بهترین زمان مراجعه به متخصص روانشناسی چه زمانی است؟؟

تمام ما در مقطعی از زندگی حالت روحی مختلفی را تجربه می­کنیم. این شرایط می­تواند غم، شادی، استرس و ....

توسط ABDOOSNEWS در 16 شهریور 1400

تمام ما در مقطعی از زندگی حالت روحی مختلفی را تجربه می­کنیم. این شرایط می­تواند غم، شادی، استرس و .... باشد. در بعضی از این حالات به ما احساس ناخوشایندی دست می­دهد که آن شرایط ممکن است به علت مشکلات شغلی و اقتصادی، از دست دادن عزیزی یا هر چیز دیگر باشد. در اکثر اوقات ما خود توانایی رفع آن مشکل را داریم و می­توانیم به حالت عادی باز گردیم. اما در بعضی اوقات فشار بر روی ما بالاست و ما باید با کسی صحبت کنیم و از آن مشاوره بگیریم. در این مقاله میخواهیم بدانیم که در چه زمانی باید به یک مشاور مراجعه کنیم.

در بعضی اوقات به انسان احساس پوچی و ناتوانی دست می­دهد و در خروج از این حالت نیاز به کمک داریم یا در بعضی اوقات وقتی می­خواهیم الگو زندگی خود را تغیر دهیم دچار مشکل می­شویم. در این زمان است که نیاز به کمک داریم.

گاهی درک علائم این احساس بسیار واضح است اما در بعضی مواقع است که درک این مسئله سخت می­شود و به بن­بست می­رسیم. حفظ سلامتی در کنار فشار روحی و روانی سخت نیست غیر ممکن است.

مشاوره چیه اصلا؟؟ مشاوره به زبان ساده یعنی هم سخن شدن برای رفع مشکل روحی یک فرد البته هر کسی از این کلمه یک نوع برداشت جداگانه ای دارد. شاید شنیدن این کلمه برای بعضی افراد ترسناک باشد چون در نگاه اول به این کلمه هر فردی یک تصویر ذهنی به ذهنش خطور می­کند که در هر فرد متفاوت است اکثرا با شنیدن کلمه مشاوره و روانشناس؛ یک فرد دیوانه به ذهنشنان می آید که دارد توسط فردی درمان می­شود این تصویر کاملا غلط است.

ما در بالا اشاره کردیم که در زمانی که علائمی در بدن و رفتار ما پدیدار می­شود در آن زمان باید به مشاوره مراجعه کنیم. در ادامه به علامت ها اشاره میکنیم.

 

از این علائم می­توانیم به افت تحصیلی یا شغلی، ناتوانی در کنترل احساسات، مشکل اشتها و خواب، بی اهمیت بودن لذت هایی قدیمی و ....اشاره کنیم.

وقتی این علائم در ما بروز داد حتما باید به یک روانشناس حرفه ای و کار بلد مراجعه کنیم تا با سخن درمانی شما را درمان کند. بعضی ها با شنیدن کلمه درمان رعب و وحشت در دلشان جوانه می­زند و باعث می­شود که به دکتر مربوط مراجعه نکنند اما این کاملا اشتباه است و در صورت بروز این علائم حتما باید به یک پزشک روانشناس مراجعه کنید.

منبع: https://healthexir.com/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7/2028

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن