راهنمای خرید تخت بیمارستانی و خرید تشک مواج

  راهنمای خرید تخت بیمارستانی با توجه به شیوع بیماری کرونا استفاده از برخی از تجهیزات پزشکی در منازل ا

توسط ABDOOSNEWS در 10 بهمن 1400

 

راهنمای خرید تخت بیمارستانی

با توجه به شیوع بیماری کرونا استفاده از برخی از تجهیزات پزشکی در منازل افزایش پیدا کرده است، هزینه نگهداری دائمی بیماران در بیمارستان بسیار بالا بوده از این جهت افراد برای نگهداری بیماران و افراد کهنسال در منزل به وسایل مراقبتی، درمانی، مکانیکی جهت رفع مشکل و درمان نیاز دارند.

یکی از تجهیزات سلامتی ضروری برای بیماران و افراد کهنسال تخت بیمارستانی است، تخت های بیمارستانی مناسب بیماران، افراد مسن و معلولین است،  تخت بیمارستانی به طور کلی به دسته تک شکن، دو شکن و سه شکن تقسیم میشود.

تخت بیمارستانی برقی سه شکن

انواع تخت بیمارستانی بر اساس سیستم کنترل

 تخت های بیمارستانی در دو نوع مکانیکی (دستی) و برقی تولید و عرضه میشوند، این تخت ها قابلیت تنظیم ارتفاع و تغییر زاویه دارند که در ادامه بیشتر با این ویژگی ها آشنا خواهید شد.

تخت بیمارستانی مکانیکی

تختی است که مراقبان و پرستاران باید برای تغییر زاویه ها و تنظیم ارتفاع آن از نیروی دست استفاده کنند، این تخت دارای چند اهرم مکانیکی و هندل است که توسط نیروی دست حرکت میکنند و ارتفاع و زاویه های تخت را تغییر میدهند.  

تخت برقی

تخت بیمارستانی برقی تختی است که تنظیم ارتفاع و تغییر زاویه های آن توسط موتور انجام میشود، در تخت برقی 3 تا 4 موتور وجود دارد که با برق 4 ولت کار میکنند، تنظیم ارتفاع و تغییر زاویه این تخت توسط برق و باتری بسیار راحت بوده و نیاز به نیروی دست پرستاران و مراقبان ندارد.

تخت بیمارستانی خانگی برقی

انواع تخت بیمارستانی بر اساس شکن

 1- تخت یک شکن تختی است که تنها قسمت بالای تخت یعنی جایی که بالا تنه بیمار روی آن قرار میگیرد امکان تعویض زاویه دارد، تغییر زاویه این قسمت توسط اهرم یا موتوری الکتریکی که در زیر تخت قرار دارد انجام میشود، این تخت برای افرادی مناسب است که نیاز به بستری طولانی مدت ندارند و خودشان میتوانند فعالیت های روزمره را از جمله نشست و برخاست را انجام دهند.

 2- تخت دو شکن تختی است که دو قسمت آن یعنی قسمت بالایی و پایینی تخت قابلیت تغییر زاویه دارند و میتوان زاویه  زیر سر و زیر پای بیمار را در این تخت تغییر داد، این تخت برای افرادی مناسب است که باید پاهایشان به دلایل مختلف ثابت بماند.

3- تخت سه شکن تختی است که امکان تغییر زاویه در سه قسمت تخت وجود داشته و بالای سر،  زیر پای بیمار و زیر ران بیمار زاویه دار میشود، این تخت برای افرادی که نیاز به بستری طولانی مدت دارند و نباید هیچ گونه حرکت و فعالیتی داشته باشند مناسب است.

برای خرید تخت وضعیت عمومی فرد استفاده کننده، نوع فعالیت و حرکت او، قد و وزن،  شرایط جسمانی پرستار و مراقب توجه کرده و تختی مناسب تهیه کنید.

برای خرید تخت بیمارستانی به نکات توجه کنید

1.   مدت زمانی که بیمار باید روی تخت بگذراند یکی از مهم ترین فاکتورها برای خرید تخت است، اگ فرد فقط به مدت زمان کوتاهی برای گذراندن زمان در تخت نیاز دارد، از تخت های با قیمت مناسب تر استفاده کنید.

2.   توانایی بیمار و محدودیت های حرکتی بیمار برای خرید تخت بسیار مهم است، در صورتی که فرد توانایی انجام فعالیت های ساده مانند نشست و برخاست، دارو خوردن و... را دارد تخت های تک شکن مناسب است، در صورتی که بیمارتان توانایی حرکت حتی  رفتن به سرویس بهداشتی و حمام هم ندارد به فروشنده تخت اعلام کرده و تخت مناسب بخرید.

3.   تختی را خریداری کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد، این تخت هم به بیماران جهت نشست و برخواست کمک میکند و هم برای پرستار و مراقب مناسب است، تختی که با کیفیت ساخته شده باشد و دارای امکانات متفاوتی باشد را تهیه کنید.

4.   تخت هایی که دارای محل مشخصی برای نصب دستگیره هستند کاربری خوبی داشته و افراد میتوانند با کمک دستگیره ها به راحتی از جای خود بلند شده و به راحتی بنشینند.

5.   تختی را تهیه و خریداری کنید که قابلیت کنترل از راه دور داشته باشد و تنظیم ارتفاع و تغییر زوایای آن توسط ریموت کنترل و حتی گوشی همراه  قابل کنترل باشد.

6.   برای خرید تخت حتما وزن بیمار را در نظر بگیرید و از فروشنده سوال کنید که چه تختی مناسب بیمار شماست، برای افراد سنگین وزن از تخت هایی با موتور های قوی تر استفاده میشود.

7.   قد بیمارتان را برای خرید تخت در نظر گرفته و تخت مناسبی خریداری کنید.

8.   در صورتی که امکان حرکت دادن بدن بیمار وجود ندارد، تخت سه شکن خریداری و استفاده کنید.

9.   تختی را خریداری کنید که در اطراف آن محافظ داشته باشد تا از سقوط بیمارتان جلوگیری کنید، برخی از تخت ها دارای ریل های کناری هستند که به عنوان محافظ عمل میکنند.

10.                   در صورتی که بیمارتان  شرایطی داشته باشد که لازم باشد با تخت حرکت کند، تخت چرخ دار تهیه کنید.

11.                   به پرستار و شرایط جسمانی او توجه کنید در صورت امکان برای عدم آسیب به او در اثر تغییر ارتفاع و زاویه به صورت دستی، تخت برقی و نیمه برقی بخرید.

12.                   به ظاهر تخت توجه کرده و تختی با طراحی و ساخت زیبا تهیه و خریداری کنید که در روحیه تان اثر منفی نداشته باشد، در صورتی که لازم است سایر تجهیزات را به تخت وصل کنید با فروشنده در میان گذارید و تخت مناسب تهیه کنید.

راهنمای خرید تشک مواج

تشک مواج تشکی است که از آن برای جلوگیری، بهبود و درمان زخم بستر برای بیماران استفاده میشود، زخم بستر بیماری درناک پوستی است که مواردی همچون بی تحرکی  پس از عمل جراحی ، کما، بستری شدن در مدت زمانی  طولانی،  سالمندی، عدم تحرک به دلیل معلولیت و مشکلات نخاعی باعث بروز این بیماری میشوند، این تشک از فشار دائمی روی پوست، افزایش فشار خون و زخم بستر جلوگیری میکند، و فشار وزن را از نقاقط بدن کم میکند.

انواع تشک زخم بستر

تشک زخم بستر در دو نوع تخم مرغی و سلولی ساخته و تولید میشود.

      تشک های مواج زخم بستر تخم مرغی

افرادی که زمان استراحت و بستری شان کمتر از دو ماه باشد میتوانند از این تشک استفاده کنند، این تشک جنبه درمانی ندارد و استفاده طولانی مدت از این تشک  ( بیش از دو ماه) میتواند منجر به زخم بستر هم بشود.

     تشک های مواج زخم بستر سلولی

تشک زخم بستر سلولی تشکی تخصصی بوده و در سه سطح متوسط، پیشرفته و اورژانسی تولید و ساخته میشود.

    تشک سلولی زخم بستر متوسط

هنگامی که علائم زخم بستر در افراد تازه نمایان شوند میتواند برای جلوگیری از افزایش زخم ها و بهبود آن ها از این نوع تشک استفاده کنند.

تشک مواج تخم مرغی وکتو

تشک سلولی زخم بستر پیشرفته

زمانی که زخم بستر در افراد ایجاد شده و میخواهید آن را درمان کنید باید از این تشک استفاده کنید.

تشک سلولی زخم بستر اورژانسی

این نوع تشک برای بیمارانی که زخم های عمیق و دردناک دارند و بیماری شان شدت گرفته است استفاده میشود.

تشک مواج سلولی وکتو

طریقه عملکرد تشک مواج

سلول های تشک مواج توسط یک پمپ پر میشود، سلول ها کمک میکند که وزن فرد به طور یکسان بر روی تشک توزیع شود و از فشار بر روی اندام جلوگیری میشود که موجب جلوگیری از زخم بستر میشود، سوراخ های تعبیه شده روی تشک از عرق کردن بدن بیمار جلوگیری میکند.

تخت بیمارستانی و تشک مناسب خود را از فروشگاه معتبر تهیه و خریداری کنید.

tajhizsalamat.com

آخرین مطالب