یوگش تیاگی معاون دانشگاه دهلی به دلیل رفتار ناشایست توسط رئیس جمهور به حالت تعلیق درآمد

[ad_1] معاون دانشگاه دهلی در میان جنجال بر سر انتصابات به حالت تعلیق درآمده است.نکات برجستهمعاون وزیر DU به د

توسط ABDOOSNEWS در 7 آبان 1399
[ad_1]

معاون دانشگاه دهلی در میان جنجال بر سر انتصابات به حالت تعلیق درآمده است.

نکات برجسته

  • معاون وزیر DU به دلیل جنجال در مورد انتصابات به حالت تعلیق درآمده است
  • وزارت آموزش و پرورش از رئیس جمهور خواسته بود اجازه تحقیق درباره او را بدهد
  • در حال حاضر پروفسور PC Joshi به عنوان معاون آموزشی مسئولیت خواهد داشت
دهلی نو:

وزارت آموزش و پرورش اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت ، در میان اختلافات عمده در مورد انتصاباتی که باعث اختلاف قدرت زشت شد ، معاون دانشگاه دهلی به دستور رئیس جمهور رام نات کوویند به حالت تعلیق درآمد.

وزارت آموزش و پرورش از رئیس جمهور خواسته بود اجازه دهد یوگس تیاگی در پی اختلاف در انتصابات دانشگاه در هفته گذشته تحقیق کند. سه شنبه شب ، رئیس جمهور اجازه تحقیق علیه معاون دانشگاه را که به "سوon رفتار" و "تخطی از وظیفه" توسط وزارت متهم شده بود ، داد.

"رئیس جمهور هند به عنوان بازدید کننده از دانشگاه ، با در نظر گرفتن حقایق و مطالب موجود در پرونده ، دستور داده است که تحقیق در مورد ادعاهای نقض وظایف و عدم تعهد و وقف وظیفه علیه وی را انجام دهد" ، بیانیه دولت گفت.

در نامه ای به سردفتری دانشگاه ، وزارت آموزش و پرورش گفت كه معاون آموزشی تا زمان تکمیل تحقیق به حالت تعلیق درآمده است زیرا وی می تواند در تحقیقات خود را تحت تأثیر قرار دهد. در حال حاضر پروفسور PC Joshi به عنوان معاون آموزشی مسئولیت خواهد داشت.

آقای تایاگی از 2 ژوئیه هنگام بستری شدن در بیمارستان AIIMS دهلی با شرایط پزشکی فوری در مرخصی به سر برد. دولت پروفسور PC Joshi را به عنوان مسئول در 17 ژوئیه منصوب کرد ، تا زمانی که آقای Tyagi کار خود را از سر گرفت.

هفته گذشته هنگامی كه آقای Tyagi استاد PC Jha را به عنوان ثبت كننده موقت منصوب كرد درست قبل از جلسه شورای اجرایی بحث و جدال آغاز شد. با این حال ، شورای اجرایی تصمیم گرفت که پروفسور سومان به عنوان مدیر ، پردیس جنوبی و ثبت احوال تا انتصاب یک ثبت کننده دائمی ادامه خواهد داد. پس از آن ، آقای tyagi پروفسور PC Joshi را به عنوان طرفدار VC کنار گذاشت و Geeta Bhatt را به جای او منصوب کرد.

در همین حال ، آقای جوشی به انتصاب یک ثبت کننده جدید ، ویکاس گوپتا ، که مصاحبه وی تکمیل شده و انتصاب وی توسط شورای اجرایی روز چهارشنبه پاک شده بود ، خبر داده بود.

با این حال ، در همان روز ، آقای Tyagi انتصاب PC Jha را به عنوان سرپرست ثبت احوال و مدیر پردیس جنوبی تأیید و ابلاغ کرد.

سپس وزارت آموزش و پرورش در مشاجره قدرت بین معاون و معاون دانشگاه مداخله کرد و گفت انتصاباتی که آقای Tyagi انجام داده است "معتبر" نیست زیرا وی در مرخصی است.

این درگیری با اینكه آقای جها به وزارتخانه نوشت و از خود به عنوان "ثبت احوال" نام برد و گفت كه تمام تصمیماتی كه آقای تایگای اتخاذ كرده مطابق با هنجارهای دانشگاه است ، بالا گرفت. وزارتخانه به این نامه اعتراض كرد و دانشگاه را به اقدام شدید علیه وی راهنمایی كرد.

(با ورودی های PTI)


[ad_2]
Source link
آخرین مطالب