آنچه باید در مورد کربوکسی تراپی بدانید

  حقایق سریع: کربوکسی تراپی درمان سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم است. در دهه 1930 از چشمه های م

توسط ABDOOSNEWS در 17 بهمن 1400

 

حقایق سریع:

کربوکسی تراپی درمان سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم است.

در دهه 1930 از چشمه های معدنی فرانسوی سرچشمه گرفت.

این درمان را می توان برای پلک ها، گردن، صورت، بازوها، باسن، معده و پاها اعمال کرد.

از تزریق دی اکسید کربن، یک گاز طبیعی در بدن استفاده می کند.

ایمنی:

کربوکسی تراپی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است.

هیچ عوارض جانبی پایداری ندارد.

راحتی:

این یک روش سریع و 15 تا 30 دقیقه ای سرپایی است.

پس از درمان سلولیت یا کاهش چربی، می توانید بلافاصله به روال عادی خود بازگردید، به غیر از شنا و حمام کردن در وان به مدت 24 ساعت.

هزینه:

اکثر افراد به 7 تا 10 جلسه نیاز دارند.

هزینه هر جلسه حدود 75 تا 200 دلار است.

اثر:

افراد در مطالعه‌ای در سال 2016 با کاهش سلولیت از درجه III به درجه II مواجه شدند.

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت، حلقه های تیره زیر چشم و ترک های پوستی استفاده می شود. افرادی که تحت این روش قرار می گیرند در موارد زیر پیشرفت می کنند:

کاربرد:

خاصیت ارتجاعی پوست

خطوط ظریف و چین و چروک

همچنین به ترمیم کلاژن و از بین بردن رسوبات چربی کمک می کند.

 

علاوه بر این، می تواند با افزایش جریان خون در پلک به کاهش حلقه های زیر چشم کمک کند. برخی از پزشکان همچنین از این درمان برای درمان اختلال نعوظ، آرتریت حاد، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف استفاده کرده‌اند.

برای کاهش چربی و سلولیت، این روش اغلب به روش های تهاجمی تر و پرخطرتر مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود.

کربوکسی تراپی را می توان برای صورت، پلک ها، گردن، معده، بازوها، پاها و باسن استفاده کرد.

 

قیمت کربوکسی تراپی چند است؟

افراد معمولاً قبل از شروع به دیدن نتایج به ۷ تا ۱۰ جلسه کربوکسی تراپی نیاز دارند که با فاصله ۱ هفته از هم فاصله دارند. هر درمان بسته به ارائه دهنده می تواند بین 75 تا 200 دلار هزینه داشته باشد.

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

ویژگی های این روش بر اساس قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت است. مکانیک این روش، با این حال، اغلب یکسان است.

مخزن گاز دی اکسید کربن به یک تنظیم کننده جریان با لوله پلاستیکی متصل است. پزشک با دقت میزان جریان گاز از مخزن را تنظیم می کند. گاز از طریق تنظیم کننده جریان و به لوله های استریلی که دارای یک فیلتر در انتهای آن است، منتشر می شود. فیلتر هر گونه ناخالصی را قبل از رسیدن به بدن می گیرد. سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور می کند. پزشک گاز زیر پوست را از طریق سوزن تزریق می کند.

این روش تقریباً کاملاً بدون درد است. برخی از پزشکان قبل از وارد کردن سوزن، کرم بی حس کننده را روی محل تزریق می مالند. با وجود فقدان درد، برخی افراد گزارش می دهند که مدت کوتاهی پس از آن احساس عجیبی می کنند.

 

کربوکسی تراپی یک روش سرپایی است و معمولاً تنها 15 تا 30 دقیقه طول می کشد تا کامل شود.

 

چگونه برای کربوکسی تراپی آماده می شوید؟

هیچ آمادگی خاصی قبل از عمل وجود ندارد، اگرچه پزشک ممکن است بسته به شرایط شما دستورالعمل های خاصی داشته باشد.

 

روش کار چگونه است؟

گردش خون ضعیف تا حدی مسئول سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم است. سلول های بدن دی اکسید کربن را به عنوان زباله آزاد می کنند. گلبول‌های قرمز اکسیژنی را که استنشاق می‌کنید می‌گیرند و به بافت‌ها می‌برند، سپس دی‌اکسید کربن را جذب می‌کنند. در نهایت دی اکسید کربن توسط ریه ها بازدم می شود.

 

یک پزشک می تواند با تزریق دی اکسید کربن گردش خون را در یک منطقه خاص افزایش دهد و باعث هجوم گلبول های قرمز به آن ناحیه شود. هنگامی که سلول های خونی به محل مورد نظر می رسند، گردش خون را افزایش می دهند. این کار برای ترمیم خاصیت ارتجاعی پوست و در مورد حلقه های زیر چشم، رنگدانه را به درخشندگی سالم تغییر می دهد.

 

علائم کشش: علائم کششی که روی بدن خود می بینید، پارگی کلاژن پوستی است. کربوکسی تراپی کلاژن جدیدی ایجاد می کند که پوست را ضخیم می کند و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

سلولیت: گاز دی اکسید کربن نیز می تواند به سلول های چربی تزریق شود که باعث می شود سلول ها ترکیده و در بدن دفع شوند. سلولیت زمانی ایجاد می شود که چربی زیر پوستی از روی پوست بیرون بزند. چندین مطالعه نشان داده است که کربوکسی تراپی زمانی که برای درمان سلولیت استفاده می شود بی خطر است.

حلقه های زیر چشم: سیاهی زیر چشم معمولاً به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می شود که باعث تجمع عروقی می شود. تزریق گاز به زیر پلک باعث کاهش این تجمع کبودی شده و رنگ رژگونه جایگزین آن می شود.

آلوپسی: آلوپسی (ریزش مو) ناشی از گردش خون ضعیف را می توان با کربوکسی تراپی نیز درمان کرد.

مطالب مرتبط:

 

بهترین مارک ژل لب چیست؟

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن