حدود 80% صفحه اصلی بر اساس Beedi کارگران زندگی در مناطق روستایی: مطالعه

توسط Puja GuptaWآنکه حدود 96 درصد (42,76,124) از کل beedi کارگران (44,60,076) در صفحه اصلی بر اساس تنها چهار د

توسط ABDOOSNEWS در 25 تیر 1399

توسط Puja Gupta

Wآنکه حدود 96 درصد (42,76,124) از کل beedi کارگران (44,60,076) در صفحه اصلی بر اساس تنها چهار درصد (1,83,952) کار در کارخانه ها نشان می دهد یک مطالعه جدید اضافه کرد که حدود 80 درصد از صفحه اصلی بر اساس beedi کارگران زندگی در مناطق روستایی و 20 درصد در مناطق شهری است.

تعداد beedi کارگران کاهش از 4.47 میلیون در 1993-94 به 4.27 میلیون در ماه فوریه سال 1997 افزايش به حدود 4.8 میلیون دلار در سال 2018 است. این نشان می دهد که وجود دارد به طور کلی افزایش beedi کارگران 1.5-2.1 میلیون نفر در طول سال 1993 – 2018 آن می افزاید.

این یافته ها به ارمغان آورد یک مطالعه اخیر انجام شده توسط یک گروه از محققان از AF توسعه مراقبت دهلی نو-بر اساس تحقیقات گروه مشاوره.

دنبال NewsGram در Facebook به ماندن بگیرید به روز شد.

این گزارش با عنوان "دانش شکاف موجود پژوهش در هند زنان Beedi غلطک & معیشت جایگزین برای گزینه های: یک بررسی سیستماتیک برای ترویج شواهد مطلع سیاست و اولویت بندی تحقیقات آینده" مورد تجزیه و تحلیل سیاست های موجود و برنامه ها و اقدامات مربوط توسط نهادهای مختلف در معیشت جایگزین برای گزینه های برای زنان beedi غلطک در هند به شناسایی دانش و سیاست شکاف از طریق یک بررسی انتقادی از ادبیات موجود از گذشته 20 سال است.

New study reveals the state of women beedi rollers in India
در حالی که تعداد ثبت نام کارگران گزارش شده در ماه جولای سال 2019 شد 5.59 میلیون گزارش شد به 4.98 میلیون در ماه دسامبر 2019. Wikimedia Commons

آن را می گوید که با وجود اختلاف قابل توجه مشاهده شده در گزارش beedi کارگر اطلاعات توسط نهادهای دولتی. برای مثال در حالی که تعداد ثبت نام کارگران گزارش شده در ماه جولای سال 2019 شد 5.59 میلیون گزارش شد به 4.98 میلیون در ماه دسامبر 2019.

مطالعه تحقیقاتی می گوید که پنج کار سازمان بهزیستی (LWO) مناطق از نظر زنان beedi کارگران کلکته (12,95, 000) و به دنبال آن جبال پور (4,22,000) حیدرآباد (3,72,000), Allahabad (3,60,000) و بنگلور (2,13,000).

اما نسبت زنان beedi کارگران بالاترین در جنوب LWO مناطق — بالاترین در Kannur (94 درصد) و تیرونلولی (93 درصد) در جنوب ایالت کرالا و تامیل نادو بود.

در حالی که غرب بنگال, آندرا پرادش و تامیل نادو بيشترين تعداد کل beedi کارگران, West Bengal, آندرا پرادش, تامیل نادو و کارناتاکا بالاترین تعداد زنان beedi کارگران است.

زنان شامل 84 درصد (بنگال), 95 درصد (Andhra Pradesh), 84 درصد (تامیل نادو) و 91 درصد (کارناتاکا) از کل beedi کارگران در این کشورها.

در حالی که تعداد کارگران افزایش یافته است و در برخی از کشورهای آن کاهش یافته است به طور قابل توجهی در دیگران و به خصوص در ایالت های جنوبی آندرا پرادش و کارناتاکا و تامیل نادو. بیشترین کاهش گزارش شده است که در تامیل نادو (541,000) و پس از آندرا پرادش / Telangana (187,000) و کارناتاکا (116,500).

دکتر Bibek Debroy رئیس و نخست وزیر اقتصادی در شورای مشورتی از هند در حالی که بررسی این گزارش نوشته شده است در پیشگفتار: "همانطور که اکثر مردم می دانند که اتحادیه کارگری وزارت آغاز شده است ورزش از وحدت همه اتحادیه در سطح کار اساسنامه به چهار کدهای. به عنوان مثال برای اولین بار از این سه اساسنامه خواهد بود گیرند در کد شغلی ایمنی و بهداشت, در حالی که طی دو دریافت گیرند در کد در امنیت اجتماعی و رفاه. دو دلیل وجود دارد که چرا من ذکر این. اولین کار قانون است سگمنتال بازار کار به سازمان یافته و سازمان نیافته ساخت اولین سفت و سخت اما ارائه اندک حفاظت به دوم. حتی زمانی که قانون وجود دارد در یک اقتصاد غیر رسمی آن را نمی تواند اجرا شود. مثلا حقوق نمی تواند اجرا شود (صرف نظر از اینکه این بخش است که از لحاظ فنی به عنوان تعریف سازمان و یا سازمان نیافته) در صورت عدم وجود قرارداد. یکی از یافته های این گزارش تقویت این تصور که اغلب کارگران ندارد و قابل اجرا قرارداد. دوم صرف تصویب قانون است و هیچ راه حل است."

New study reveals the state of women beedi rollers in India
نسبت زنان beedi کارگران است که بالاترین در Kannur (94 درصد). Wikimedia Commons

محقق اصلی این تحقیقات گزارش Sachi Satapathy گفت: "معناداری وجود دارد و اختلاف موجود در داده ها در beedi کارگران گزارش شده توسط دولت هند در طول دوره. متناقض و غیر قابل اعتماد داده ها منجر به تشدید آسیب پذیری و بهره برداری از beedi کارگران است. اعتماد دولت در سطح داده ها در دسترس نیست. بررسی سالانه از صنایع (ASI) اطلاعات پوشش تنها کارخانه-کارگران بر اساس (به استثنای ~96 درصد از beedi کارگران که بر اساس صفحه اصلی). در مرحله دوم فرایند جمع آوری شده به عنوان بخشی از Beedi رفاه کارگران فرایند عمل 1976 بود و عمده (تنها) منبع برای تامین مالی beedi کارگران رفاه برنامه. پس از اجرای GST در 2017-18 هیچ بودجه اختصاص داده شده به طور انحصاری برای beedi کارگران است. رفاه هزینه برای beedi کارگران (بدون داشتن هر گونه اختصاصی صندوق) است که به شدت تحت تاثیر در پست-GST دوره است."

همچنین بخوانید: تنها 3 درصد سرخپوستان متوجه اهمیت رژیم غذایی پروتئین کافی

بررسی داده های مختلف از وزارتخانه نشان می دهد که طرح های دولت در توسعه مهارت زنان beedi غلطک نشده اند بسیار موثر است. برای مثال در سال 2019 تنها 1,025 از کل 2,223 دفاع کرد گرفته شد زنان beedi غلطک (از نزدیک به پنج میلیون نفر در کشور) آموزش زیر ابتکار معطوف به شغل جایگزین. فقدان شواهد بر تغییر شرایط در پست خود-beedi نورد شغل می تواند دلیل چنین پایین کلید مداخله می گوید Satapathy.

دیگر محققان درگیر در این پژوهش آثار شامل دکتر Gagan بیهاری Sahoo, دانشیار, مرکز, مطالعات اجتماعی, Surat, Gujarat, Dr. Jagannathan Mallick, همکار, دولت, بانک مرکزی هند موسسه رهبری, کلکته, در میان دیگران. (IANS)



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب