روش های خاص برای از بین بردن بوی عرق تیز

شاید تا به حال به این نکته توجه کرده باشید که بوی عرق بدن افراد با هم متفاوت است. حتی در سنین و شرایط مختلف می

توسط مدیر سایت در 22 خرداد 1402

شاید تا به حال به این نکته توجه کرده باشید که بوی عرق بدن افراد با هم متفاوت است. حتی در سنین و شرایط مختلف می تواند عرق بدن یک شخص نیست با بو های متنوعی ترشح شود. دلیل عوض شدن بوی عرق و اینکه هرکدام از این تغییرات چه معنی دارند را می توانید با یک سرچ ساده متوجه شوید.

به طور مثال، موضوع اصلی این مقاله در رابطه با این است که انواع بوی عرق می تواند نشان دهنده چه چیزی باشند. ممکن است یکی از انواع بوی عرق نشانه ای از یک بیماری باشد. برای کسب اطلاعات تکمیلی به این مقاله مراجعه کنید:

https://abibeauty.ir/postdetails/420/what-are-signs-smell-sweat

بعد از مطالعه متوجه خواهید شد که یکی از انواع بوی بد عرق، بوی تیز است. برای اینکه بتوانیم این بوی عرق را از بین ببریم، به روش های خاص تری نیاز داریم. در ادامه با این روش ها آشنا می شوید.

روش های خاص از بین بردن بوی عرق تیز

 

اگر بوی عرق شما هم تیز است حتما روش های زیر را امتحان کنید تا بتوانید آن را از بین ببرید.

شستشو منظم

شستشو منظم بدن، به خصوص در نواحی که تعرق زیادی را تجربه می‌کنند مانند دست‌ها، زیر بغل‌ها و مناطق دیگر، می‌تواند به کاهش بوی عرق تیز کمک کند. از صابون‌ها و محصولات ضد باکتریایی استفاده کنید و دقت کنید تا تمام نواحی بدن را به خوبی شستشو دهید.

شاید فکر کنید این نکته کاملا تکراری است اما مهم ترین کاری که می توانید برای از بین بردن بوی عرق انجام دهید، شست و شوی منظم بدنتان است. شما در این شست و شو باید از صابون های ضد باکتری استفاده کنید. همانطور که میدانید این صابون ها با صابون های عادی فرق می کنند و مخصوص زیر بغل طراحی می شوند. حتما زیر بغل خودتان را هرروزه با این مواد ضد باکتریایی شست و شو دهید.

 

استفاده از محصولات ضد عرق و ضد بو مخصوص

از محصولات ضد عرق و ضد بو با ترکیبات قوی مانند املاح آلومینیوم و روغن‌های ضد بو استفاده کنید. این محصولات می‌توانند تعرق را کاهش داده و بوی عرق را مهار کنند.

سعی کنید محصولاتی که به عنوان دئودورانت استفاده می کنید ترکیبات گفته شده در بالا را داشته باشند. این ترکیبات می توانند بوی تیز عرق شما را از بین ببرند.

 

استفاده از پوشاک مناسب

 انتخاب پوشاک مناسب که تنفس پوست را فراهم کند و تهویه درست را برای بدن فراهم کند، می‌تواند به کاهش بوی عرق تیز کمک کند. انتخاب پارچه‌های طبیعی مانند پنبه و لینن و اجتناب از پارچه‌های سنتتیک که تنفس پوست را محدود کنند، توصیه می‌شود.

برای اینکه بتوانید بوی عرق ترشح شده از بدنتان را کم  کنید، می توانید از لباس های ضد عرق هم استفاده کنید. در ساخت این لباس ها از فناوری نانو استفاده شده است. آن ها می توانند عرق را از بدن شما جذب کرده و بوی بد آن را تجزیه کنند. از سالم ترین راه ها برای خلاصی از بوی بد عرق، استفاده از همین لباس ها و تیشرت ها است که با استفاده از تکنولوژی بوی تیز عرق را از بین میبرند.

 

مصرف آب بیشتر

مصرف آب بیشتر می‌تواند به تنظیم دمای بدن کمک کند و باعث کاهش تعرق و بوی عرق تیز شود. مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می‌نوشید و از آب معدنی و میوه‌ها با خاصیت  استفاده می‌کنید.

اگر بتوانید در روزهای گرم حتما دو لیتر آب را مصرف کنید، میزان اسید بدنتان کاهش پیدا کرده و بوی عرقتان از حالت تندی خارج می شود.

 

در صورتی که مشکل بوی عرق تیز برای شما به شدت مزاحمت ایجاد می‌کند و روش‌های فوق نتیجه مطلوب را به همراه ندارند، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

 

آخرین مطالب