برای انتخاب یک وکیل متخصص ملکی، باید چه ویژگی‌هایی را در نظر گرفت؟

در این مقاله سعی بر آن است که اطلاعات کافی در ارتباط با وکیل ملکی، وظایفی که به عهده دارد، و همچنین نحوه انتخا

توسط ABDOOSNEWS در 15 دی 1400

در این مقاله سعی بر آن است که اطلاعات کافی در ارتباط با وکیل ملکی، وظایفی که به عهده دارد، و همچنین نحوه انتخاب بهترین وکیل ملکی را در اختیار شما قرار دهیم؛

سالانه تعداد زیادی ساختمان و ملک خرید و فروش می‌شود و قراردادهای املاکی زیادی ثبت می‌شود. با توجه به این مسائل گاهی برای ثبت قراردادها مشکلاتی پیش می‌آید که کار به شکایت و دادسراها می‌کشد. به گونه‌ای که تعداد زیادی از پرونده‌های موجود در دادسراها مرتبط با مشکلات ملکی است. با توجه به این مسائل برخی از وکلا به صورت اختصاصی فرایند مرتبط با حل مشکلات ملکی را به عهده می‌گیرد و سعی می کند در حیطه‌های دیگر فعالیتی نداشته باشد. به این وکلا که به صورت اختصاصی مسائل مرتبط با ملک و املاک را انجام می‌دهند وکیل ملکی می‌گویند.

بهترین وکیل ملکی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

بهترین وکیل املاک باید یک سری خصوصیات را داشته باشد که بتواند توجه موکلان خود را به خود جلب نماید. از جمله ویژگی هایی که یک وکیل املاک سرشناس باید داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • اطلاعات کافی را در ارتباط با ملک و املاک داشته باشد: وکیل ملک باید تمام اطلاعات مربوط به آن ساختمان یا ملک را در اختیار داشته باشد تا اگر مشکلی در ارتباط با ملک و املاک به وجود آمد بتواند در کوتاه‌ترین زمان مشکل را به بهترین حالت ممکن حل نماید.

  • به قوانین و مقررات مرتبط با مسائل املاکی آگاهی کافی داشته باشد: وکیل ملکی با توجه به اینکه تحصیلات مرتبطی دارد تمام مسائل و مقررات مرتبط با ملک و املاک را به خوبی فرا گرفته است. اما با این حال هر چقدر سابقه و تجربه او در حل مشکلات ملکی بالاتر برود تسلط او بر قوانین ملکی بیشتر خواهد شد.

  • قدرت بیان مسائل را به بهترین نحو ممکن داشته باشد: بهترین وکیل ملکی، علاوه بر اینکه قوانین مرتبط با این مسائل را کاملا فرا گرفته است باید قدرت بیان قوی‌ای نیز داشته باشد. به گونه‌ای که بتواند قواعد و قوانین را به بهترین نحو ممکن بیان کند تا مخاطب خود را بتواند راضی کند.

وکیل ملکی متخصص برای به نتیجه رسیدن پرونده چه کارهایی را باید انجام دهد؟

با توجه به مطالب گفته شده هنگامی که در مسائل مربوط به ملک و املاک مشکلاتی پیش می‌آید مخاطبان می‌توانند به یک وکیل ملکی متخصص مراجعه نمایند و مشورت های لازم را از او بگیرند و یا اینکه پرونده را به او بسپرند. وکیل متخصص ملکی باید پرونده را به طور کامل مورد مطالعه قرار دهد و تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار بدهد و تمام جوانب آن را بسنجد. پس از آن قوانین و مقرراتی که برای حل این مساله ثبت شده است را انتخاب نماید و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن به کار ببرد تا بتوانند به نتیجه دلخواه برسند. اما اگر بعد از به کار بردن این راهکارها نتیجه مورد نظر را دریافت نشود وکیل املاک مقصر شناخته نمی‌شود و باید هزینه‌های او پرداخت شود.

اطلاعات بیشتر:

https://www.baharnews.ir/news/266880/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D9%85%D9%84%DA%A9%DB%8C

انتخاب وکیل  ملکی متخصص

زمانی که نیاز به انتخاب یک وکیل ملکی متخصص است باید به یک سری ویژگی‌ها توجه کرد که بهترین وکیل ملکی را بتوان برای حل مسائل انتخاب کرد، از جمله ویژگی‌هایی که در انتخاب وکیل ملکی باید به آن توجه داشت را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

از جمله مسائلی که هنگام انتخاب وکیل ملکی باید به آن توجه داشت، میزان اعتبار وکیل است. به گونه‌ای که هر چقدر اعتبار وکیل در میان مردم بالاتر باشد شناخته شده تر است و راحتتر می‌توان پرونده خود را به او سپرد.

میزان سابقه وکیل در انجام امور ملکی نیز از جمله مسائلی است که هنگام انتخاب می‌توان به آن توجه کرد، هر چقدر سابقه وکیل امور ملکی بالاتر باشد نسبت به قوانین ملکی آگاهی بیشتری دارد و راحتتر می‌تواند مسائل مربوطه را حل نماید و یا راه‌حل مناسب را انتخاب کند.

میزان شهرت و همچنین تحصیلات وکیل ملکی نیز در انتخاب وکیل ملکی متخصص تاثیر گذار است. هرچقدر وکیل ملکی شناخته شده‌تر باشد بررسی سابقه او راحتتر است و به خیالی آسوده‌تر می توان پرونده خود را به او سپرد. به غیر از این موارد میزان تحصیلات وکیل ملکی نیز در انتخاب بهترین وکیل ملکی موثر باشد.

مراجعه به وکیل ملکی برای انجام امور املاکی چه اهمیتی دارد؟

با توجه به نکاتی که قبلا به آن اشاره کردیم، مشکلات مرتبط با امور ملکی در سطح جامعه بسیار زیاد است. اکثر این مشکلات به دلیل عدم آگاهی مردم نسبت به قواعد و مقررات مرتبط با ثبت قراردادها است. با توجه به این مساله و عدم آگاهی مردم عادی نسبت به این قوانین ملکی مراجعه به وکیل امور ملکی معتبر اهمیت پیدا کرده است.

پرونده‌های مرتبط با ملک و املاک در تهران

تعداد قراردادهای ملکی که سالانه در تهران به ثبت می‌رسد بسیار بالا است. به همین دلیل ممکن است مشکلاتی که در این زمینه‌ها ممکن است به وجود بیاید نیز به احتمال زیاد، بالا خواهد بود. با توجه به این مساله تعداد وکیل ملکی تهران افزایش پیدا کرده است. در صورتی که برای شهروندان تهرانی مشکلات ملکی به وجود بیاید به دنبال بهترین وکیل ملکی تهران می‌گردند.  

هزینه‌های مرتبط با حل مسائل ملکی

انتخاب وکیل ملکی برای حل مشکلات و مسائل قانونی یکی از راه‌هایی است که می‌توان انتخاب نمود که هزینه‌هایی را به دنبال دارد. هزینه وکیل ملکی بر اساس میزان پیچیدگی پرونده و یا میزان مشهور بودن وکیل متفاوت است. به گونه‌ای که هرچقدر وکیل معتبرتر باشد و یا پیچیدگی پرونده بیشتر باشد هزینه‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

نتیجه گیری

 

طبق مطالبی که اشاره نمودیم انتخاب وکیل ملکی یکی از راه‌هایی است که برای حل مشکلات ملکی می توان در پیش گرفت. وکیل ملکی تنها در زمینه ملک و املاک فعالیت دارد و به حیطه های کاری دیگر ورود نمی‌کند. به همین دلیل تمام اطلاعات مربوط به این مسائل را کاملا فرا می‌گیرند و بهترین راه‌ها را برای موکل خود به کار می‌گیرند. اما اگر وکیل ملکی به نتیجه دلخواه نرسد مقصر نیست و حکم اصلی این گونه بوده است. امیدواریم که اطلاعات کافی درمورد وکیل ملکی و مجموعه وظایفی که به عهده دارند در اختیار شما قرار داده باشیم.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن