آیا سرور مجازی انعطاف پذیرتر است.

اگر از مسائل مربوط به قابلیت اطمینان و هزینه های بالای اجرای سرورهای خود خسته شده اید، یک خرید سرور مجازی ممکن

توسط ABDOOSNEWS در 28 آذر 1401

اگر از مسائل مربوط به قابلیت اطمینان و هزینه های بالای اجرای سرورهای خود خسته شده اید، یک خرید سرور مجازی ممکن است بهترین راه حل برای شما باشد. در زیر ده مزیت خرید یک سرور مجازی در مقایسه با انجام آن توسط خودتان آورده شده است، بنابراین می توانید ببینید که چرا این جایگزین بسیار منطقی است.

 

1) سرور مجازی نسبت به سرور فیزیکی انعطاف پذیرتر است.

سرور مجازی نسبت به سرور فیزیکی انعطاف پذیرتر است. با سرورهای مجازی، می توانید چندین سیستم عامل را روی یک سخت افزار اجرا کنید و به راحتی بین آنها سوئیچ کنید. همچنین می توانید سرور مجازی خود را هر زمان که بخواهید ارتقا یا کاهش دهید، به این معنی که شرکت شما هرگز مجبور به سرمایه گذاری عمده در فناوری نیست. به علاوه، به محض خرید یک کامپیوتر جدید، آماده استفاده از سرعت و حافظه آن هستید.

 

2) سرور مجازی را می توان به راحتی ایجاد و از بین برد.

سرور مجازی را می توان به راحتی ایجاد و از بین برد. این فقط یک مزیت نظری نیست، بلکه مزیتی است که در واقع از آن به نفع خود استفاده خواهید کرد. لازم نیست نگران هزینه های سربار برای راه اندازی داخلی باشید: این نرم افزار رایگان است و شما فقط برای فضای سروری که استفاده می کنید هزینه می پردازید.

خرید سرور مجازی ترکیه را می توان به راحتی ایجاد و از بین برد. این فقط یک مزیت نظری نیست، بلکه مزیتی است که در واقع از آن به نفع خود استفاده خواهید کرد. لازم نیست نگران هزینه های سربار برای راه اندازی داخلی باشید: این نرم افزار رایگان است و شما فقط برای فضای سروری که استفاده می کنید هزینه می پردازید. اگر مشکلی در سیستم شما پیش بیاید، رفع آن بسیار ساده تر از این است که کل شرکت شما از یک کامپیوتر یا دستگاه استفاده کند.

 

3) سرور مجازی را می توان به راحتی از یک سرور فیزیکی به سرور دیگر منتقل کرد.

سرورهای مجازی اغلب به عنوان سرورهای نرم افزاری یا سرورهای ابری نامیده می شوند. یکی از مزایای استفاده از این نوع سرور این است که می توان آنها را به راحتی از یک سرور فیزیکی به سرور دیگر منتقل کرد. این بدان معناست که اگر دستگاه فیزیکی شما خراب شود، هرگز نگران اطلاعات خود نخواهید بود. برای راه اندازی یک سرور مجازی جدید، که معمولاً فقط چند دقیقه طول می کشد، فقط باید زمان و تلاش خود را صرف کنید.

 

4) می توان از سرور مجازی برای آزمایش برنامه های جدید بدون تأثیر بر محیط تولید استفاده کرد.

یک خرید سرور مجازی  آلمان می تواند برای آزمایش برنامه های جدید بدون تأثیر بر محیط تولید استفاده شود. این یک راه عالی برای آزمایش ایده های جدید و اطمینان از کارکرد آنها با زیرساخت های فعلی شرکت قبل از سرمایه گذاری در ارتقا یا تغییرات است. آزمایش بر روی یک سرور مجازی همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که برنامه ها در هنگام استقرار در محیط تولید به درستی کار می کنند و خطاهای گران قیمت و هدر رفت پول را از بین می برد. هنگامی که راه حل خود را پیدا کردید، می توان آن را با کمی دردسر به یک سرور فیزیکی منتقل کرد و زمان خرابی هر دو سیستم را به حداقل رساند. شما همچنین می توانید از مزایای اجرای چندین سیستم عامل بر روی یک کامپیوتر استفاده کنید، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید و همچنین با ادغام تمام داده های خود در یک دستگاه، فضای روی هارد دیسک خود را آزاد کنید.

 

5) از یک سرور مجازی می توان برای ادغام چندین سرور فیزیکی در یک سرور منطقی استفاده کرد.

مجازی‌سازی عمل تبدیل سخت‌افزار فیزیکی به منابع مجازی یا منطقی است که می‌تواند توسط سایر سیستم‌ها به‌گونه‌ای استفاده شود که گویی به صورت فیزیکی حضور دارند. با مجازی سازی، چندین سیستم عامل و برنامه می توانند به طور همزمان روی یک سرور فیزیکی اجرا شوند. این با پارتیشن بندی متفاوت است که وظایف خاصی را به سرورهای فردی اختصاص می دهد. یک سرور مجازی می تواند برای ادغام چندین سرور فیزیکی در یک سرور منطقی استفاده شود. از آنجایی که نیازی به خرید سخت‌افزار بیشتر و نگهداری کل بخش فناوری اطلاعات برای چندین نمونه نیست، سرورهای مجازی گزینه‌ای مقرون به صرفه برای کسب‌وکارهایی هستند که می‌خواهند زیرساخت‌های خود را بدون سرمایه‌گذاری اولیه روی سخت‌افزار اضافه کنند.

 

6) می توان از سرور مجازی برای بهبود امنیت با جداسازی برنامه ها از یکدیگر استفاده کرد.

با خرید سرورمجازی انگلیس را می توان با جداسازی برنامه ها از یکدیگر برای بهبود امنیت استفاده کرد. به عنوان مثال، نرم افزار حسابداری شرکت شما ممکن است نیاز به دسترسی به پایگاه داده ای داشته باشد که حاوی اطلاعات حساس مشتری است. اگر پایگاه داده روی همان سروری که نرم افزار حسابداری میزبانی می شود، میزبانی شود، مزاحمی که به اولین برنامه دسترسی پیدا می کند، به تمام داده های شما نیز دسترسی خواهد داشت. با میزبانی این برنامه ها بر روی سرورهای مجازی مجزا با دسترسی محدود، هر دو برنامه بهتر از هر گونه نقض احتمالی محافظت می شوند.

 

7) می توان از سرور مجازی برای بهبود عملکرد با توزیع بارهای کاری در چندین سرور فیزیکی استفاده کرد.

از یک سرور مجازی می توان برای بهبود عملکرد با توزیع بار کاری در چندین سرور فیزیکی استفاده کرد. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید سرورهای زیادی بخرید، و همچنین به کسب و کار شما اجازه می دهد تا در همان زمان رشد کند. همچنین می‌توانید از سرور مجازی خود برای اهداف پشتیبان‌گیری استفاده کنید، که اگر از برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که به حافظه یا قدرت پردازش زیادی نیاز دارند، مانند نرم‌افزار ویرایش ویدیو یا عکس، مهم است. علاوه بر این، زیرا شما فقط به یک سرویس فیزیکی نیاز داریدr، نیاز به مصرف انرژی و هزینه های مرتبط را کاهش می دهد. همچنین نیازی به مراکز داده اضافی با سیستم مجازی نیست. آخرین مزیت این است که هیچ سخت افزار واقعی برای اجرای یک ماشین مجازی مورد نیاز نیست - فقط یک سیستم عامل نصب شده در بالای آن.

 

8) یک سرور مجازی می تواند برای بهبود در دسترس بودن با ارائه کپی های اضافی از برنامه ها و داده ها استفاده شود.

سرورهای مجازی برای بهبود در دسترس بودن با ارائه کپی های اضافی از برنامه ها و داده ها استفاده می شوند. این را می توان از طریق خوشه بندی انجام داد، که در آن چندین سرور فیزیکی به گونه ای پیکربندی می شوند که گویی یک سرور مجازی هستند یا از طریق متعادل سازی بار، که در آن یک سرور مجازی پیکربندی شده است تا بار را بین سرورهای مجازی دیگر به اشتراک بگذارد.

سرورهای مجازی همچنین با جداسازی برنامه ها از یکدیگر و از سیستم عامل زیربنایی، یک لایه امنیتی اضافی را ارائه می کنند. هنگامی که یک برنامه از کار می افتد یا مورد سوء استفاده قرار می گیرد، فقط آن برنامه را تحت تأثیر قرار می دهد و نه سیستم عامل یا سایر برنامه های کاربردی که روی همان سرور مجازی اجرا می شوند. پیکربندی قوانین فایروال شما برای اجازه دادن به ترافیک فقط بین آدرس‌های IP قابل اعتماد می‌تواند به محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز به سرور مجازی شما کمک کند.

 

9) یک سرور مجازی می تواند برای بهبود قابلیت های بازیابی فاجعه با ارائه پشتیبان گیری خارج از سایت از برنامه ها و داده ها استفاده شود.

سرورهای مجازی قادر به تهیه نسخه پشتیبان خارج از سایت از برنامه ها و داده ها هستند و این فرآیند می تواند برای اطمینان از افزونگی خودکار شود. این بدان معناست که اگر فاجعه ای رخ دهد، نسخه به روز داده های خود را در جای دیگری ذخیره خواهید کرد. این نه تنها توانایی شما را برای بازیابی از بلایا بهبود می بخشد، بلکه انعطاف پذیری شما را در برابر آنها نیز افزایش می دهد. اگر نگران قطعی ها یا اختلالات احتمالی هستید، یک سرور مجازی می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که همه چیز در زمانی که مهم است به کار خود ادامه می دهد.

 

10) با تجمیع سرورهای فیزیکی و استفاده از سرورهای کم مصرف می توان از سرور مجازی برای صرفه جویی در انرژی استفاده کرد.

از سرورهای مجازی نیز می توان با تجمیع سرورهای فیزیکی و استفاده از سرورهای کم مصرف برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده کرد. برای اجرای چندین برنامه فقط به یک دستگاه نیاز دارید، به این معنی که نیازی به مصرف برق یا خنک کننده زیادی در دفتر خود ندارید. این می تواند به شما کمک کند در قبوض آب و برق صرفه جویی کنید و شرکت شما را دوستدار محیط زیست کند.

سرور مجازی همچنین ممکن است در هزینه شما صرفه جویی کند زیرا نیازی به هزینه های راه اندازی، هزینه های تعمیر و نگهداری یا سرمایه گذاری اولیه ندارد. شما فقط نیاز به خرید مجوز برای برنامه ای دارید که ماشین مجازی را اجرا می کند، که معمولا کمتر از 1 دلار در روز برای هر کاربر برای سرور VMWare ESXI و نرم افزار مجازی سازی Microsoft Hyper-V است.

https://vpsyar.com/

آخرین مطالب