آموزش جاوا اسکریپت پروژه محور - آموزش رایگان جاوا اسکریپت

JavaScript محبوب ترین و پرکاربردترین زبان اسکریپت نویسی توسط مشتری است. اسکریپت های مشتری به اسکریپت هایی گفته

توسط ABDOOSNEWS در 29 بهمن 1399

JavaScript محبوب ترین و پرکاربردترین زبان اسکریپت نویسی توسط مشتری است. اسکریپت های مشتری به اسکریپت هایی گفته می شود که در مرورگر وب شما اجرا می شوند. آموزش جاوا اسکریپت برای افزودن تعاملی و جلوه های پویا به صفحات وب با دستکاری محتوای برگشتی توسط یک سرور وب طراحی شده است.

آموزش جاوا اسکریپت در ابتدا به عنوان LiveScript توسط Netscape در اواسط دهه 1990 توسعه داده شد. بعداً در سال 1995 به JavaScript تغییر نام داده و در سال 1997 به استاندارد ECMA تبدیل شد. JavaScript اکنون زبان برنامه نویسی استاندارد سمت مشتری برای برنامه های تحت وب است و تقریباً توسط همه مرورگرهای وب موجود مانند Google Chrome پشتیبانی می شود. ، Mozilla Firefox ، اپل سافاری و دیگران.

 

آموزش جاوا اسکریپت یک زبان شی گرا است و همچنین در نحو با زبان برنامه نویسی جاوا شباهت هایی دارد. اما آموزش جاوا اسکریپت به هیچ وجه با جاوا ارتباط ندارد.

 

آموزش جاوا اسکریپت به طور رسمی توسط ECMA (انجمن تولیدکنندگان رایانه اروپا) به عنوان ECMAScript پشتیبانی می شود. ECMAScript 6 (یا ES6) آخرین نسخه اصلی استاندارد ECMAScript است.

 

نکته: آموزش جاوا اسکریپت ما به شما کمک می کند تا اصول زبان اسکریپت جاوا اسکریپت را گام به گام ، از مباحث اساسی تا پیشرفته یاد بگیرید. اگر مبتدی هستید ، از اصول شروع کنید و به تدریج به جلو بروید ، هر روز کمی یاد بگیرید.

 

کاری که می توانید با JavaScript انجام دهید

کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید با JavaScript انجام دهید.

 

با افزودن یا حذف موارد می توانید محتوای یک صفحه وب را اصلاح کنید.

می توانید سبک و موقعیت عناصر را در یک صفحه وب تغییر دهید.

می توانید رویدادهایی مانند کلیک ماوس ، نگه داشتن مکان نما و غیره را تماشا کنید. و به آن پاسخ دهند.

می توانید انتقال ها و انیمیشن ها را انجام و کنترل کنید.

برای نمایش اطلاعات یا پیام های هشدار دهنده به کاربر می توانید پنجره های بازشو ایجاد کنید.

شما می توانید عملیات را بر اساس ورودی های کاربر انجام دهید و نتایج را نمایش دهید.

می توانید ورودی های کاربر را قبل از ارسال به سرور بررسی کنید.

لیست به اینجا ختم نمی شود ، بسیاری از کارهای جالب دیگر وجود دارد که می توانید با JavaScript انجام دهید. با جزئیات همه آنها در فصل های بعدی خواهید آموخت.

 

این درس شامل چه مواردی است؟

این مجموعه از آموزش جاوا اسکریپت تمام مفاهیم اساسی برنامه نویسی را شامل می شود ، از جمله انواع داده ها ، اپراتورها ، ایجاد و استفاده از متغیرها ، تولید خروجی ، ساختار کد برای تصمیم گیری در برنامه های شما ، یا چندین بار چرخه یکسان کد از همان کد ، ایجاد و دستکاری رشته ها و آرایه ها ، تعریف و فراخوانی توابع و غیره

 

هنگامی که با اصول اولیه آشنا شدید ، به مرحله بعدی می روید ، که ایده اشیا، ، مدل شی document سند (DOM) و مدل شی مرورگر (BOM) و نحوه استفاده از اشیا آموزش جاوا اسکریپت بومی مانند به عنوان تاریخ ، ریاضی و موارد دیگر. و تبدیل نوع را انجام دهید.

 

سرانجام ، شما برخی مفاهیم پیشرفته مانند شنوندگان رویداد ، توزیع رویداد ، روش های استقراض از اشیا other دیگر ، رفتار انتخاب جاوا اسکریپت ، رمزگذاری و رمزگشایی داده های JSON ، و یک نمای کلی از ویژگی های جدید معرفی شده در ECMAScript 6 (یا ES6) را مشاهده خواهید کرد. )

 

نکته: هر فصل از این آموزش شامل بسیاری از مثالهای واقعی است که می توانید با استفاده از یک ویرایشگر آنلاین امتحان کنید. این مثالها به شما در درک بهتر مفهوم یا موضوع کمک می کند. این همچنین شامل راه حل های هوشمند ، و همچنین نکات مفید و یادداشت های مهم است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن