استفاده از راهکارهای مشاوره حقوقی تخصصی

امروزه دسترسی به خدمات حقوقی بسیار آسانتر از گذشته شده و بسیاری از افراد قبل از طرح شکایت و یا ارائه دادخواست،

توسط ABDOOSNEWS در 27 دی 1400

امروزه دسترسی به خدمات حقوقی بسیار آسانتر از گذشته شده و بسیاری از افراد قبل از طرح شکایت و یا ارائه دادخواست، با مشاور حقوقی متخصص مشورت می کنند و ابهامات حقوقی خود را برطرف می نمایند. همچنین در برخی از موارد افراد تمایلی به استفاده از خدمات حقوقی حضوری را ندارند و ترجیح میدهند که پس از دریافت مشاوره حقوقی و دریافت اطلاعات لازم در مورد پرونده خود، اقدامات حقوقی را پیش ببرند. 

برخی نیز قبل از سپردن پرونده خود به وکیل، قصد دارند با مشاور حقوقی گفتگو و از درستی تصمیم خود آگاه شوند. در کلیه مسائل گفته شده نقش یک مشاور حقوقی خوب بسیار با اهمیت است. بنابراین امروزه استفاده از مشاوره حقوقی امری بسیار رایج و کاربردی است. 

نقش مشاوره حقوقی خوب برای پیگیری مسائل حقوقی

انجام مشاوره حقوقی در هر زمینه حقوقی و قضایی اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا هر شخصی قبل از اقدام به انجام کار، شراکت ، بستن قرارداد و یا هر مسئله حقوقی نیازمند انجام مشاوره حقوقی برای اخذ تصمیم درست میباشد و یک اشتباه و سهل انگاری ساده در پرونده میتواند یک موضوع ساده را به نفع افراد سودجو و به ضرر افرادی که از نکات حقوقی پرونده اطلاع نداشتند تغییر دهد. 

بنابراین لازم است قبل از اقدام به انجام هر مسئله حقوقی، با مشاوران حقوقی باتجربه و ماهر مشورت کنید و برای آگاهی از ترفندهای قراردادی و یا مسائل گنگ حقوقی که فهمیدن آنها دشوار است، از مشاور حقوقی بهره مند شوید.

ویژگی های یک مشاور حقوقی خوب

مشاور حقوقی خوب کسی است که بتواند در اکثر زمینه های حقوقی اطلاعات کافی و تخصص لازم را داشته باشد و بتواند مسائل حقوقی را به راحتی حل کند. همچنین یک مشاور حقوقی خوب باید بتواند در زمان مشاوره نیازهای مراجعین را برطرف کند. در ادامه به برخی از ویژگیهای یک مشاور حقوقی خوب اشاره می کنیم:

  • سن و جنسیت لزوما تاثیری بر کیفیت مشاوره ندارد و بهتر است پیش از انجام مشاوره حقوقی، تجربه و سابقه مشاور حقوقی و میزان تحصیلات و دانش او را بررسی نمایید. 

  • توجه داشته باشید که فردی که انتخاب میکنید حتما جزو وکلای پایه یک دادگستری و یا کارآموز وکالت باشد. مشاوره حقوقی توسط کارشناس حقوقی می تواند تا حدودی راهگشا باشد اما وکلای دادگستری به دلیل سروکار داشتن با پرونده های حقوقی مختلف، تجربه بیشتری در ارائه مشاوره حقوقی تخصصی دارند. 

  • برای انتخاب یک مشاور حقوقی خوب تنها به تبلیغات اکتفا نکنید و سعی کنید با بررسی سوابق و رزومه فرد و مشاهده نظرات کاربرانی که خدمات مشاوره حقوقی دریافت کردهاند به یک انتخاب مناسب دست پیدا کنید.

  • سعی کنید از مشاوره حقوقی تخصصی استفاده کنید و فردی را انتخاب کنید که دانش و تخصص بالایی در زمینه حقوقی موردنظر شما را دارا است. در برخی وب سایتها تبلیغاتی مبنی بر مشاوره حقوقی در همه زمینه ها وجود دارد. اگر شما قصد دارید مشاوره حقوقی تخصصی داشته باشید، میتوانید از سایت مشاوره حقوقی استفاده کنید که دارای مشاور حقوقی متخصص در حوزه پرونده شما است و به صورت تخصصی فعالیت میکنند.

راههای استفاده از مشاور حقوقی 

موسسات حقوقی بسیاری وجود دارند که خدمات مشاوره ای خود را به روشهای مختلفی به مراجعین ارائه می دهند تا بتوانند رفاه حال افراد را فراهم آورند. به طور کلی مشاوره حقوقی به روشهای زیر امکانپذیر است:

  1. مشاوره حقوقی تلفنی

استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی در بسیاری از موسساتی که خدمات مشاوره ای ارائه میدهند، امری رایج است. در این روش دریافت مشاوره حقوقی تلفنی می تواند رایگان باشد و به جز هزینه تلفن هزینه دیگری نداشته باشد و یا اینکه مشمول هزینه هایی برای کاربر باشد و به ازای دریافت مشاوره در بازه زمانی مشخصی، شامل پرداخت هزینه از جانب افراد باشد.

  1. مشاوره حقوقی آنلاین

دریافت مشاوره حقوقی آنلاین، سریعترین و آسانترین راه برای دریافت مشاوره حقوقی میباشد. در این روش میتوان از سایت مشاوره حقوقی و یا پیام رسان هایی مانند: واتساپ، تلگرام و اینستاگرام مشاوره حقوقی آنلاین و سریع دریافت کرد. 

توجه داشته باشید که در چنین محیط هایی تنها با مشاوران حقوقی معتبر و وکلایی که دارای پروانه وکالت هستند مشورت کنید و از ارسال مدارک برای افراد سودجو خودداری نمایید.

انجام مشاوره حقوقی به صورت آنلاین یا تلفنی چنانچه در حد پرسیدن چند سوال ساده حقوقی میتوانند رایگان باشند اما در صورت دریافت مشاوره تخصصی در مواردی مانند: بررسی پرونده و تفسیر رای، محاسبه دیه و یا ارث و بررسی اوراق پرونده و اوراق قضایی شامل هزینه میباشد. 

ممکن است برخی موسسات حقوقی، اولین جلسه مشاوره حقوقی حضوری را رایگان در نظر بگیرند اما این امر رایج نیست و معمولا دریافت مشاوره حضوری مشمول دریافت حق الوکاله میباشد.

تفاوت خدمات مشاوره حقوقی با خدمات وکالتی

مشاوره حقوقی در واقع خدماتی است که توسط برخی از موسسات حقوقی و یا سازمانها انجام میشود تا با بررسی مشکلات حقوقی افراد، به ارائه راهکارهای قانونی و توصیه های حقوقی مطابق با قوانین و مقررات کشور بپردازد. این در حالی است که وکلای پایه یک دادگستری وظیفه ای فراتر از این دارند و میبایست علاوه بر انجام خدمات مشاوره حقوقی، از سوی افراد مختلف به کار گرفته شوند تا خدمات وسیع تری را ارائه دهند و تمامی مسائل مربوط به پرونده از جمله مسائل حقوقی و اداری را پیگیری نمایند و در محاکم قضایی از جانب شما حاضر شوند و به دفاع از شما بپردازند.

دریافت مشاوره حقوقی در تهران

مشاوران حقوقی بسیار مجربی در شهر تهران وجود دارند که میتوانند انجام مشاوره حقوقی در تمام مسائل حقوقی و قضایی را در تهران و یا سایر شهرستانها داشته باشند. از آنجا که امکان مشاوره حقوقی به صورت تلفنی و یا از طریق فضای مجازی نیز وجود دارد، افرادی که در شهرستان و یا حتی در خارج از کشور سکونت داشته باشند، میتوانند بدون پیمودن مسافت طولانی و یا صرف هزینه زیاد، از بهترین خدمات مشاوره حقوقی بهره مند شوند.

نتیجه گیری

مشاوره حقوقی یکی از ساده ترین و بهترین راهها برای دریافت و بهره مندی از خدمت حقوقی است. در این روش افراد میتوانند به صورت تلفنی و یا آنلاین سوالات حقوقی و ابهامات قضایی پرونده خود را از بهترین مشاوران حقوقی دریافت کنند و بدون صرف هزینه های گزاف و یا صرف زمان زیاد، معضلات حقوقی خود را در هر ساعت از شبانه روز حل کنند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن