نقض حقوق بشر در یمن و ادامه جنایات عربستان

توسط امین باقریمنt طبیعی است که وقتی اسم جنگ می آید یا خبر از یک حمله در یک کشور دیگر است که برای تصاحب آن و ب

توسط ABDOOSNEWS در 13 تیر 1399

توسط امین باقری

منt طبیعی است که وقتی اسم جنگ می آید یا خبر از یک حمله در یک کشور دیگر است که برای تصاحب آن و به دست گرفتن ملی و منابع فرهنگی کشور مقصد موضوع حقوق بشر و اعلامیه جهانی حقوق بشر و یا حقوق بشر خواهد پرداخت. در وضعیت کنونی که در آن مردم یمن در تکمیل مواد غذایی و پزشکی فقر است. به عنوان آغازگر تجاوز علیه حاکمیت ارضی یمن, عربستان سعودی, علت اصلی وضعیت وخیم بشری در این کشور. جنگ جنایات عربستان سعودی و متحدانش علیه مردم یمن نه تنها نابخشودنی اما این غیر قابل انکار ضرورت ادامه تلاش های بین المللی و سازمان های حقوق بشر و همچنین سازمان ملل متحد را فورا متوقف کند عربستان سعودی را به اعمال غیر انسانی. جنگ طلبی و اقدامات غیر انسانی رژیم سعودی و متخاصم متفقین در سال های اخیر و ادامه این متخاصم و مداخله رویکرد رهبران عربستان را تشدید وضع اسفناک مردم مظلوم قرار داده و مظلوم یمن مردم در مشکل بیشتر است. در وضعیت کنونی که در آن مردم یمن هستند و در فقر کامل و پزشکی فقربا توجه به این واقعیت است که عربستان سعودی به عنوان آغازگر تجاوز علیه حاکمیت ارضی یمن است که علت اصلی وضعیت وخیم بشری در این کشور است. جهان کورونا آب و هوا باعث شده است که برخی از این ظلم و ستم که در حال وقوع است در گوشه ای از جهان به فراموشی سپرده شود. این عادلانه نیست که کل دنیا بسیج برای مبارزه با کروناویروس اما از آن شده است بی تفاوت نسبت به مرگ از مردم مظلوم و بی گناه یمن برای بیش از پنج سال است. از سوی دیگر پس از شیوع کروناویروس در جهان سازمان ملل متحد به نام روز احزاب درگیر به ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای متوقف کردن موج حملات در یمن به دلایل بشردوستانه به طوری که سازمان بهداشت جهانی (WHO) می تواند به تقویت زیرساخت های پزشکی و نظارت بر درمان ممکن است افراد مبتلا به کرونا.. اما در یک عمل غیر انسانی عربستان-امارات متحده عربی ائتلاف آن را رد کرد و امداد سازمان ملل متحد درخواست و ادامه آن موج حملات. بیش از پنج سال گذشته ویرانگر حضور ائتلاف عربستان در یمن منجر به چیزی جز نابودی یمن و زیرساخت های حیاتی و نقض شدید حقوق بشر. تخریب مزارع زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه قهوه و تخریب هزاران خانه و مدرسه و بیمارستان و مراکز فرهنگی که قرار داده شده یک بار سنگین مالی بر دولت یمن. جابه جایی هزاران نفر از زنان و کودکان و غیرنظامیان بسته شدن کارخانه ها و یا دفاتر با توجه به سنگین بمباران و حمله به نیروهای دشمن بیکاری و فقر و همه با هم باید تبدیل یمن به یک کشور زخمی با هزاران گلوله و ترکش. اما این زخمی زمین هنوز ایستاده و آن را همچنان به زندگی امیدوار است که قدرتمند و طرفدار حقوق بشر دولتها را به شنیدن صدای خود را.

Violations of human rights in Yemen and the continuation of Saudi crimes
مردم یمن در تکمیل مواد غذایی و پزشکی فقر است. Pixabay

دنبال NewsGram در توییتر به ماندن بگیرید به روز در مورد اخبار جهان.

است عربستان سعودی تنها نقض حقوق بشر است ،

ایران دارای یک سابقه طولانی در نقض حقوق بشر در سرکوب و از بین بردن مخالفان و عربستان ائتلاف متعهد شده است بسیاری از جرایم از زمان شروع جنگ علیه یمن در ماه مارس 2015. در حالی که چنین رفتاری همواره نادیده گرفته شده است و برای برخی از دلیل به ظاهر طرفدار حقوق بشر مقامات. اما فشار افکار عمومی و همچنین مردم در غرب آنها منجر به صدور بیانیه ای در محکومیت نقض حقوق بشر در عربستان سعودی است. بیست و چهار کشور اروپایی ابراز نگرانی در دوشنبه, سپتامبر ,سال 2019 در مورد شکنجه بازداشت غیر قانونی و ناعادلانه محاکمه منتقدان و از جمله فعالان زن در عربستان سعودی. دیگر تمرکز غربی بیانیه به نگرانی در مورد گزارش شکنجه بازداشت خودسرانه مجبور ناپدید شدن ناعادلانه محاکمه و آزار و اذیت فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی است. در واقع انتشار اخیر از 24 کشورهای غربی است نشانه ای از یک سیاست مبهم به سمت عربستان سعودی است. عمده کشورهای اروپایی مانند آلمان, فرانسه و بریتانیا را ظاهرا محکوم کرد رژیم سعودی برای نقض حقوق بشر در حالی که داشتن گسترده نظامی و سلاح, روابط با ریاض است. بنابراین می توان گفت که این کشورها با وجود ادعای خود را در مورد توجه ویژه به حقوق بشر تبدیل شده است چشم خود را به وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را غیر قانونی و غیر انسانی و اقدامات مانند ترور Khashkechi و جنایات ائتلاف عربستان در جنگ یمن. به عبارت دیگر یک کشور نمیتواند حمایت از حقوق بشر در حالی که حمایت از اعمال غیر انسانی در منافع خود را دارد. برای مثال عربستان سعودی یکی از مهم ترین مشتریان از سلاح و استفاده از این سلاح به طور مستقیم در جنگ یمن و کشتار مردم مظلوم یمن است. اما دولت فرانسه ادعا می کند که آن را نه به تازگی صادر شده یک سلاح است که استفاده می شود به طور مستقیم در جنگ یمن. اما این ادعا رد شده است توسط سازمان های حقوق بشر. با توجه به پاتریس بافر, مدیر, فرانسوی, سلاح, سازمان دیده بان ویدئو منتشر شده نوار ثابت کند که سلاح های مورد استفاده در راه است که قوانین بین المللی را نقض. با وجود تحریم های پاریس همچنان به صادرات سلاح به عربستان سعودی. علاوه بر این موضع مشترک اتحادیه اروپا و همچنین فروش سلاح از این کشورها نشان می دهد که صادرات اسلحه از کشورهای اروپایی به کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی ادامه خواهد داد.

Violations of human rights in Yemen and the continuation of Saudi crimes
پاریس همچنان به صادرات سلاح به عربستان سعودی است. Pixabay

همچنین بخوانید: ورزش می تواند کاهش و یا جلوگیری از از دست دادن بینایی

در نتیجه خاورمیانه امروز چهره یک رژیم که هیچ درک درستی از حقوق بشر است.

عربستان سعودی همراه با آن متخاصم متفقین با آن جنایات غیر انسانی علیه مردم مظلوم یمن نه تنها نادیده زمان وضعیت نامطلوب و افزایش تلفات در این کشور بلکه در ادامه آن را ضد حقوق بشر اقدامات است. در حالی که همه منتظر دولت های غربی به کار برای جلوگیری از این اعمال غیر انسانی در یمن به نظر می رسد که این کشورها نه در نظر گرفتن هر گونه اقدام موثر برای جلوگیری از اقدامات غیر انسانی سعودی ها و اماراتی خود همکاران در یمن به دلیل منافع مادی و به خصوص منافع عمده سلاح شرکت. بر این اساس است که نه تنها عربستان سعودی است که نقض حقوق بشر در یمن, اما دیگر به ظاهر طرفدار حقوق بشر از دولت ها از جمله فرانسه و آلمان است که همچنان به فروش سلاح های خود را به نقض حقوق بشر تا آنجا که سعودیها انجام دهد.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب