دانشمندان ناسا پس از یافتن مولکول "غیرمنتظره" در جو تیتان "متعجب" شدند

[ad_1] در ابتدا ، دانشمندان ناسا یک مولکول سیکلوپروپنیلیدین (C3H2) را در جو بزرگترین 62 قمر زحل ، تیتان مشاهد

توسط ABDOOSNEWS در 7 آبان 1399
[ad_1]

در ابتدا ، دانشمندان ناسا یک مولکول سیکلوپروپنیلیدین (C3H2) را در جو بزرگترین 62 قمر زحل ، تیتان مشاهده کردند. دانشمندان این پیشرفت را "غیرمنتظره" خواندند و ادعا کردند که این اولین بار است که این مولکول را در جو شناسایی می کنند. آنها C3H2 را با استفاده از رصدخانه رادیو تلسکوپ در شمال شیلی به نام آرایه میلی متر / زیر میلی متر بزرگ آتاکاما (ALMA) پیدا کردند. دانشمندان بر این باورند که این مولکول مبتنی بر کربن ممکن است "پیش ماده ترکیبات پیچیده تری باشد که می توانند حیات احتمالی تیتان را تشکیل دهند یا تغذیه کنند".

کشف این مولکول در جو تیتان نیز تعجب آور است زیرا تاکنون C3H2 فقط در جیب های سراسر کهکشان در ابرهای گاز و غباری که بین سیستم های ستاره ای شناور هستند یافت می شود. این مناطق برای تسهیل بسیاری از واکنش های شیمیایی بسیار سرد هستند. جو تیتان متراکم است و اینها کندوهای فعالیت شیمیایی هستند. ناسا می گوید سیکلوپروپنیلیدن می تواند به راحتی با سایر مولکول های این نوع جو واکنش نشان دهد و به همین دلیل دانشمندان اکنون علاقه بیشتری به این قمر دارند.

کانور نیکسون ، دانشمند سیاره ای در مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا در گرینبلت ، مریلند ، گفت: "وقتی فهمیدم که به سیکلوپروپنیلیدین نگاه می کنم ، اولین فکر من این بود:" خوب ، این واقعاً غیر منتظره است. " نیکسون ، که هدایت جستجوی ALMA را بر عهده داشت ، و تیم وی توانستند مقادیر کمی C3H2 را در تیتان شناسایی کنند ، زیرا آنها در لایه های بالایی جو ماه جستجو می کنند ، جایی که گازهای دیگری برای تعامل C3H2 وجود دارد یافته های آنها در Astronomical Journal منتشر شده است.

"تیتان در منظومه شمسی ما بی نظیر است. ثابت شده است که گنجینه ای از مولکول های جدید است. " به گفته دانشمندان ، کشف این مولکول می تواند به آنها کمک کند تا در یافتن حیات در تیتان که مقصد مأموریت پیش رو ناسا است ، "Dragonfly" شروع به فعالیت می کند. تایتان از برخی جهات شبیه زمین است زیرا دارای ابر ، باران ، دریاچه ها و رودخانه ها و اقیانوس زیر سطح آب شور است. با این حال ، تیتان دارای جو ضخیم است که چهار برابر زمین متراکم تر است.


چگونه در این قفل انسداد ویروس کرونا ویروس سالم باقی می مانیم؟ ما در مورد Orbital ، پادکست هفتگی فناوری خود ، که می توانید از طریق Apple Podcasts یا RSS مشترک شوید ، قسمت را بارگیری کنید ، یا فقط دکمه پخش زیر را بزنید ، بحث کردیم.


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن