سمت زشت صفحه اصلی

برای نمایش گرافیکی یک صفحه وب، یک مرورگر وب نیاز است؛ که این نرمافزار باید بتواند اطلاعات را از داخل اینترنت

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

برای نمایش گرافیکی یک صفحه وب، یک مرورگر وب نیاز است؛ که این نرمافزار باید بتواند اطلاعات را از داخل اینترنت دریافت کند. در نتیجه یک برنامه میتواند حافظهای بزرگتر از حافظه فیزیکی را آدرسدهی کند. صفحهای که برنامه آن را درخواست نداده وارد حافظه نمیشود. اگر اندازه صفحات را بالا در نظر بگیریم، تعداد صفحات کم میشود و بنابراین میتوان آنها را راحتتر در TLB ذخیره کرد و به این ترتیب نرخ TLB miss کاهش خواهد یافت و شانس اینکه درخواست توسط TLB اجابت شود هم بالاتر میرود. بدین صورت یک یک صفحه تنها زمانی به حافظه آورده میشود که برنامه واقعاً آن را درخواست داده باشد. برای مثال اگر اندازه هر صفحه به صورت سختافزاری ۵۱۲ بایت باشد، سیستمعامل میتواند با چیدن دو قاب صفحه در کنار هم صفحات ۱ کیلو بایتی داشته باشد. یک صفحه وب معمولاً از ابرمتنها تشکیل شده که شامل منو در بالا و گوشهها است که یک صفحه وب را به صفحات دیگر وصل کرده، که آنها را با نام لینک میشناسند. صفحهبندی وقتی انجام میشود که یک خطای نقص صفحه اتفاق افتاده و صفحه خواسته شده را نتوان اختصاص داد، یا به این دلیل که هیچ صفحه خالی در حافظه نیست یا به این دلیل که تعداد صفحات خالی کمتر از حد آستانه است.

از اشکالات این برنامه، مانند سایر برنامههای آفیس، علاوه بر قیمت زیاد و برخی مشکلات امنیتی، غیرقابل دسترس بودن کد اصلی برنامه است که در مواردی، کاربران حرفهای نیاز به تغییر آن دارند. مثلاً در مثال قبل اگر اندازه صفحات را دو کیلوبایت در نظر بگیریم، به هفت صفحه نیاز خواهد بود که فقط ۱ کیلوبایت در آخرین صفحه به هدر خواهد رفت. مثلاً در مثال قبل اگر اندازه صفحات را دو کیلوبایت در نظر بگیریم، به هفت صفحه نیاز خواهد بود که فقط ۱ کیلوبایت در آخرین صفحه به هدر خواهد رفت. حال اگر قرار باشد که این صفحه جایگزین شود، سیستمعامل با نگاه کردن به این بیت تصمیم میگیرد که آیا نیاز است صفحه بر روی دیسک نوشته شود یا نه. هرگاه که سیستمعامل اطلاعات صفحهای را تغییر میدهد، این بیت ۱ میشود. این الگوریتم مشابه الگوریتم FIFO است اما با یک تغییر کوچک که باعث میشود کمی کارایی آن بالاتر برود.

محصولات این شرکت در کارخانه ای به مساحت 40000 مترمربع با بهره گیری از تکنولوژی نوین تولید می شود. URLها با نام Uniform Resource Locator شناخته میشوند. شرکت پدیده دنیای مدرن با نام تجاری درسا لوازم خانگی ،تولید کننده انواع هود آشپزخانه ،اجاق گازهای صفحه ای،سینک ظرفشویی و فر توکار از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است. یعنی تغییرات را اگر بر روی صفحه اصلی انجام می دهید، برای مشاهده شدن در زمان بازدید از سایت، باید دربخش خواندن هم تنظیم کرده باشید. پیادهسازی برخی از این الگوریتمها نیازمند پشتیبانی سختافزاری است و برخی از آنها هم قابل پیادهسازی نیستند. در این الگوریتم سیستمعامل صفحهای را برای جایگزینی انتخاب میکند که در آینده، دیرتر از همه به آن نیاز خواهد شد. هرچه اندازه صفحه کوچکتر در نظر گرفته شود، سیستم از صفحات بیشتری استفاده میکند که در این حالت به جدول صفحهای با اندازه بزرگتر نیاز است. این الگوریتم مشکل ناهنجاری بلیدی را ندارد. Artic le was creat ed with G SA Con​tent Gen᠎erat or  DE MO.

به دلیل اینکه در این الگوریتم نیاز به پیشبینی آینده وجود دارد، قابل پیادهسازی نیست. کاربران ممکن است کورنگی داشته باشند، شاید دوست نداشته باشند از ماوس استفاده کنند و مشکل نرون حرکتی داشته باشند، ممکن است کر باشند و نیاز داشته باشند تا صدا برای آنها زیرنویس شود، ممکن است کور باشند و به یک نوشته بریل نیاز داشته باشند یا به یک ذره بین برای بزرگنمایی صفحه نیاز داشته باشند. ممکن است صفحهای که برای جایگزینی انتخاب شده مجدداً توسط برنامه مورد ارجاع قرار گیرد و نیاز باشد تا صفحه بار دیگر از دیسک به حافظه آورده شود. خواندن انتخاب کرده باشید. در این حالت برای آوردن صفحه جدید به حافظه، مجبور هستیم صفحاتی را از حافظه خارج کرده و در دیسک بنویسیم تا فضای کافی برای اختصاص صفحه جدید فراهم شود. یک صفحه وب ایستا (استاتیک)، دقیقاً همان چیزی را که به عنوان محتوای وب روی سیستم ذخیره کرده تحویل میدهد، در حالی که صفحات وب دینامیکی با اپلیکیشنهایی که در سمت سرور قرار دارد تولید میشود یا اسکریپتهایی که در سمت کاربر قرار گرفته اجرا میشوند. به عنوان راهی برای به دست آوردن پول، تیو تصمیم گرفت تا یک میلیون پیکسل را در یک وبگاه، به قیمت هر کدام یک دلار بفروشد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نمایندگی اینتکس در شرق تهران وب سایت خود باشید.

آخرین مطالب