ساتی Pratha و آن ناقص روایت تبلیغ توسط انگلیسی ها

توسط Varuni Trivediساتی Pratha بود بدون شک وحشتناک مراسم که نیاز به انجام دور با. تاریخچه و یا به جای به طور گ

توسط ABDOOSNEWS در 28 خرداد 1399

توسط Varuni Trivedi

ساتی Pratha بود بدون شک وحشتناک مراسم که نیاز به انجام دور با. تاریخچه و یا به جای به طور گسترده ای پذیرفته شده تاریخ می شود که روایت خود را از یک جای انگلیسی, چشم انداز به ما می گوید که این مراسم برای اولین بار ثبت بین 320 تا 550 م دوران حکومت امپراتوری Gupta. به گفته بسیاری از مورخان حوادث ساتی شد برای اولین بار ثبت شده در نپال در 464 م و بعد از آن در مادها پرادش در 510 م بیشتر به راجستان. عمل ساتی بود اما محدود به خانواده های سلطنتی از Kshatriya طبقه تنها بعدها بود که گسترش آن به طبقات پایین تر تبدیل شدن به طور گسترده ای تمرین در میان تقریبا همه طبقات اجتماعی. نه توهم تاریخ بریتانیا, مذاکرات در مورد فعالیت و اوج آن بین 15 و 18 قرن است.

این مهم است که برای روشن کردن این واقعیت است که ساتی ذکر نشده است, در کهن هندو مقدس مانند والمیکی رامایانا و وداها. Grhyusutras تشکیل شده در طول 600-300 پیش از میلاد توصیف تعدادی از آیین با اشاره ساتی در آنها است. گوتاما بودا که به شدت محکوم کرد و حتی قربانی کردن حیوانات ندارد و بحث در مورد ساتی که کاملا عجیب و غریب می کند و یکی بر این باورند که ساتی بود غیر موجود خود را در طول زمان. حتی Yajnavalkya نیست ذکر ساتی.

اما در اواخر قرن 4 پیش از میلاد شواهد از مورخان یونانی می گوید که ساتی نشدم محبوب قبل از 400 AD. ریشه ساتی کاملا مورد بحث و نامشخص است. خداوند Mahavira بودا Adi سانکارا و دیگر اصلاح طلبان باید در خود کتاب مقدس هیچ جا ذکر ساتی که باعث می شود یک باور است که در دوران باستان آیین هندو ساتی Pratha بود و به دنبال ندارد بدیهی است.

A depiction of sati pratha
عمل ساتی بود اما محدود به خانواده های سلطنتی از Kshatriya طبقه تنها بعدها بود که گسترش آن به طبقات پایین تر. WikimediaCommons

به عنوان یک ماده در واقع حتی پیش از آن رامشگران از Rajputana اشاره به سختی هر چیزی در مورد ساتی در آهنگ های خود را. اولین رکورد از ساتی که می توان از این Chahamana پادشاه Chandamahasena شدن در 842 میلادی. بعدی موجود مورد از Sampalladevi از Ghatiyala در 890 آگهی. این بود تنها پس از 1300 میلادی که ساتی شد مشاهده سفارشی. اما آن را نمی شایع حتی در آن Bhandarkara لیست 20 نفر از ساتی در Rajputana بین 1200 آگهی و 1600 میلادی بسیاری از آنها از خانواده های سلطنتی. حتی اگر 3 سیک گورو Amardas محکوم ساتی سفارشی و ممنوع آن را در میان سیک ها آن رسم شد که در میان سیک اشراف و همچنین بعد از آن.

آن دشوار خواهد بود برای پاسخ دقیق دوره ساتی اما آن را بیشتر در نظر گرفته شده بین 1300-1800. ساتی Pratha بالا بود در جنگجو خانواده Rajputana که در آن درصد ممکن است به عنوان بالا به عنوان 10%. با این حال برای عموم مردم شاید یک بیوه در 1000 شد ساتی که سفارشی بود و در اوج آن است.

اکثر سوابق ساتی آمده از مسافران خارجی; یک رکورد است که از ادوارد تامسون. در کتاب خود "Suttee', او می گوید رسمی شماره و اشاره به آمار ساتی برای اوایل قرن 19 در Poona وجود دارد که 12 مورد در هر سال در Tanjore 18 و در مرکز هند 3-4 در هر سال است. یک واقعیت جالب این است که نیاز به ذکر در اینجا این است که بسیاری ادعا کرده اند که Brahmanical Peshwas ممنوع ساتی در سراسر دامنه خود را در سال 1800 حتی هندو Maratha پادشاهی Savantvadi ممنوع ساتی در سال 1821. این واقعیت است که Brahmins متهم شده اند و هندو بوده است و پیش بینی شده در زیر نور بد به عنوان یک دین برای داشتن یک سفارشی مانند ساتی می ایستد کمتر زمین که برخی از حقایق در نظر گرفته شود. برای مثال زنانی که مرتکب ساتی گفته اند و پاکدامن که مردم اعتقاد به معنای او را خوب خوب و یک زندگی بسیار بهتر در تولد بعدی. اما این توجیه کار نمی کند برای تحت تملک زنان به عنوان آنها در حال حاضر متعلق به بالاترین طبقه تا karmically آنها نمی تواند به نفع از ساتی و در نتیجه نمی باید به آن عمل. یکی دیگر از قابل توجه مورد است که از رجا Ranjit Dev این Dogra king of Jammu (1728-1780) که ممنوع ساتی در جامو و در نیمه اول قرن 18.

Sati pratha
ساتی ذکر نشده است, در کهن هندو مقدس مانند والمیکی رامایانا و وداها. WikimediaCommons

برای اخبار بیشتر به روز رسانی را دنبال کنید Newsgram در Facebook

بنابر آمار موجود به وضوح نشان می دهد که در خارج از حکم و روحانی از خانواده های سفارشی را ندارد, جاذبه های گسترده ای برای جامعه هندو. پس چرا ساتی pratha یک شایع سنت و چه به تر باد به این آتش ؟ زمانی که مهاجمان شروع به آمدن به هند و تجاوز به زنان و در نظر گرفتن آنها به عنوان بردگان جنسی. زمانی که اعلام کرد که همسران خود را مورد استفاده برای سوزاندن خود را در pyre از ترس از مورد تجاوز قرار گرفته و یا گرفته شده به عنوان یک برده.

همچنین بخوانید: به دنبال زیبایی جدید قوانین در میان همه گیر

Ram Mohan Roy بدون شک منجر به جنگ صلیبی علیه ساتی بود که پس از آن ممنوع در سال 1829. با این حال اگر یک متهم Brahnamical نخبگان و هندو تبلیغ ساتی pratha آن خواهد بود به طور کامل اشتباه است. به همین ترتیب آن را نیز می تواند به اشتباه به اعتبار استرالیایی برای ممنوعیت فعالیت به دلیل آنچه که آنها در درجه اول این بود که ایجاد یک ضد هندو تمایلات و بازی خود را تقسیم و حکومت و سیاست. به آنها اجازه دهید این مراسم شکوفا و کمک به ممنوعیت آن را تنها به بیشتر تقسیم می شوند که آنها برنامه ریزی شده بود و توطئه.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب