چرا نباید در منزل از شومینه استفاده کنیم

استفاده از شومینه در منزل ممکن است به دلایل زیر خطرناک باشد: 1- احتمال حریق: استفاده نادرست از شومینه می&

توسط مدیر سایت در 30 اردیبهشت 1402


استفاده از شومینه در منزل ممکن است به دلایل زیر خطرناک باشد:

1- احتمال حریق: استفاده نادرست از شومینه می‌تواند باعث ایجاد حریق در منزل شود.

2- آلودگی هوا: سوختن چوب و سایر مواد در شومینه، دود و گازهای آلاینده را به هوا تولید می‌کند که می‌تواند برای سلامتی افراد خانواده خطرناک باشد.

3- نگهداری و تعمیرات: نگهداری و تعمیرات شومینه بسیار پر هزینه است و بسیاری از افراد قادر به پرداخت هزینه‌های لازم برای نگهداری و تعمیرات نخواهند بود.

4- عدم کارآیی: شومینه‌ای که به درستی نصب نشده یا به درستی عملکرد نکند، ممکن است باعث عدم کارآیی آن شود.

بنابراین، استفاده از شومینه در منزل باید با احتیاط و رعایت دقیق قوانین و مقررات انجام شود

https://www.cityshomine.ir/blog/

استفاده درست برای نصب شومینه.

برای نصب شومینه باید ابتدا محل نصب را انتخاب کنید. بهتر است شومینه در محلی نصب شود که دور آن فضای کافی و خالی وجود داشته باشد. همچنین باید مطمئن شوید که محل نصب از نظر ایمنی مناسب است و در صورت لزوم، پروانه ساختمان را هم مطلع کنید.

سپس باید لوله های دودی را به شومینه و سیستم دودکش متصل کنید. این لوله ها باید به صورت عمودی و با زاویه 45 درجه به سقف یا دیوار نزدیک ترین به شومینه نصب شوند.

قبل از استفاده از شومینه، حتما باید آن را تست کنید. برای این منظور، چند قطعه چوب خشک را در داخل شومینه قرار داده و آتش زده و سپس بازده دود را بررسی کنید. در صورت عدم بازده مناسب، باید لوله های دودی را باز کنید و مجددا تنظیم کنید.

همچنین باید به دوام و سالم بودن شومینه توجه کنید. در صورتی که شومینه خراب یا آسیب دیده است، باید آن را تعمیر یا تعویض کرد. همچنین باید به منظور پیشگیری از حریق، هر سال یکبار شومینه را تعمیر و بازبینی کنید.

راهنمای نگهداری شومینه چوبی
فصل خارج از فصل، زمانی که شومینه شما دیگر برای گرمایش روزانه مورد نیاز نیست، زمان مناسبی برای انجام تعمیرات سالانه است تا اطمینان حاصل شود که شومینه، اجاق گاز یا اجاق هیزمی شما برای سالیان متمادی به طور موثر به کار خود ادامه می دهد.

در حالی که تعمیر و نگهداری یکی از آن مشاغلی است که همه ما از انجام آن متنفریم، مهم است که مطمئن شوید گودال آتش نشانی شما برای فصل آینده به خوبی و ایمن کار می کند. نگهداری سالانه شومینه شما تضمین می کند که شومینه شما به درستی کار می کند و از هرگونه گرفتگی یا تجمع کرئوزوت که می تواند باعث آتش سوزی دودکش یا دودکش شود، عاری است.

اگر خودتان در انجام خدمات راحت نیستید، با فروشنده مجاز محلی خود تماس بگیرید و قرار ملاقاتی را تعیین کنید. او می تواند مطمئن شود که واحد شما در وضعیت کار عالی و آماده برای فصل بعدی سوختن چوب است.
توجه: قبل از تمیز کردن، مطمئن شوید که:

      اجازه دهید شومینه (از جمله خاکستر) به اندازه کافی خنک شود.
      از عینک، دستکش و ماسک یا دستگاه تنفس استفاده می کنید.
      شما دفترچه راهنمای Regency را برای مشاوره در مورد تمیز کردن، حذف یا تعویض دارید.

اف

ویدیوهای مصاحبه بیشتر را اینجا بیابید.

6 وظیفه اصلی تعمیر و نگهداری برای اجاق گاز شما:

1. مجرا را برای حذف رسوبات کرئوزوت تمیز کنید
هر سال باید کرئوزوت دودکش را توسط یک دودکش‌روب تایید شده تمیز کنید تا از تمیز و ایمن بودن آن مطمئن شوید. این همچنین از آتش سوزی کرئوزوت در حین کار کردن شومینه جلوگیری می کند.

2. لوله های هوا را بردارید و تمیز کنید
شومینه های دو مرحله ای احتراق از مجاری هوا برای احتراق ثانویه استفاده می کنند. طبق راهنمای تعمیر و نگهداری شومینه های هیزمی، این کانال های هوا باید برداشته شده و سپس تمیز شوند تا از عدم مانع و تمیز بودن سوراخ های تهویه اطمینان حاصل شود. برای اطلاع از نحوه انجام این کار برای مدل خاص خود به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.

3. کاتالیزور را به صورت چشمی بازرسی کنید (برای مبدل های کاتالیزوری)
اگر اجاق چوبی سه مرحله ای با کاتالیزور پس سوز دارید، باید کاتالیزور را به دقت خارج کرده و به صورت چشمی آن را از نظر انسداد، ترک یا بریدگی بررسی کنید. اگر به نظر می رسد کاتالیزور در شرایط خوبی است، آن را با دقت تعویض کنید. اگر آسیب زیاد به نظر می رسد، مبدل کاتالیزوری شما ممکن است آسیب دیده باشد و باید با فروشنده محلی Regency تماس بگیرید تا آن را تعمیر کند.

نکته مهم: کاتالیزورهای پس سوز در صورت استفاده صحیح، عمری بین 6 تا 10 سال دارند. برای بهترین شیوه ها به کتابچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید.

4. پروب حرارتی (برای واحدهای کاتالیزوری) را تمیز کنید.
دماسنج کاتالیزوری برای نشان دادن دمای داخلی گازها هنگام عبور از کاتالیزور استفاده می شود. برای اطمینان از خواندن دقیق، ترموستات باید حداقل سالی یکبار تمیز شود. برای تمیز کردن رسوبات روی پروب از کاغذ سنباده 220 استفاده کنید.

5. شیشه را تمیز کنید
پس از خنک شدن، درب جعبه را باز کنید تا به هر دو طرف شیشه دسترسی داشته باشید. هر دو طرف را با یک پارچه نرم و شیشه فایرباکس تمیز کنید. توجه: استفاده از شیشه شومینه بسیار مهم است زیرا پاک کننده های سنتی می توانند بقایای مواد شیمیایی روی شیشه باقی بگذارند که باعث ایجاد بوی سمی یا آسیب دائمی شیشه در هنگام راه اندازی مجدد شومینه می شود.

نکته حرفه ای: حذف بقایای کرئوزوت از شیشه گاهی اوقات می تواند مشکل باشد. با یک تمیز کردن سریع روزانه شیشه، جدا کردن آنها آسان تر است و شیشه شما برای مدت طولانی تری شبیه نو می شود.

6. رجیستری را بررسی کنید
دمپر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند و ذرات یا رسوباتی که می توانند از باز یا بسته شدن کامل آن جلوگیری کنند، وجود ندارد.

6 راه برای جلوگیری از تجمع کرئوزوت در اجاق چوبی شما

      هر روز صبح در فصل سوختگی، اجاق گاز را با کنترل تخلیه کاملا باز به مدت تقریباً 10-15 دقیقه بسوزانید.
      هر بار که چوب جدید اضافه می کنید، اجاق گاز را با کنترل پیش نویس کاملا باز حدود 10-15 دقیقه بسوزانید. این اجازه می دهد تا چوب سریعتر به زغال چوب تبدیل شود و بخارات گاز نسوخته ای را که ممکن است در سیستم ته نشین شود بسوزاند.
      فقط چوب های خشک را بسوزانید! از سوزاندن چوب خیس یا سبز خودداری کنید. یک چوب ادویه حداقل یک سال است که درمان شده است.
      یک آتش سوزی داغ کوچک به آتش بزرگی که می تواند کرئوزوت را در سیستم رسوب کند، ارجحیت دارد.
      یک روال برای بازرسی سوخت، مشعل های چوبی و روش های پخت ایجاد کنید. روزانه برای تجمع کرئوزوت بررسی کنید.
      دودکش و رابط

منبع

https://www.regency-fire.com

https://hampafile.ir/%d8%b4%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%87%db%8c%d8%b2%d9%85%db%8c-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن