برنامه ای که شما را وارد دنیای سه بعدی می کند

وقتی یک نصب تمیز سیستم عامل ویندوز انجام می دهیم، به طور پیش فرض یک سری برنامه از پیش نصب شده را پیدا می کنیم.

توسط ABDOOSNEWS در 16 شهریور 1401

وقتی یک نصب تمیز سیستم عامل ویندوز انجام می دهیم، به طور پیش فرض یک سری برنامه از پیش نصب شده را پیدا می کنیم. برخی از آنها به طور روزانه برای ما مفید خواهند بود، در حالی که برخی دیگر بر روی استفاده خاص تر تمرکز می کنند. ما به دسته دوم تعلق داریم، برنامه 3D Viewer ، برنامه ای که مطمئنا بیش از یک نفر را شگفت زده خواهد کرد. هم اکنون برای انواع مدلسازی ها پیاده سازی شده است.

طراحی سه بعدی

در میان ابزارهایی که ذکر می‌کنیم و از قبل نصب شده‌اند، می‌توانیم برخی از آن‌ها را به محبوبیتی مانند Mail، Calculator، Paint، Weather و موارد دیگر پیدا کنیم. ناگفته نماند که این راه حل های نرم افزاری می توانند روزانه در رایانه ما استفاده شوند تا ابزارها و اطلاعات مختلفی را در اختیار ما قرار دهند. با این حال، عناوین دیگری نیز وجود دارند که ما آنها را از پیش نصب شده می‌دانیم اما در کارهای خاص‌تر به ما کمک می‌کنند. حقیقت این است که تعداد زیادی از کاربران معتقدند که این برنامه هایی که از قبل در ویندوز یافت می شوند بیش از هر چیز دیگری مانع هستند.

 

اما آنچه غول نرم افزاری با همه اینها قصد دارد این است که از همان اولین دقیقه که کار با سیستم خود را شروع می کنیم، کار را برای ما آسان کند. به هر حال، در ادامه، می‌خواهیم روی پیشنهادی به نام 3D Viewer و برخی از جالب‌ترین عملکردهای آن تمرکز کنیم. اول از همه باید بدانیم که برای دسترسی به آن فقط باید نام آن را در کادر جستجوی ویندوز بنویسیم. همچنین به راحتی آن را در منوی Start سیستم قرار دادیم.

 

هنگامی که آن را روی صفحه نمایش قرار دادیم، خواهیم گفت که با یک نمایشگر فایل شی سه بعدی قدرتمند روبرو هستیم. بدیهی است که برای استفاده از این برنامه نیازی به پرداخت یک یورو نخواهیم بود. علاوه بر این، یک رابط کاربری به ما ارائه می دهد که بسیار ساده و همچنین بصری است.

 

ویژگی هایی که باید در مورد برنامه Windows 3D Viewer بدانید

این به این معنی است که اگر ما عادت داریم از فایل‌ها در قالب اشیاء سه بعدی در رایانه شخصی خود استفاده کنیم، این برنامه همراه ویندوز بسیار مفید خواهد بود. نه تنها برای دیدن طرح ها به این صورت، بلکه اطلاعات خوبی در رابطه با همه اینها و برخی عملکردهای بسیار مفید به ما ارائه می دهد.

اطلاعات مدل سه بعدی پیشرفته: به عنوان یک قاعده کلی، این نوع فایل های متمرکز بر طراحی سه بعدی حاوی حجم مناسبی از داده ها هستند. اینها به ما کمک می کنند تا با شی به طور مستقل یا برای استفاده در پروژه های بزرگتر کار کنیم. هنگامی که آن فایل را در برنامه 3D Viewer باز می کنیم، باید روی دکمه Statistics and Shading که در گوشه سمت راست بالای رابط قرار دارد کلیک کنیم. در صفحه نمایش داده های مربوط به مش استفاده شده، بافت، انیمیشن یا صحنه ظاهر می شود.

 

نماهای مختلف شی: در کنار آن ابزار دکمه دیگری به نام Grid and views پیدا می کنیم. در اینجا ما یک سری از کنترل ها را پیدا می کنیم که به ما امکان می دهد طرح سه بعدی را که به روش های مختلف بارگذاری کرده ایم تجسم کنیم. به این ترتیب ما دید بسیار گسترده تری از شی را در نوک انگشتان خود خواهیم داشت.

 

محیط و روشنایی: به نوبه خود، 3D Viewer به ما این امکان را می دهد که تغییرات خاصی را در شیء بارگذاری شده در زمان واقعی اعمال کنیم. برای این کار فقط باید به قسمت Environment and Lighting برویم تا برخی از بافت های از پیش تعریف شده را اعمال کنیم. در همان زمان، ما کنترلی را پیدا می کنیم که به ما امکان می دهد نور صحنه را بر اساس نیاز خود تغییر دهیم.

آخرین مطالب