تیرآهن 30

تیر آهن ۳۰ تیر آهن ۳۰ نمونه ای دیگر از مصالح فلزی پرکاربرد و حائز با در صنایع 

توسط ABDOOSNEWS در 5 دی 1400

تیر آهن ۳۰

تیر آهن ۳۰ نمونه ای دیگر از مصالح فلزی پرکاربرد و حائز با در صنایع ساختمانی به شمار می رود. تیر آهن‌های سایز ۳۰ به علت تحمل فشارها و تنش های وارد شده به سازه، به یکی از از موادتشکیل دهنده کاربردی برای تولید و اجرای سازه های ساختمانی تبدیل شده است. امروزه بیش از هر زمان دیگری شاهد ساخت و سازهای بی شمار در مرحله شهر هستیم.

 یک عدد از ابزار و مصالح ساختمانی در این پروژه‌ها، بهره‌مندی از گونه های تیرآهن اهمیت سایز ها و اندازه‌های مختلف است. تیرآهن ۳۰ به تیتر مستحکم‌ترین و مقاوم ترین تیرآهن از سوی سوله ذوب آهن اصفهان به سراسر کشور عرضه می‌شود.

ویژگی های تیر آهن ۳۰

 تیر آهن ۳۰ مثل بقیه مقاطع فولادی، از بهترین و باکیفیت ترین متریال و آلیاژها طراحی و ایجاد می شودهمین خصوصیت دوام و استحکام همین محصول را در برابر عوامل محیطی، حالت آب و هوایی و نوسانات دمایی، دارای ارتقاء چشمگیری یار ساخته است. فرآیندهای شیمیایی نظیر پوسیدگی، خوردگی و زنگ زدگی، با رخنه در هر عنصر و سازه ای، می تواند خسارات و مشکلات زیادی را به بار آورد. تیر آهن های سایز ۳۰ به علت برخورداری از بافت و ساختار محکم و بادوام، از رخنه و تاثیر عامل ها خورنده بر مرحله سازه پرهیز به کار می آورند

ساخت بر مبنا استاندارد های دارای اروپایی IPE را می اقتدار از برجسته ترین خصوصیت های تیر اهن ۳۰ به حساب آورد. در همین زمینه بایستی خاطر نشان نمود تیر آهن های دارای استاندارد IPE، بیشترین مورد ها به کار گیری را در بازار داخلی کشورمان و بازار خارجی اروپا را دارند. بهره مندی از ضخامت بال یکنواخت و ثابت در نصیب ابتدایی و انتهایی، از نقاط عطف همین نوع از مقاطع فولادی تلقی می گردد. علاوه بر این، بسیاری از نقشه های عمرانی رسم شده بر مبنای استاندارد IPE انجام می شوند. ضمنا، علامت اختصاری IPE برگرفته از عبارت I Profile Europeenne یا به عبارتی استاندارد ایران و اروپا می باشد.

به طور معمول، تیرآهن ۳۰ از لحاظ رخ ظاهری، بسیار مشابه به سخن I می ماند. همچنین، ضخامت بال‌های این دسته از مصالح فلزی بدون تغییر و تحول و اثبات می باشد. عدم وجود شیب در بال های این مدل، قابلیت و امکان به کارگیری از تیر آهن ها را در سازه های ساختمانی و مسکونی فراهم آورده استطول مطلوب به جهت تیر آهن های IPE غالبا در محدوده 80 الی 600 میلیمتر حیث می شود. در ضمن، مطابق حساس داده ها موجود در جدول محصول، وزن تیر اهن ۳۰ به ازای هر شاخه و ارتفاع تیر آهن شماره ۳۰ به ترتیب برابر کلیدی ۵۰۰ کیلوگرم و ۱۲ متر برآورد شده است.

 فرآیند ایجاد تیر آهن IPE30

برای ایجاد و ایجاد تیر آهن ۳۰ از شیوه نورد گرم فولاد به کارگیری می شود. در این نحوه آلیاژ های فولادی در دماهای دوچندان بالا در حدود ۱۲۰۰ جايگاه سانتیگراد ذوب می شوندایجاد تیر آهن به این روش، صورت پذیری، مقاومت کششی، تداوم و میزان مرغوب بودن جنس را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. همچنین، در پی انجام عملیات حرارتی، تمامی تنش های ایجاد شده به آسانی از بین رفته و برطرف می شوند. علاوه بر این، در طرز نورد گرم، حالت پذیری و انعطاف پذیری مقاطع فولادی ارتقا پیدا می کند. بر همین اساس، محصول های تولید شده به همین نحوه برای به کارگیری در راستا های ریل قطار، جوشکاری و ایجاد و ساز و ساختمان سازی بسیار کاربرد دارند

موارد مصرفی تیرآهن ۳۰

وزن تیرآهن ۳۰ در قیاس اهمیت سایر تیرآهن ها بخش اعظم است. در نتیجه به به عبارتی میزان

آخرین مطالب