ترموکوپل , انواع, مشخصات و تفاوت ها اینتلیکو

ترموکوپل ها به طور معمول در طیف گسترده ای از کاربردها آیتم به کار گیری قرار می گیرند. کلیدی توجه به طیف گسترده

توسط ABDOOSNEWS در 8 آذر 1401
ترموکوپل ها به طور معمول در طیف گسترده ای از کاربردها آیتم به کار گیری قرار می گیرند. کلیدی توجه به طیف گسترده ای از دسته ها و مشخصات فنی آنها ، البته درک ساختار با ، کارایی و دامنه آن برای گزینش بهتر نوع ترموکوپل مطلوب و مواد ترموکوپل ترموکوپل مطلوب برای کاربرد مضاعف اهمیت است. ترموکوپل های اهمیت فلزات با حجب و حیا به برهان قابلیت مقاومت در برابر درجه حرارت بسیار بالا در عین مراقبت اعتنا و ارتفاع عمر بالا تعیین شده اند. آنها به طور قابل توجهی گران تر از ترموکوپل های base metal هستند.
  • ترموکوپل (ترموکوبل) تایپ S یک وسیله ی دوچندان کاربردی است که در صنعت از ان به کارگیری ی زیادی میشود.
  • انواع این ترموکوپل‌ها در اندازه‌گیری اهمیت دمای بالا به طور مثال در صنعت شیشه و فولاد به فعالیت می روند.
  • یکی از حساس ترین مزیت های به کارگیری از ترموکوپل ها، ارزش تحت آنهاست.
  • می توان به این منظور، از ترموکوپل های عایق فلزی یا معدنی به کار گیری کرد که اصلی دقت به وضعیت دمای پخت و مقدار پایداری سنسور، انتخاب قابل قبولی به جهت این نوع صنعت های است.
  • و در نتیجه همین حرارت در دوسر دیگر ترموکوپل که آزاد میباشند برق تولید می شود ولی برقی که به رخ تهیه می شود کم است.
ترموکوپلی را فرض کنید که یک سیم آن از کالا کرومل و سیم دیگر آن از فرآورده کنستانتان ساخته شده است. به جهت بررسی خوبتر ترموکوپل، از مدار الکتریکی متساوی آن به کار گیری می‌کنیم. نیروی محرکه الکتریکی در نقطه‌ای که دو سیم دارای فرآورده متفاوت به یکدیگر متصل شده‌اند، مهم یک منبع ولتاژ معلوم $$\large E_1$$ شده است. نیروی محرکه ایجاد شده در اتصال داغ را می‌توان در انتهای بازِ ترموکوپل اندازه‌گیری کرد.

بازه دمایی که می‌خواهید پروب در معرض آن قرار بگیرد را مشخص کنید

ترموکوپل ها گونه های مختلفی دارا‌هستند که تفاوت آن ها در مدل آلیاژهای به کار رفته در آن ها و محدوده دمایی عملکرد آن ها می باشد. برای نمونه ترمو کوپل در تیپ های B، J، K، S و… موجود می باشند که اساسی توجه به دسته ترمو کوپل، به جهت میزان گیری دما بایستی از ترمومتر مناسب آن اخبار در میان المللی به کارگیری نمود. این ترموکوپل از فلز آهن و آلیاژهای مس- نیکل Cu-Ni (کنستانتان Constantan ) ساخته می‌شود. رنج دمایی همین ترموکوپل دربین °210- سانتیگراد و °1200+ سانتیگراد است. به ادله احتمال اکسید شدن آهن این ترموکوپل، در صنعت های قالب ریزی پلاستیک استعمال می‌شود. دسته‌بندی نشده منظور از کنستانتن، ترکیبی از دو جور آلیاژ نیکل و مس می باشد. همچنین نسبت به بقیه ترموکوپل های دیگر همین گونه پر کاربرد و قلیل هزینه خیس می باشد. در این مدل، نقطه ی اتصال یا این که Junction به غلاف جوش دیتا می شود. محصول غلاف ترموکوپل عمدتا از فلزی هست که حرارت را به لطف انتقال می دهد. در تصویر زیر ساختار کلی Grounded Thermocouple ها را بازدید می کنید. در تصویر زیر طریق ی اتصال یک ترموکوپل صنعتی به دستگاه میزان گیری دما را بازدید می کنید.

اساس فعالیت ترموکوپل اجاق گاز چیست ؟

پس خوبتر هست ابتدا از یک نمایندگی اعتبار بخواهید که به باز‌نگری ترموکوپل اجاق گاز تان بپردازد تا تشخیص دهد که همین قطعه به ردوبدل نیاز دارد یا خیر. ترموکوپل از آلیاژ مخصوصی ساخته شده میباشد که به طور کامل در برابر دمای بخش اعظم از 200 سکو الکتریسیته تولید می کند. این قطعه اهمیت کمک انرژی تولید شده اهمیت همراهی بوبین کار می کند. به این ترتیب ترموکوپل و فندک هر دو در روشن نمودن شعله نقش دارند.

معایب ترموکوپل‌

سیم ها از یک طرف به نیز وصل می شوند تا اتصال “اندازه گیری” یا این که “گرم” را تشکیل دهند. همین سنسور بایستی به یک دستگاه نمایشگر یا دستگاه دیجیتال وصل شود که تغییرات دمایی را اکران دهد. برای خرید یا پیشنهاد و اطلاع از ارزش اشکال ترموکوپل و المنت های صنعتی می توانید اصلی واحد فروش تیم صنعتی ترموهیتر کیان تماس حاصل کرده و سفارش خویش را تصویب کنید. ترموهیتر کیان همین افتخار را دارااست که حیاتی تولید محصولات داخلی و کلیدی میزان مرغوب بودن نسبت به محصولات چینی بی میزان مرغوب بودن و نامرغوب در خدمت شما ایجاد کنندگان و صنعت گران باشد.

۲- کابل MI از پیش بسته‌بندی شده (و مراقبت شده!)

0℃ تا 2600℃ترموکوپل دسته K بازه زمانی گسترده‌ی دما را ارائه میکند و یکی از رایج‌ترین ترموکوپل‌های آیتم استعمال است. از طرفی، اگر پروب ترموکوپل شما قرار هست که در معرض دمای شدید قرار بگیرد، جور N پایداری بخش اعظم در دمای بالا داراست و ترموکوپل نوع T به جهت دماهای دوچندان مضاعف پایین مناسب است. ترموکوپل مدل E، در بازه‌های متوسط دمایی ۱۰۰۰ رتبه فارنهایت و پایین‌تر، سیگنال قوی‌تر و صحت بهتری نسبت به اشکال J و K دارد. ترموکوپل‌های نوع K به تیتر ترموکوپل‌های «استفاده عمومی» شناخته می‌شوند، چون هزینه و بها پایینی دارا‌هستند و بازه زمانی دمایی آن ها نیز مطلوب است. دارای آنکه کالیبراسیون ترموکوپل، مدت زمان دما را انتخاب می‌کند، حداکثر بازه زمانی دمایی به وسیله قطر سیم ترموکوپل نیز محدود می‌شود. به همین استدلال میباشد که یک ترموکوپل مضاعف باریک ممکن است به حداکثر بازه دمایی خود دست پیدا نکند.

موضوع: ترموکوپل (Thermacouple) چیست؟

در این وسیله حیاتی اختلاف دمایی که میان دو نقطه به وجود می‌آید می‌توان میزان رتبه حرارت را اساسی میزان ولتاژ به دست آمده میزان گیری کرد. در همین ابزار دو فلز غیر همنام به شکل کوپل از نقطه نهایی بهم متصل هستند. مثلاً بگوید ترموکوپل جور k می‌خواهم اصلی طول سیم ۲ متر و طول غلاف ۵ سانت. این محدوده دمایی می تواند طیف وسیعی از کاربردها را پوشش دهد. یک نقطه اتصال فارغ از پوشش برای اندازه‌گیری دماهای گازهای غیرخورنده بومی یا در درحال حاضر جریان پیشنهاد می گردد که در آنان زمانه پاسخگویی پر سرعت لازم است. نقطه اتصال از غلاف فلزی محافظ خارج می‌گردد تا جواب سرعت بالا و ظریف داشته باشد. در محل اتصال همین دو فلز که قبلا معرفی شد می بایست حرارت به دمای مورد لحاظ برسد. از حرارت ایجاد شده در محل اطلاق این دو فلز یک جریان الکتریسیته که مضاعف ضعیف نیز می باشد یک جریان بوجود می آید، که به سمت سیم ها میرود. هنگامی که این دما بالا میرود در (محل اتصال) یک ولتاژی پدید می آید که به مرور ارتقا یافته، در اصل ترموکوپل در هر دما یک ولتاژ معینی ساخت می نماید. و البته هنگامی که ما بتوانیم همین ولتاژ تولید شده را به رخ استاندارد کنترل و اندازه گیری نماییم، سپس خواهیم توانست دمای تولید شده در محل اتصال را ترازو گیری نماییم. ترموکوپلکه به آن جفت حرارتی نیز میگویند، به یک پدیده ای در فیزیک که در آن اهمیت اتصال دو فلز غیر همجنس دارای یکدیگر آن گاه از گرم شدن محل اتصال الکتریسیته کم ولتاژ تولید می‌شود. ترمومتر تماسی 12 کاناله اکستک دسته EXTECH TM500 اساسی به کارگیری از دما سنج های ترموکوپل دار می اقتدار دمای بالایی از سطوح را ترازو گیری کرد. همچنین بعضی از دستگاه ها قابلیت اتصال تعدادی ترموکوپل را دارا می باشند و می قدرت به طور نیز زمان دمای چند نقطه را بر روی ورقه نمایشگر بازدید کرد. سرعت و زمانه اندازه گیری دما با به کار گیری از ترموکوپل نسبت به دما سنج های لیزری دوچندان کمتر است. دارای به کارگیری از دما سنج های ترموکوپل دار و PT100 می توان دمای بالایی از سطح ها را میزان گیری کرد. همچنین بعضا از دستگاه ها قابلیت و امکان اتصال یکسری پراب دمایی را دارا می باشند و می اقتدار به طور هم‌زمان دمای تعدادی نقطه را بر بر روی کاغذ نمایشگر بازدید کرد. حرارت سنج ترموکوپل دار مارمونیکس MTT-302 دستگاهی است که کلیدی به کارگیری از همین دما سنج ترموکوپل دار می قدرت دمای بالایی از سطح های را ترازو گیری کرد. در هر صورت، سیم های فلزی تنها در یک نقطه به نیز متصل می شوند، که به طور معمول نوک ترموکوپل است. اگرچه کالیبراسیون ترموکوپل دامنه دما را دیکته می نماید ، البته حداکثر دامنه هم کلیدی قطر سیم ترموکوپل محدود می شود. به این معنی که ممکن هست یک ترموکوپل فراوان نازک به محدوده دمای کامل نرسد. ترموکوپل ها در ترکیب های متعدد فلز یا کالیبراسیون موجود هستند. همگانی ترین آن‌ها ترموکوپل های “Base Metal” میباشند که اساسی اسم های N ، T ، E ، J و K شناخته می شوند. امگا ارائه‌دهنده‌ی ترموکوپل‌های TER/TEFE/SEFE و SERP برای به کارگیری در اکسترودرهاست. همین ترموکوپل‌ها که کلیدی المان‌های تکی و دوتایی موجود هستند، پوشش یا این که غلاف رشته‌ای اختصاصی به شخص مناسب این کاربرد را دارند. امگا همچنین ارائه‌کننده‌ی محصولات BT و CF هست که اکثر وقت ها در بخش‌های کم‌فشار اکسترودرها، نیز در ترموکوپل و هم در RTD استفاده می‌شوند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن