خرید بیمه شخص ثالث در سال 1402

  خرید بیمه شخص ثالث در سال 1402 یکی از دغدغه‌های مهم و اصلی رانندگان و مالکان انواع خودرو

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

 

خرید بیمه شخص ثالث در سال 1402

یکی از دغدغه‌های مهم و اصلی رانندگان و مالکان انواع خودرو انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث می‌باشد. یکی از بیمه‌های اجباری خودرو، بیمه شخص ثالث است و همه‌ رانندگان ملزم به تهیه و خرید آن برای خودرو بوده و در این مورد هیچ استثنائی وجود ندارد.

بیمه شخص ثالث چیست؟

یکی از رایج‌ترین بیمه‌های خودرو بیمه شخص ثالث می‌باشد و همان‌طور که گفته شد، تمامی رانندگان باید آن را برای خودرو خود بخرند. کسی که در حادثه یا تصادف رانندگی دچار خسارت جانی و یا مالی شده است، شخص ثالث نوعی قرارداد برای او محسوب می‌شود. راننده مقصر می‌تواند با خرید پوشش حوادث، اگر دچار حادثه شد و خسارتی به کسی وارد کرد، از طریق بیمه آن را جبران کند.

محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث

موارد مختلفی بر نرخ بیمه ثالث مؤثر هستند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • جریمه دیرکرد تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث
  • تعداد سیلندر و کاربری خودرو
  • سال تولید و ساخت خودرو
  • تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث
  • مدت اعتبار بیمه‌نامه (یک ‌ساله یا کوتاه مدت)
  • تاریخ انقضای بیمه‌نامه قبلی
  • میزان پوشش مالی بیمه‌نامه شخص ثالث

قیمت بیمه شخص ثالث و میزان پوشش‌های آن بر اساس دیه یک انسان کامل در ماه‌های حرام محاسبه و تعیین می‌گردد. هر ساله از سوی بیمه مرکزی میزان مبلغ دیه مشخص می‌گردد که در سال 1401، این مبلغ برای ماه حرام 800 میلیون تومان و برای ماه غیر حرام 600 میلیون تومان تعیین شده است.

تخفیف بیمه شخص ثالث چقدر است؟

اگر بیمه گزار در طول مدت زمانی که بیمه نامه‌اش اعتبار داشته، هیچ گونه تصادف و دریافت خسارتی نداشته باشد، تخفیفات بیمه‌ای را مشمول می‌شود. در جدول زیر نحوه اعمال تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث نسبت به سالهای بدون دریافت خسارت ارائه شده است.

تخفیف عدم خسارت درصد تخفیف اعمالی
سال اول 5 درصد
سال دوم 10 درصد
سال سوم 15 درصد
سال چهارم 20 درصد
سال پنجم 25 درصد
سال ششم 30 درصد
سال هفتم 35 درصد
سال هشتم 40 درصد
سال نهم 45 درصد
سال دهم 50 درصد
سال یازدهم 55 درصد
سال دوازدهم 60 درصد
سال سیزدهم 65 درصد
سال چهاردهم 70 درصد

 

میزان اعتبار بیمه نامه شخص ثالث

صدور بیمه نامه‌های شخص ثالث می‌توانند کوتاه مدت و یا یک ساله باشد که هر فردی با توجه به نیاز خود هر کدام از آن‌ها را می‌تواند خریداری کند. شما می‌توانید برای سهولت در خرید بیمه و صرفه جویی در زمان از طریق سایت گرندبیمه اقدام کنید و با پرداخت هزینه بیمه نامه، صاحب این بیمه نامه اجباری شوید. در ادامه هر کدام از این بیمه‌های نام برده شده، به تفضیل، توضیح داده خواهد شد.

بیمه نامه یک ساله

به مدت 365 روز، بیمه نامه‌ یکساله شخص ثالث اعتبار دارد و تاریخ شروع و پایان اعتبار این بیمه نامه‌ها در قرارداد مشخص است. لازم به ذکر است که خرید بیمه نامه‌های یک ساله نسبت به بیمه نامه‌های کوتاه مدت مقرون به صرفه‌تر هستند.

بیمه نامه کوتاه مدت

اگر شخص بیمه گزار نتواند حق بیمه بلند مدت را پرداخت کند یا مثلاً بخواهد خودروی خود را بفروشد، خرید بیمه کوتاه مدت برای او مناسب‌تر خواهد بود و بهتر است که بیمه کوتاه مدت را بخرد. بیمه نامه‌های کوتاه مدت به صورت 2، 3، 4، 6 و یا 9 ماهه ارائه می‌شوند و هر فردی طبق شرایط خود می‌تواند هر کدام از آن‌ها را بخرد. خریداران بیمه کوتاه مدت شخص ثالث باید بدانند که اگر جمع تمامی ماه‌های خریداری شده بیمه به یک سال نرسد، شرایط دریافت تخفیف عدم خسارت را نخواهند داشت.

استعلام بیمه شخص ثالث

در صورتی که به بیمه شخص ثالث نیاز دارید و باید آن را بخرید، بهتر است که قبل از خرید بیمه‌نامه از قیمت آن در شرکت‌‌‌‌های مختلف بیمه استعلام بگیرید. امروزه برای مقایسه و استعلام قیمت بیمه شخص ثالث می‌توانید از روش بسیار ساده و با دسترسی آسان استفاده کنید، سایت گرند بیمه به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به طور آنلاین و سریع انواع بیمه را با یکدیگر مقایسه کنید و از نرخ آن‌ها آگاه شوید. استعلام نرخ بیمه در شرکت‌های مختلف و مقایسه بیمه شخص ثالث، در روش حضوری نیازمند صرف زمان زیادی است. در صورتی که در روش اینترنتی و آنلاین‌‌‌‌‌ می‌توانید فقط با چند کلیک و در عرض چند دقیقه قیمت بیمه شخص ثالث خودروی خود را استعلام بگیرید و آن را بخرید. به این صورت که با ورود به سایت گرند بیمه و ثبت اطلاعات خودروی خود، قیمت بیمه شخص ثالث آن را در شرکت‌‌‌‌های مختلف بیمه، استعلام بگیرید و پس از مقایسه نرخ حق بیمه‌ و پوشش‌‌‌های آن در شرکت‌های مختلف، بیمه شخص ثالث مورد نظرتان را خریداری کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 7 اردیبهشت 1402