بالا 10 نکته توسعه تقویت خودرو شما

همانطور که می دانید؛ وظیفه اگزوز خارج کردن هوای موتور به بیرون می باشد. مبدل کاتالیزوری خودرو که برای پاکسازی

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

همانطور که می دانید؛ وظیفه اگزوز خارج کردن هوای موتور به بیرون می باشد. مبدل کاتالیزوری خودرو که برای پاکسازی هوای موتور در اگزوز تعبیه شده است، عامل مهمی در کاهش شتاب و قدرت خودرو است. ، خودروها نیز بیشتر از دیگر وسایل حمل و نقل مورد استفاده قرار میگیرند در نتیجه، ایمنی خودرو به موضوع مهمی برای مطالعه تبدیل شده. همین امر موجب رانت برخی شرکتهای قطعهساز، فاکتورسازی و فساد گسترده در خریداری قطعات به بهای چندین برابر و افزایش قیمتهای تمامشده خودروها به میزان گاه چندبرابری قیمتهای بازار مجموع قطعات و زیاندهی هنگفت سهامداران بورسی خودروسازان منجر شدهاست به طوریکه دو خودروساز بزرگ ایران اکنون هریک بیش از ۵۶هزارمیلیارد تومان زیان انباشته دارند اما برخی قطعهسازان ایرانی که به رانت نیز متهماند؛ همچنان سهامداران اصلی این دو شرکت زیانده هستند. علیرغم تأثیرات فزاینده خودرو بر اقتصاد برخی از کشورها، چندین کشور دیگر وابسته به خودرو و محروم از صنعت خودرو و منابع نفتی، ناگزیر به تخصیص داراییهای اقتصادی قابل توجهی برای برآورده ساختن سیاستهای تحرک و حمل نقلی خود شدند که بر تراز تجاری آنها نیز تأثیر گذاشت. سیستم اگزوز خودرو از قطعات مختلفی مانند جمع کننده دود، کاتالیزور و منبع اگزوز تشکیل شده است که با ارتقای هر یک از این قطعات می توانید قدرت موتور را افزایش دهید. کاتالیزور خودرو که در قسمت پایانی اگزوز خودرو قرار می گیرد. برای تقویت این قسمت از خودرو می توان از لوله های اگزوز تقویت شده یا اسپرت استفاده کرد که به لطف قطر بیشتر و کاتالیزور بهبود یافته، قدرت خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. مخزن اگزوز نیز نقش موثری در خروج هوا از موتور دارد. سیستم خنک کاری دایملر به آب حرکت چرخشی اجباری نمیداد بلکه مخزن آبی در سطح بالاتر از موتور قرار داشت و آب گرم به علت سبک شدن بطرف بالا و آب سرد به جهت سنگینی بطرف پایین حرکت مینمود که به این سیستم ترموسیفون میگویند. به طور مثال می توانید، لوله های اگزوز را اسپرت کنید و یا جنس لوله و مخزن اگزوز خود را از استیل صاف و صیقلی انتخاب کنید. آلودگی هوایی بیرونی بهطور کلی سبب مرگ حدود ۹ میلیون نفر در سراسر جهان در طی یک سال میشود و دور نگه داشتن خودروها از مناطق پرجمعیت میتواند پیامدهای این آلودگی را کاهش دهد. طی سال های اخیر البته تب استفاده از تجهیزات کاملا غیر استاندارد همچون لامپهای زنون در خودروها فروکش کرده و در حال حاضر خودروهای دارای چراغ زنون انگشت شمار هستند. در سپیده دم یا غروب، نسبت ریسک برای خودروهای سیاه رنگ به احتمال ۴۷ درصد بیشتر از رنگ سفید و برای خودروهای نقره ای به ۱۵ درصد افزایش یافت. هر دو سوپر شارژ و توربو شارژ، قدرت قابل توجهی تولید می کنند (تا 50 درصد افزایش قدرت موتور) اما با هم تفاوت هایی دارند. اما پلیس با متخلفان همچنان برخورد میکند، زیرا چراغ زنونی که به صورت دستی روی هر خودرویی نصب میشود، استانداردهای لازم و کافی را ندارد. تیونینگ یا در واقع اعمال تغییرات غیر کارخانه ای بر روی خودرو، در بسیاری از نقاط جهان رایج است و مخاطبان زیادی دارد.

در واقع در سرتاسر جهان هستند افرادی که ترجیح می دهند تا به جای پرداخت ارقام هنگفت برای خرید یک خودرو استاندارد کارخانهای، به سلیقه شخصی خود تغییراتی را در راستای بهبود عملکرد فنی یا زیبا سازی خوردو خود اعمال نمایند و البته که قوانین و استانداردهای خاصی نیز به این منظور توسط پلیس کشورهای مختلف اعمال میشود. ایجاد تغییرات فنی در موتور خودرو برای دریافت شتاب و سرعت بیشتر انجام می شود و جدای از این تغییرات باید سیستم ترمز و کنترل خودرو نیز بهبود یابد تا خودروی بهبود یافته ای داشته باشید. که شما می توانید برای تقویت موتور خودرو، هر یک از این قطعات را ارتقا ببخشید. و کدام روش تقویت موتور خودرو برای شما مناسب تر است؟ در ادامه با ماه همراه باشید تا بهترین راهکارها جهت تقویت موتور خودرو را معرفی کنیم. با مـا در ادامه همراه باشید تا در رابطه با ارتفاع زدن خودرو مباحثی را عنوان کرده و معایب ارتفاع زدن ماشین را مورد بررسی قرار دهیم. از آنجایی که حومههای صنعتی تا حدی به دلیل پهنهبندی تک کاربری کم بودند، مشاغل محلی کمی ایجاد شد و ساکنان مسافتهای طولانیتری را برای کار هر روزه خود با ادامه گسترش روزافزون حومهها رفت و آمد میکردند. با این روش می توان عملکرد فوق العاده ای از موتور را شاهد بود. هدف کلی از انجام این کار بهبود یا اصلاح عملکرد موتور برای رسیدن به شتاب بهتر و همچنین توانایی رسیدن به سرعتهای بالاتر است. یکی دیگر از روش تقویت موتور خودرو؛ استفاده از توربو شارژر یا سوپر شارژر می باشد. برای رفع این مشکل می­ توانید از این قطعه استفاده کنید تا در فاصله بین تعویض دندهها تا حدی از کاهش شتاب و سرعت­گیری جلوگیری کند. بنابراین اگزوزهایی را انتخاب کنید که جنس آنها از استیل و صاف باشد تا دود و هوای خروجی بدون اصطکاک و با سرعت بالا از خودرو خارج شود. چرا که هر چه میزان اصطکاک کمتر باشد پیشرانه علاوه بر عمر بیشتر، قدرت زیادتری را تولید می کند و در نتیجه، قدرت و سرعت خودرو بیشتر میشود. حتما مطالعه نمایید: چه زمانی خودرو نیاز به تنظیم موتور دارد؟

لایحهای که اگرچه میتواند در تنظیم بازار خودرو موثر باشد، اما سرانجام آن با توجه به ایرادی که هیات عالی نظارت مجلس پیش از این در مورد مصوبه مجلس با همین محتوا داشت، مشخص نیست. هدف کلی از این کار بهبود یا اصلاح عملکرد موتور برای دستیابی به شتاب بهتر و همچنین توانایی رسیدن به سرعت های بالاتر است. این تغییرات باعث شده تا خودرو شتاب و کشش بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد. این به طور خودکار با تزریق هوای بیشتر منجر به ورود اکسیژن بیشتر که باعث می شود با هر احتراق، سوخت بیشتری صرف شود و در نتیجه می توان قدرت بیشتری تولید کرد. جالب است بدانید به ازای هر ۴۵ کیلوگرم کاهش وزن، می توانید سرعت بیشتری کسب کنید. در محل کار، ۴۵ درصد از تمام صدمات کشنده به کارگران زیر ۱۸ سال بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ میلادی در ایالات متحده ناشی از حوادث حمل و نقل بوده. شهر یزد در ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و قسمتهایی از آن را میتوان بدون خودرو نامید. برای گرفتن صدای در خور از یک اَمپلیفایر لامپی خوب باید اسپیکر مناسب آن تهیه شود. اما این پیچ و تاب باعث می شود که هوای خارج شده از موتور با شتاب صحیح نتواند از اگزوز خارج شود و حتی گاهی نتیجه عکس می دهد. اما این فرایند شامل مزایا و معایب بسیار متنوعی است. کار اگزوز این است که هوا را از موتور خارج کند، بنابراین زمانی که انفجار در داخل محفظه انفجار موتور اتفاق می افتد، دود و صدای ناشی از آن باید به خوبی خارج شود. یکی از موثرترین و البته پرهزینه ترین راه ها برای افزایش قدرت موتور خودرو، افزودن توربو شارژ یا سوپر شارژ به موتور خودرو است. اضافه کردن توربو شارژر به موتور : یکی از مؤثرترین و البته پرخرجترین راهها برای افزایش قدرت موتور خودرو، اضافه کردن توربو شارژر یا سوپرشارژر به موتور است. همچنین روان کننده ها از موتور در برابر گرمای شدید آب و هوا محافظت می کند و هنگامی که جیوه افت کند عملکرد خوبی دارند. برای کاهش وزن خودرو می توانید با یک نمونه سبک رینگ را جایگزین رینگ خودرو کنید که تاثیر خوبی در عملکرد خودرو خواهد داشت. این روش ها تاثیر خوبی در عملکرد خودرو می گذارد.

طبق گفته های بالا، عمل احتراق و میزان اکسیژن ورودی به شدت روی عملکرد موتور تاثیر می گذارد. در صورتی که میزان ورودی هوا مناسب و خنک باشد؛ به تبع اکسیژن بیشتری وارد سیلندر موتور می شود. در برخی مناطق، وسایل نقلیه رانندگاه تازهکار باید دارای یک علامت هشدار باشد تا به سایر رانندگان هشدار دهد که وسیله نقلیه توسط یک راننده بیتجربه و دانشآموز هدایت میشود و این فرصت را به آنها میدهد تا محتاطتر باشند و سایر رانندگان تشویق میشوند که به تازهکارها آزادی عمل بیشتری بدهند. این کار معمولاً توسط یک متخصص در این امور انجام می شود، اما در روش دوم نیازی به دانش خاصی نیست و تنها با تعویض چند مورد از لوازم خودرو و تعویض برخی از قطعات می توان موتور خودرو را تقویت کرد که خود راننده می تواند انجام دهد. ستونها پشتیبانهای عمودی یا نزدیک به عمودی محدوده پنجره یا گلخانه خودرو هستند که از نمای جانبی و از جلو به عقب بهترتیب با نام ستون A، B، C یا (در خودروهای بزرگتر) ستون D مشخص میشوند. روان کننده ها در مقایسه با روغن های قدیمی تاثیر بیشتری در روان کاری قطعات دارند. هر چه وزن خودرو از مقدار استاندارد خود بیشتر باشد، نیروی بیشتری برای حرکت آن نیاز است. از جمله قطعات تعویضی که یکی از مهمترین عضو قابل تعویض برای رسیدن به وزن ایده آل میباشد، تعویض رینگهای فلزی با رینگ آلومینیومی میباشد. یکی از مهمترین قطعاتی که منجر به بهبود یافتن عمل احتراق می شود، تعویض شمع خودرو است. در بحث تیونینگ موتوری و فنی یک خودرو، یعنی ایجاد تغییرات فنی در آن از طریق ارتقای بخشهاي مختلف خودرو، باید بـه این نکته توجه داشت کـه در ابتدای امر عمده عملیات تیونینگ بـه ایجاد تغییرات مختلف در سیستم فنی و موتوری آن خودرو باز میگردد. به همین دلیل از سری مشکلات و معایب تقویت موتور ماشین میتوان به افزایش سوخت آن هم اشاره کرد. همچنین از دیگر روش های کاهش وزن خودرو؛ عوض کردن رینگ لاستیک با یک نمونه رینگ کم وزن تر می باشد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نوربرت پرفورمنس لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب