تراژدی تبت: چگونه چین برنامه ریزی شده است برای از بین بردن هویت فرهنگی تبت

به انفیه کردن فرهنگ تبت چین روشن است آخرین آن باقی مانده تبت-آموزشگاه به تدریس در زبان چینی است.جهان می داند ک

توسط ABDOOSNEWS در 4 مرداد 1399
Tibet
به انفیه کردن فرهنگ تبت چین روشن است آخرین آن باقی مانده تبت-آموزشگاه به تدریس در زبان چینی است.

جهان می داند که در مورد چه حد تبت شده است رنج می برد تحت چینی ظلم و ستم. پس از چینی نظامی در زمان بیش از تبت در سال 1949 تبتی درمان شده اند به عنوان شهروندان درجه دوم در کشور خود را دارند. آنها با لگد از خانه های خود و ارسال به شهرستان پس دولت می تواند توسعه ' اشغال فضاهای. بیش از 6000 صومعه ها نابود شده اند و کسانی که جان سالم به در استفاده می شود توسط راهبان اما جالب اینجاست که استفاده می شود به عنوان جاذبه های معنوی برای بیشتر گردشگران چینی در حالی که آنها پیچ تبتی' آزادی مذهبی. از همه بدتر تبتی لازم نیست که آزادی بیان و مذهب یا جنبش است. بسیاری از گذرنامه شده اند به یاد می آورد و مرزهای بسته دام انداختن تبتی در کشور به فرهنگ خود و زمین کاهش می یابد.

در ضمن به تازگی راه اندازی کتاب به نام "خوردن بودا: زندگی و مرگ در یک تبتی شهر" نیز توضیح می دهد که سابقه غم انگیز از تبت تحت چینی حکومت از طریق داستان از مردم با ریشه در Ngaba County, سایت مه پادشاهی در از راه دور می رسد از استان سیچوان.

"Eat the Buddha: Life and Death in a Tibetan Town"
کتاب "خوردن بودا: زندگی و مرگ در یک تبتی شهر" نیز توضیح می دهد که سابقه غم انگیز از تبت تحت چینی حکومت از طریق داستان از مردم با ریشه در Ngaba County, سایت مه پادشاهی در از راه دور می رسد از استان سیچوان. توییتر

نویسنده کتاب روزنامه نگار Demick است یک دلخراش گزارش حساب که شامل یک بررسی در مورد حزب کمونیست چین را آسیاب. دهه های طولانی سرکوب تبتیها نیز شامل ادیسه دختر از آخرین فرمانروای مه پادشاهی که فرار کرد خانواده این کاخ در طول سال 1958 سرکوب که در نهایت مجبور دالایی لاما به تبعید در هند. متاسفانه چینی جنایات را هنوز به طور کامل به پایان رسید.

لطفا دنبال NewsGram در Facebook به دریافت آخرین به روز رسانی از سراسر جهان!

چین حرکت برای از بین بردن هویت فرهنگی تبت

در حال حاضر به مردن تبت فرهنگ چین روشن است آخرین آن باقی مانده تبت-آموزشگاه به تدریس در زبان چینی است.

قبلا در ماه آوریل این سال به آموزش در تبت کلاس های درس در سیچوان را Ngaba استان برای ارائه سخنرانی به طور انحصاری در زبان چینی با دانش آموزان به زبان مادری مورد استفاده قرار گیرد تنها در کلاس های ویژه آموزش تبت به عنوان یک زبان است. این موضوع در Ngaba ظهور به عنوان یک نقطه درد در میان تبتیها.

این حرکت به عنوان مدارس در کشور همسایه تبت منطقه خودمختار شروع آموزش به طور عمده در چین در آنچه مقامات می گویند تلاش برای تسهیل مشارکت در چین, اقتصاد مدرن, اما آنچه گروه های حقوق به نام یک کمپین برای از بین بردن هویت فرهنگی تبت دانش آموزان. زبان تبتی هنوز هم تدریس می شود اما تنها در کلاس های زبان. این تغییر را نقض کرده است و مفاد قوانین منطقه ای تضمین حقوق قومی.

در ضمن 5 مارس سال 2020 گزارش دیده بان حقوق بشر جزئیات رشد تاکید در زبان چینی تحصیل در تبت خواستار روند "یک assimilationist سیاست برای اقلیت است که به دست آورده حرکت رئیس جمهور خلق چین به رهبری است."

Tibet
تبت دانش آموزان در سیچوان را Ngaba استان در اعتراض به تقاضای آموزش در تبت. RFA

آنچه مربوط در تبت و آنچه در پیش روست در این زمینه ؟

حقوق زبان باید تبدیل به یک تمرکز خاص برای تبت تلاش به دفاع ملی و هویت فرهنگی در سال های اخیر است. آن است که هند در حال پخش است که نقش مهمی در کمک به بقای فرهنگ تبت بودجه تبت مدارس برای تعداد زیادی از تبعیدیان تبتی آن میزبان.

همچنین بخوانید: 69 درصد پدر و مادر مخالفت با صفحه نمایش محدودیت زمان برای کلاس های آنلاین

اگر این وضعیت نمی خواهد حرکت می کند و سپس آن را دشوار خواهد بود برای تبت و حفظ هویت فرهنگی. وقت آن است که برای کشورهای دیگر برای حمایت از تبت همراه با هند برای جلوگیری از تخریب تبت هویت است.

وقت آن است که به شکستن سکوت در برابر چینی misrule و سوء رفتار.

تهیه شده توسط Kashish Rai. توییتر: @KaafyyFilmyy



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب