بررسی مقررات و قوانین واردات از چین

ورود کالا به کشور مقصد و همینطور خروج از کشور مبدا، یک سری قوانین مهم به همراه دارد. مخصوص کشور چین که قوانین

توسط ABDOOSNEWS در 30 مهر 1401

ورود کالا به کشور مقصد و همینطور خروج از کشور مبدا، یک سری قوانین مهم به همراه دارد. مخصوص کشور چین که قوانین خاص خود را دارد!

قوانین واردات از چین

1- در کشور چین موضوعی به اسم کپی رایت یک قانون مهم محسوب می شود. دقت کنید که اگر کالا برند شناخته شده ای باشد و کپی شود، اجازه خروج از گمرک چین را ندارد. این موضوع سبب می شود تا در خرید نوع کالا دقت کنید.

2- کالایی را می توانید از چین خارج کنید که اصل است و دارای نمایندگی معتبر است. در واقع نیاز به بیجک، اظهارنامه و تاییدیه کمپانی تولید کننده خواهد بود. در این صورت می توانید کالای خود را از چین خارج کنید.

3- نکته مهم دیگر که در واردات از چین مدنظر قرار می گیرد این است که پکینگ لیست و اظهارنامه در گمرک خروجی اهمیت زیادی دارد. در واقع نباید مغایرتی نباید در این راستا وجود داشته باشد. در واقع اگر مغایرتی وجود داشته باشد، کالا توقیف می شود. از سوی دیگر اگر کالایی دارای باتری باشد، به هیچ عنوان به صورت هوایی از چین خارج نمی شود.

4- برای واردات کالا از چین نیاز است که کالا دارای مجوزهای لازم از جمله مجوز بهداشت، مجوز سازمان غذا و دارو و ... را داشته باشد.

سوزن دستگاه نساجی قطعه ای فلزی و قلاب دار است. سوزن های فنری، زبانه دار یک سر و دو سر، سوزن مرکب و سوزن نوار بافی از مواردی است که می تواند سودآوری خوبی داشته باشد. به طور کلی قطعات دستگاه های صنعتی هر یک در سودآوری می توانند بسیار عالی باشند. به طور کلی شما می توانید واردات کالا از چین را به بهترین نحو دنبال کنید.

واردات از چین

وضعیت واردات ایران از چین

وضعیت واردات کالا از چین به نسبت گذشته دستخوش یک سری تغییرات است. مثلاً در گذشته برای واردات کالا از کشور چین سخت گیری ها کمتر بود. امروزه شرایط عوض شده است. همه کالاها بررسی می شوند. کالاهای غیر مجاز بلاک شده و با جریمه های سنگین همراه هستند. دقت کنید که این موضوع به طور کلی کمک می کند تا واردات با نظم بیشتری صورت بگیرد. واردات و صادرات کالا به طور کلی در چندین دسته مختلف دیده می شود. برخی از افراد سعی می کنند واردات را به صورت کاملاً حرفه ای در پیش بگیرند. برخی دیگر نیز تلاش می کنند تا بتوانند حجم عمده ای از واردات را پوشش دهند. هر یک از موارد یاد شده راه و روش خود را دارد. در این زمینه تعاملات بسیار مهم است. خرید مقدار جزئی محصولات از چین به نسبت خرید عمده از نظر هزینه ها تفاوت زیادی دارد.

یک سری از کالاها که در گذشته از چین وارد ایران می شد امروزه نمی شود، مثلاً برای واردات دارو از چین سلسله مراتب خاصی مدنظر است و این موضوع سبب می شود تا واردات مسیر درستی را در پیش بگیرد. کالاهای فاسد شدنی پیش از خریداری باید از نظر میزان کیفیت سنجیده شوند. همه این موارد بخش مهمی از مراحل واردات کالا محسوب می شوند. تجارت کارآمد از چین می تواند روشی مطمئن برای سودآوری باشد. یک نکته مهم دیگر که باید بدانید این است که موضوع واردات به نسبت گذشته از نظر سودآوری نیز فرق کرده است. بسیاری از افراد فقط به فکر سودآوری هستند و در این راستا نیاز است سطح نیاز بازار را بسنجند.

 

دلایل و مزیت های واردات از چین

چرا واردات کالا از چین طرفداران زیادی دارد؟ فکر می کنید هنوز هم می توان با واردات کالا از چین به سودآوری بیشتر کمک کرد؟

واردات به طور کلی یک روش سرمایه گذاری مهم محسوب می شود. فرصت عالی و جهانی در این زمینه برای سود بیشتر و رونق به کسب و کار ارزیابی می شود. چین با توجه به ماشین آلات حرفه ای و همینطور نیروی انسانی زیاد توانسته در تولید انواع کالاها و محصولات بهترین شرایط را فراهم سازد. در واقع وقتی کشور چین را انتخاب می کنید، در واقع می توانید شرایطی در نظر بگیرید که واردات کالا به بهترین نحو صورت بگیرد.

کاهش هزینه های پیش بینی نشده یکی از مواردی است که در خصوص واردات کالا از چین ارزیابی می شود. اگر یکبار پروسه واردات کالا از چین را تجربه کرده باشید متوجه می شوید که به نسبت کشورهای دیگر هزینه کمتری دارد. هزینه های جانبی به میزان قابل توجهی به طور کلی کم خواهد شد و این موضوع کمک بزرگی به واردات و سودآوری می کند.

از سوی دیگر در پروسه واردات کالا از چین، اگر کمی با فضای اینترنت آشنایی داشته باشید می دانید که چین متخصص تولید کالاهای کوچک و کاربردی است. با وارد کردن چنین محصولاتی به بازار می توانید این موضوع را پیگیری کنید. از سوی دیگر واردات کالا از چین با قیمت نهایی ارزان صورت می گیرد. یعنی تولیدات در سطح بالا سبب می شود تا قیمت نهایی کاهش یابد. دقت کنید که فصرت دسترسی به محصولات با قیمت مناسب نیز از موارد مهم محسوب می شود.

 هزینه واردات کالا از چین از قبل بیشتر شده است و اگر مشاوره های لازم پیش از ارسال صورت نگیرد مشکلات زیادی ایجاد می شود. شما باید محصول را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن