5 شهرستانها شاهد 54 درصد کاهش سمی هوا در طول مستند

تیاو Covid-19 مستند کاهش خطرناک آلاینده های هوا در پنج شهرستانها هند — چنای و دهلی نو حیدرآباد کلکته و بمبئی ت

توسط ABDOOSNEWS در 28 تیر 1399

تیاو Covid-19 مستند کاهش خطرناک آلاینده های هوا در پنج شهرستانها هند — چنای و دهلی نو حیدرآباد کلکته و بمبئی تا 54 درصد صرفه جویی در مصرف 630 نفر از مرگ و میر زودرس یک تیم از انگلستان دانشمندان به رهبری یک هندی-منبع محقق کرده اند.

در اواخر ماه مارس سال 2020 کامل مستند داخلی و خارجی از مرزهای همراه با انزوای اجتماعی اقدامات به اجرا در آمد و هند و موثر در زندگی و تحرک از آن 1.3 میلیارد جمعیت.

"Covid-19 تا به حال یک اثر مخربی بر زندگی و معیشت میلیاردها نفر در سراسر جهان گفت:" مطالعه محقق Prashant کومار استاد در دانشگاه سوری در بریتانیا است.

دنبال NewsGram در توییتر به ماندن بگیرید به روز در مورد اخبار جهان.

"این غم انگیز رویداد جهانی اجازه داده است ما را به کمیت تاثیر فعالیت های انسانی تا به حال بیش از محیط زیست ما و خاص ما کیفیت هوا" Kumar اضافه شده است.

Toxic air reduced by 54% in 5 cities during lockdown
سطح مضر ذرات ریز (PM2.5) عمدتا نشات گرفته از وسایل نقلیه. Pixabay

برای مطالعه منتشر شده در مجله شهرهای پایدار و جامعه این تیم تحقیقاتی مورد مطالعه سطح مضر ذرات ریز (PM2.5) نشات گرفته از وسایل نقلیه و دیگر غیر-فضایی منابع در پنج شهرستانها هند از شروع مستند دوره تا 11 مارس سال 2020 است.

تیم تجزیه و تحلیل PM2.5 توزیع و contextualised یافته های خود را در برابر کسانی که از شهرهای دیگر از سراسر جهان است.

آنها همچنین به بررسی عوامل بالقوه موثر بر تفاوت بین واگرا تغييرات غلظت در شهرهای مختلف و همچنین آئروسل بارگذاری در مقیاس منطقه ای.

در کار خود در این تیم تحقیقاتی در مقایسه این مستند آلودگی هوا ارقام با کسانی که از دوره مشابه قبلی پنج سال.

نتایج نشان داد که مستند کاهش غلظت ذرات مضر در سراسر پنج شهرها از 10 درصد کاهش در بمبئی تا 54 درصد کاهش در دهلی نو.

این کاهش در PM2.5 یافت شد قابل مقایسه با کاهش در دیگر شهرستانها در سراسر جهان از جمله در وین (60 درصد) و شانگهای (42 درصد).

Toxic air reduced by 54% in 5 cities during lockdown
اين مستند وضعیت ارائه می دهد مشاهدهای در مورد فرصت های بالقوه سیستم های کنترل و مقررات برای بهبود کیفیت هوای شهری. Pixabay

همچنین بخوانید: ناسا انتشار اولین تصاویر از مدارگرد خورشیدی

این تیم همچنین به بررسی ارزش پولی اجتناب مرگ و میر زودرس به علت کاهش PM2.5 غلظت و محاسبه شده است که این کاهش ممکن است ذخیره 630 نفر از مرگ زودرس و $690 میلیون دلار در هزینه های سلامت در هند.

این تیم با اشاره به این که در حال حاضر مستند وضعیت ارائه می دهد مشاهدهای در مورد فرصت های بالقوه سیستم های کنترل و مقررات برای بهبود کیفیت هوای شهری.

"در حالی که کاهش در PM2.5 آلودگی ممکن است تعجب آور به اندازه کاهش را باید همه ما را متوجه ما تاثیر داشتن شده است در این سیاره" نویسندگان این مطالعه نوشت. (IANS)



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن