درمان شقاق مقعدی با عسل و بدون عمل جراحی در سال 1400

در بین تمام درمان‌های موجود، درمان شقاق مقعد با عسل در سایت عسل طبیعی ، پیشرفته‌ترین درمان شقاق مقعد

توسط ABDOOSNEWS در 16 شهریور 1400

در بین تمام درمان‌های موجود، درمان شقاق مقعد با عسل در سایت عسل طبیعی ، پیشرفته‌ترین درمان شقاق مقعد است. در صورت احتیاط و انجام اقدامات مناسب برای نرم نگه‌داشتن مدفوع و جلوگیری از یبوست، معمولاً شقاق مقعدی در عرض چند هفته بهبود می‌یابد.

درمان شقاق مقعدی با عسل را می‌توان با بهبود مصرف فیبر و مایعات انجام داد. شما می‌توانید با غوطه‌ور شدن در آب گرم به مدت 10-20 دقیقه، چند بار در روز، به ویژه پس از مدفوع، از بهبودی حمایت کنید.

این امر به شل شدن اسفنکتر شما کمک می‌کند و باعث بهبود سریع‌تر روند بهبود می‌شود. در صورت تداوم علائم، توصیه می‌کنیم برای درمان بیشتر با پزشک مشورت کنید.

 

روش‌های تشخیص شقاق مقعدی

1.      معاینه فیزیکی

2.      بازرسی بصری

 

جراحی همیشه اولین گزینه نیست

وقتی صحبت از درمان شقاق مقعد می‌شود، جراحی همیشه اولین گزینه شما نیست و درمان شقاق مقعدی با عسل هم گزینه خوبی است.

قبل از اینکه بلافاصله برای جراحی بروید، باید از روش‌های درمانی محافظه‌کارانه‌تری استفاده کنید.

با توجه به خطرات جراحی شقاق مقعدی، این باید آخرین راه حل شما باشد. اگر بیمار تحت جراحی شکاف مقعد باردار باشد، ممکن است خطرات احتمالی برای زایمان و زایمان بیمار وجود داشته باشد.

پس درمان شقاق مقعدی با عسل، درمان مناسب و خوبی است.

 

چه زمانی برای درمان شقاق مقعدی با عسل اقدام کنیم؟

پارگی کوچکی در پوست که مقعد را تشکیل می‌دهد، شکاف مقعد است. همچنین ممکن است در نتیجه یبوست ایجاد شود و معمولاً با درد و خونریزی در حین دفع همراه است که در این زمان می‌توانید درمان شقاق مقعدی با عسل را شروع کنید.

شدت درد ناشی از شقاق مقعد می‌تواند متفاوت باشد و به طور کلی در مدت زمان چند هفته بهبود می‌یابد، به شرطی که مراقبت مناسب برای نرم شدن مدفوع و جلوگیری از یبوست انجام شود.

 

فیبر استفاده کنید

درمان فیشر مقعد در خانه مانند درمان شقاق مقعدی با عسل، می‌تواند در مراحل اولیه با افزایش مصرف فیبر و عسل انجام شود.

حرکت روده صاف را می‌توان با افزایش مصرف فیبر از طریق رژیم غذایی خود به راحتی به دست آورد.

فیبر برای متابولیسم بدن شما اهمیت زیادی دارد و مدفوع را نرم نگه می‌دارد و به عادی شدن روده کمک می‌کند. برای حرکت نرم‌تر روده، اکثر افراد به 25 تا 30 گرم فیبر در روز احتیاج دارند.

در میان منابع غذایی مختلف فیبر، میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل، آجیل و غیره دارای فیبر غذایی فراوان هستند.

اگر فکر می‌کنید رژیم غذایی شما فاقد میزان فیبر مورد نیاز شما است، برای توصیه‌هایی در مورداستفاده از مکمل‌های فیبر به همراه درمان شقاق مقعدی با عسل با پزشک مشورت کنید.

 

علاوه بر افزایش مصرف فیبر، از مصرف مایعات فراوان اطمینان حاصل کنید و تمرینات منظم خود را بدون شکست انجام دهید.

مصرف کافی مایعات به همراه عسل طبیعی به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند و تمرینات منظم جریان خون را در سراسر بدن افزایش می‌دهد که از روند بهبود شقاق مقعد حمایت می‌کند.

 ورزش برای بهبود حرکات منظم روده نیز مفید است. علاوه بر همه این‌ها، سعی کنید هیچ فشار اضافی در حین اجابت مزاج ایجاد نکنید. این به این دلیل است که فشار بیش از حد ممکن است شکاف را باز کند که ممکن است در حال حاضر شروع به درمان کرده باشد.

 

در مورد درمان شقاق مقعدی با عسل، با پزشک خود صحبت کنید

علاوه بر تمام اقدامات مراقبت از خود که در مورد آن‌ها صحبت کردیم، حتماً با پزشک مشورت کنید و پیشنهادات تخصصی در مورد درمان شقاق مقعد با عسل دریافت کنید.

پزشک ممکن است برخی داروها را پیشنهاد کند که باعث بهبودی و کاهش فشار بر اسفنکتر مقعد شده و درد را به حداقل می‌رساند.

 

شقاق مقعدی نسبتاً شایع هستند که می‌توانند ناراحتی عمده ایجاد کنند. اغلب، شقاق (پارگی در کانال مقعد) خود به خود بهبود می‌یابد و نیازی به جراحی ترمیم شقاق مقعد ندارد.

با این حال، اگر علائم بیش از چند هفته ادامه یافت، ممکن است بخواهید با یک جراح کولورکتال ماهر مشورت کنید. علاوه بر این، فیستول (آبسه مقعد) یکی دیگر از بیماری‌های شایع است که بر مقعد تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث درد شدید شود.

خوشبختانه، گزینه‌های درمانی زیادی مانند درمان شقاق مقعدی با عسل در دسترس است، از جمله روش‌های غیر جراحی و جراحی.

مهم است که علائم شقاق و فیستول را بیاموزید و قبل از اینکه این اشکها یا آبسه‌ها به مشکلات بزرگ‌تری تبدیل شوند، حتماً درمان را دنبال کنید.

 

اگر نگران هستید که ممکن است شکاف مقعد یا فیستول مقعدی داشته باشید، برای کسب اطلاعات و نحوه درمان شقاق مقعدی با عسل با کارشناسان تماس بگیرید.

تا زمانی که بیماران آمادگی و آگاهی خود را حفظ کنند، فیشرها و فیستول های مقعد را می‌توان با خیال راحت و به راحتی درمان کرد. در مورد علائم و گزینه‌های درمانی این مسائل مقعدی در لس آنجلس اطلاعات کسب کنید.

 

علائم و درمان شقاق مقعد با عسل

شقاق مقعدی پارگی‌هایی در امتداد کانال مقعد است که می‌تواند بیماران را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد. اگرچه بیشتر شقاق مقعد به خودی خود بهبود می‌یابد، اما در صورت تداوم شقاق، بیماران ممکن است به کمک جراح کولورکتال نیاز داشته باشند.

اگر در حین دفع مدفوع، خارش یا سوزش در اطراف مقعد، پوست قابل مشاهده یا ترک خورده در اطراف مقعد یا وجود خون در مدفوع یا توالت، بایستی سریعاً درمان شقاق مقعدی با عسل را شروع کنید.

 

در صورت تشخیص شقاق، باید حتماً به طور منظم ورزش کنید، مایعات بنوشید، رژیم غذایی سرشار از فیبر داشته باشید و از انجام فشار در هنگام دفع اجتناب کنید.

همچنین در سایت journals.sagepub.com   روشهای طبیعی درمان شقاق مقعدی را توضیح داده است که میتوانید مطالعه کنید

 

عوامل خطر ایجاد شقاق مقعدی

درحالی‌که افراد مسن نیز مستعد ابتلا به شقاق مقعد هستند، این وضعیت بیشتر در نوزادان شایع است. کاهش جریان خون در ناحیه آنورکتال دلیل اصلی ایجاد شقاق است. زنان باردار نیز در معرض خطر ایجاد شقاق مقعدی در حین یا بعد از زایمان به دلیل فشار در زمان زایمان هستند. عواملی که خطر ایجاد شقاق مقعد را افزایش می‌دهند شامل موارد زیر است.

 

·         یبوست - دفع مدفوع بزرگ و سفت و فشار هنگام حرکات روده به دلیل یبوست، احتمال پارگی در مقعد را افزایش می‌دهد.

·         دوران نوزادی - اگرچه پزشکان دلیل آن را مطمئن نیستند، چندین نوزاد در اولین سال زندگی خود دچار شقاق مقعد می‌شوند.

·         افزایش سن - به دلیل کاهش جریان خون در ناحیه راست روده و کند شدن گردش خون، بسیاری از افراد مسن نیز دچار شقاق مقعد می‌شوند.

·         زایمان - زنان به دلیل فشار در زمان زایمان و پس از آن تا حد زیادی در معرض ابتلا به شقاق مقعد هستند.

·         بیماری کرون - التهاب مزمن دستگاه گوارش به دلیل این بیماری التهابی روده ایجاد می‌شود. در نتیجه این امر می‌تواند مخاط کانال مقعد را بیشتر مستعد پارگی کند.

·         مقاربت مقعدی - این نیز می‌تواند یک عامل خطر برای ایجاد شقاق مقعد باشد.

 

عوارض ناشی از شقاق مقعد

شایع‌ترین عوارض شقاق مقعد شامل موارد زیر است.

1.      عدم درمان - شقاق مقعدی که در مدت 6 هفته با عسل بهبود نیافت، مزمن تلقی می‌شود. شقاق مزمن ممکن است نیاز به درمان بیشتری داشته باشد.

2.      شقاق مکرر - بیمارانی که یک‌بار شقاق مقعدی را تجربه کرده‌اند، مستعد ابتلا به آن هستند.

3.      گسترش به عضلات اطراف - پارگی ناشی از شکاف مقعد می‌تواند به داخل اسفنکتر داخلی مقعد گسترش یابد.

این امر باعث می‌شود که شقاق مقعد مشکل بیشتری پیدا کند. علاوه بر این، شقاق مقعدی بهبود نیافته می‌تواند باعث ایجاد چرخه‌ای از ناراحتی شود.

در چنین شرایطی ممکن است بیمار برای کاهش درد و ترمیم یا برداشتن شکاف مقعد به دارو یا جراحی نیاز داشته باشد.

 

جلوگیری از شقاق مقعد

از آنجا که یبوست دلیل اصلی ایجاد شقاق مقعد است، اجتناب از آن می‌تواند پیشگیری کلیدی برای شقاق مقعد باشد.

اگر احساس می‌کنید از یبوست مزمن رنج می‌برید، حتماً درمان شقاق مقعدی با عسل را امتحان کنید

 

برای اطلاعات بیشتر به سایت عسل طبیعی مراجعه کنید

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن