راه های انتخاب وکیل خانواده مجرب و متخصص

افراد برای اطلاع از حقوق و تکالیف خود در خانواده به وکیل خانواده نیاز دارند. در ادامه بیشتر به بررسی وظایف وکی

توسط ABDOOSNEWS در 10 اسفند 1400

افراد برای اطلاع از حقوق و تکالیف خود در خانواده به وکیل خانواده نیاز دارند. در ادامه بیشتر به بررسی وظایف وکیل خانواده خواهیم پرداخت.

خانواده اولین کانون اجتماعی است که افراد از بدو تولد در آن پای می گذارند، خانواده با ازدواج زن و شوهر و به دنیا آمدن فرزندان بزرگ تر می شود، در صورتی که در این کانون اجتماعی آسیب ها و مشکلاتی به وجود بیاید ممکن است بنیان خانواده متزلزل شود. وکیل امور خانواده  شخصی است که می تواند به حل این مشکلات کمک کند.

وکیل خانواده خوب می تواند حقوق هر یک از اعضای خانواده را مشخص نماید.

https://gahar.ir/family-lawyer-to-solve-problems/

وکیل خانواده کیست؟

بهترین وکیل خانواده شخصی است که در امور دعاوی خانواده ورود پیدا کرده و به حل آن ها می پردازد. دعاوی خانواده مشخص کننده ی روابط میان اعضای خانواده می باشد، این دعاوی شامل مهریه ،طلاق، حضانت فرزندان، نفقه، اهدای جنین، شروط ضمن عقد، ازدواج مجدد ،ولایت قهری، ملاقات طفل، عقد موقت ،اجرت المثل، عقد دائم و...

وظایف وکیل خانواده متخصص

بهترین وکیل خانواده در تهران و دیگر شهرها باید در ابتدا به رعایت اصول اخلاقی پایبند باشند.

وکیل خانواده متخصص باید به  تحقق عدالت و دفاع از حقوق موکلین خود کمک نماید  و نگذارد حقوق شخصی موکلش  زیر سوال برود.

بهترین وکیل خانواده به برقراری صلح و آرامش میان افراد کمک می کند و نمی گذارد با لجبازی های بی حاصل آسیب های جبران ناپذیری به بنیان خانواده وارد شود. گاهی زن و شوهر فکر می کنند که هر میزان مزایای مالی و حقوقی نصیب آنها شود برنده بازی آنها هستند، در صورتی که این بازی برنده خاصی ندارد.

وکیل خانواده در تهران باید به موکلین خود راهنمایی های لازم را بدهد و به  توافق رسیدن آن ها کمک کند. شخصی که وکالت خانواده را برعهده می گیرد باید به سازش رسیدن زوجین کمک کند تا کمترین آسیب متوجه خانواده شود.

وکیل امور خانواده باید به مسیرهای قانونی و مقررات حقوقی و روند دادگاه مسلط باشد و بتواند کوتاه ترین مسیر را برای به نتیجه رسیدن پرونده انتخاب کند، همچنین وکیل خانواده باید در تنظیم نامه های اداری و لوایح خبره باشد و به گونه ای آن ها را بنگارد که بسیار اثر گذار باشند.

وکیل خانواده خوب باید حافظ اسرار موکل خود باشد و هیچ گاه جزئیات و خصوصیات پرونده موکل خود را به دیگران ندهد. گاهی بعضی افراد سودجو می خواهند با دادن رشوه مسیر پرونده را به نفع خود تغییر دهند که در این وضعیت وکیل خانواده باید مانعی در برابر آن ها باشد.

وکیل امور خانواده باید پیگیر وضعیت پرونده باشد و در تشخیص زمان  و فرصت مناسب برای ارائه مدارک حقوقی به دادگاه هوشمندانه  رفتار کند.

گاهی زن و شوهر فرصت ندارند یا علاقه‌ ای به دیدن یکدیگر ندارند که در این زمان وکیل خانواده از سوی موکل خود  در دادگاه حضور پیدا کرده و از حقوق او دفاع می کند، بنابراین وکیل خانواده به عنوان نماینده از طرف موکلش تمامی مسیرهای قانونی را طی می کند.

یک وکیل خانواده متخصص باید دانش و تجربه کافی در مسائل حقوقی را داشته باشد تا با آگاهی روند دادگاه را طی کند.

هزینه وکیل خانواده

درباره هزینه وکیل خانواده نمی توان تعرفه ی ثابتی را اعلام کرد زیرا هر میزان که پرونده پیچیده و زمان بیشتری را برای به نتیجه رسیدن نیاز داشته باشد، هزینه وکیل خانواده نیز بیشتر می شود. قبل از عقد قرارداد با وکیل خانواده لازم است ابتدا مشاوره های لازم را در خصوص پرونده بگیرید سپس تصمیم نهایی را برای انتخاب وکیل امور خانواده بگیرید.

وکیل خانوادگی

وکیل خانواده و وکیل خانوادگی گاهی هر دو به یک معنا به کار می روند اما در واقع معنای وکیل خانوادگی شخصی است که  از طرف اعضای یک خانواده منصوب شده است تا از حقوق تمام اعضای خانواده دفاع کند.

وکیل خانوادگی فقط در یک حوزه خاص  فعالیت نمی کند،  بلکه در همه دعاوی حقوقی خانوادگی وکالت می کند.

چرا از وکیل خانواده کمک می گیریم؟

در پرونده های دعاوی حقوقی خانواده ممکن است گاهی طرفین به خاطر لجاجت و بحث و اختلافات مالی راضی به صلح نشوند که در این مواقع مسیر حقوقی کمی  پیچیده تر می شود، افراد عادی نیز به دلیل آشنایی نداشتن با مسیر حقوقی نمی ‌توانند این مشکلات را حل کنند در این زمان وکیل امور خانواده می ‌تواند کمک بزرگی  به افراد کند .

بهترین وکیل خانواده می تواند با مشاوره دادن مشکلات بسیاری را حل کرده و به حفظ آرامش و سلامت روان موکلش کمک کند. وکیل خانواده می تواند کاری کند که طرفین دعوا کمترین آسیب روحی و اجتماعی متوجه آن ها شود و تجربیات تلخ گذشته را پشت سر گذاشته و شروعی دوباره داشته باشند.

در پایان

ممکن است مسیر حقوقی را طی نمودن هزینه های بسیاری داشته باشد اما کمک گرفتن از وکیل خانواده درصد پیروزی در دادگاه را بالاتر می برد، پس هیچ گاه منافع حقوقی خود را زیر نظر یک وکیل بی تجربه به نتیجه نرسانید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن