اضافه کردن میوه ها و سبزیجات به رژیم غذایی خود را برای کاهش دیابت نوع 2 در معرض خطر

مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و غلات کامل در ارتباط با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2, محققان می گویند.یافته های من

توسط ABDOOSNEWS در 19 تیر 1399

مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و غلات کامل در ارتباط با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2, محققان می گویند.

یافته های منتشر شده در مجله BMJ نشان می دهد که حتی افزایش جزئی در مصرف این مواد غذایی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می تواند کمک به جلوگیری از دیابت نوع 2 است.

Follow us on Facebook برای دریافت آخرین به روز رسانی!!

در این مطالعه برای اولین بار یک تیم از محققان اروپایی به بررسی ارتباط بین سطح خونی ویتامین C و کاروتنوئیدها (رنگدانه های موجود در میوه ها و سبزیجات رنگارنگ) با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 است.

ویتامین C و کاروتنوئید سطوح قابل اعتماد تر از شاخص های میوه و سبزی مصرف نسبت به استفاده از رژیم غذایی پرسشنامه. تیم تحقیقاتی در مقایسه 9,754 بزرگسالان با شروع دیابت نوع 2 به یک گروه از 13,662 بزرگسالان که باقی ماند رایگان از دیابت است.

Add fruit, vegetable and grains to diet to reduce type 2 diabetes risk
میوه ها و سبزیجات, این یافته ها همچنین نشان می دهد که مصرف حتی یک متوسط افزایش مقدار در میان جمعیت که به طور معمول مصرف سطوح پایین می تواند کمک به جلوگیری از دیابت نوع 2 است. Pixabay

محققان محاسبه است که هر 66 گرم در روز افزایش می دهد در مجموع مصرف ميوه و سبزی همراه بود با 25 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 است.

در مطالعه دوم این تیم تحقیقاتی با استفاده از ابزار پرسشنامه برای اندازه گیری مصرف غلات کامل از بیش از 158,000 زنان و تقریبا 37,000 مردان بودند که از دیابت و بیماری های قلبی و سرطان است.

پس از تنظیم برای شیوه زندگی و رژیم غذایی عوامل خطر برای دیابت شرکت کنندگان در بالاترین رده برای کل غلات کامل مصرف تا به حال 29 درصد پایین تر از دیابت نوع 2 در مقایسه با کسانی که در پایین ترین رده.

برای فردی غلات کامل محققان دریافتند که مصرف یک یا چند وعده در روز از غلات صبحانه سرد حبوبات یا نان تیره شد در ارتباط با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با مصرف کمتر از یک وعده در ماه است.

همچنین بخوانید: مواد غذایی کمک خواهد کرد که به بهبود خواب شما

نتايج نشان داد که خوردن دو یا بیشتر از دو وعده در هفته از بلغور جو دوسر همراه با 21 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت 15 درصد کاهش خطر ابتلا به اضافه سبوس و 12 درصد خطر کمتر برای برنج قهوه ای و جوانه گندم در مقایسه با زمانی که به خوردن کمتر از یک وعده در ماه است.

و برای میوه و سبزیجات, این یافته ها همچنین نشان می دهد که مصرف حتی یک متوسط افزایش مقدار در میان جمعیت که به طور معمول مصرف سطوح پایین می تواند کمک به جلوگیری از دیابت نوع 2 است. (IANS)



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن