت اغراق آمیز و غیر ممکنی اجتناب کند.

  • یک وکیل خوب باید هزینه های اضافی را روی دوش موکل نگذارد.

  • او باید تا حد ممکن مطالب را برای موکل ساده سازی کند.

  • از دیگر ویژگی های که یک وکیل خانواده باید داشته باشد این است که در پیشگاه قاضی با نهایت احترام با قاضی و طرفین پرونده صحبت کند البته این بدان معنا نیست که از بازگفت مطالب، شواهد و قرائنی که باعث پیروزی موکل می شود خودداری کند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن