رژیم کتوژنیک آردایت

رژیم کتوژنیک رژیم آنلاین آردایت رژیم کتوژنیک دکتر فرزاد روشن ضمیر  نمونه رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک با

توسط ABDOOSNEWS در 28 شهریور 1400

رژیم کتوژنیک رژیم آنلاین آردایت

رژیم کتوژنیک دکتر فرزاد روشن ضمیر

 نمونه رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا محتوی ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. زمانی که شما بیش از حد چاق هستید احتمالا مبتلا به عوارضی مثب دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی هم هستید به همین خاطر حتما برای پیروی از رژیم کتوژنیک با پزشک خود مشورت کنید و زیر نظر پزشک پیش بروید.

 

اگر مبتلا به دیابت به خصوص بیماری دیابت نوع ۱ هستید تعداد زیاد کتون در خون میتواند سبب شدت بیماری شود به همین دلیل بهتر است قبل از اتخاذ این رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

pdf رژیم کتوژنیک

بهتر است از قبل میان وعده های هر روز را انتخاب کنید. از فواید این رژیم این است که طرفداران آن معتقدند به وسیله رژیم کتوژنیک کاهش وزن بهتر، اشتهای کمتر و شفافیت ذهنی بیشتری را تجربه کردهاند.

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال رژیم لاغری کتوژنیک یک ماهه و کم عارضه هستید و می خواهید کاهش وزن را در مدت زمان کوتاهی تجربه کنید؛ رژیم کتوژنیک می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 

مصرف کربوهیدرات را به روزانه حداکثر ۲۰ گرم کاهش دهید. اگر به مدت دو هفته از نمونه رژیم کتوژنیک لاغری که در بالا گفته شد استفاده کردید و در این مدت تأثیر آن را بر روی وزن خود حس کردید به راحتی میتوانید رژیم را ادامه دهید.

رژیم لاغری کتوژنیک

لازم است که پیش از اتخاذ این رژیم غذایی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید و زیر نظر پزشک تغذیه پیش بروید تا امکان یا خطر ابتلا به موارد دیگر به حداقل برسد.

 

خیلی از مطالعات نشان داده اند که، این نوع رویکرد تغذیه ای، پایه فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی محکم و قابل اعتمادی دارد؛ و به طور موثر می تواند باعث کاهش وزن و همچنین باعث بهبود بیماری های قلبی عروقی شود.

رژیم لاغری کتوژنیک پی دی اف

۶. تحقیقات نشان داده در کودکانی که به بیماری تشنج مبتلا هستند و بیماری آنها توسط داروها قابل کنترل نیست ؛ رژیم کتوژنیک می تواند موجب کاهش و یا پیشگیری از تشنج در آنها شود.

 

  • صرع: تحقیقات نشان میدهند رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. همچنین بسیاری تاثیر آن را در لاغری سریع با تاثیر رژیمهایی همچون رژیم اتکینز مشابه میدانند.

 

اما رژیم لاغری کتو چیست و چگونه میتوان با آن وزن کم کرد و لاغر شد. محققان در یک بررسی ۶ ماهه به این نتیجه رسیدن که این رژیم سبب کاهش وزن و بهبود بیماری کبد چرب در افراد چاق می شه.

رژیم کتو pdf

هنوز علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب میشوند.

 

طبق محاسباتی که انجام شده در حالت کتوز آقایان روزانه ۴۵۰ کالری و خانم ها ۱۵۰ کالری اضافهتر میسوزونن. حتما خوشحال میشید اگه بفهمید تو برنامه غذایی کتوژنیک نیازی به کالری شماری نیست.

 

تحقیقات نشون دادن که این رژیم بیشتر از رژیمهای کمچرب توصیه میشه و تو این روش بدون کالری شماری به راحتی میشه وزن کم کرد. کتوز به طور طبیعی سوخت و ساز رو تقویت میکنه پس از کالری چربیها نترسید.

کاهش وزن در رژیم کتو

در رژیم کتوژنیک برای لاغری بیشترین کالری مورد نیاز بدن از طریق دریافت چربی و پروتئین تامین میشود و مصرف کربوهیدارتها به خصوص موادی مثل نان سفید، سودا، شکر، انواع خمیر و پاستا و سایر کربوهیدرات که زودهضم هستند ممنوع است.

 

اما ممکن است همه این برنامه های غذایی با طبع و ذائقه ایرانی تناسب نداشته باشند. برخی از علائم این آنفلوانزا عبارتند از: کاهش انرژی و عملکرد مغزی ضعیف، احساس گرسنگی شدید، اختلالات خواب، حالت تهوع، مشکلات گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی.

 

  • سرطان: رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از سرطانها و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است.

کاهش وزن سریع در رژیم کتوژنیک

مواد غذايي اين گروه علاوه بر پروتئين كه ماده سازنده بدن است و از اسيدهاي آمينه ضروري و غيرضروري تشکيل شدهاست، داراي دو عنصر مهم و ضروري؛ يعني آهن و روي هستند كه براي رشد و ترميم بافتهاي بدن و خونسازي لازمند.

 

این سطح پایین انسولین در کتو keto بدن از شما در برابر برخی از انواع سرطان یا حتی آهسته شدن روند رشد سلولهای سرطانی کمک میکند. حتی میوه هایی مثل موز هم در رژیم کتو قدغن هستند.

 

در قسمت غذاهای غیر مجاز تصویر میوه هایی رو دیدین که اکثرا دارای کربوهیدرات بالا بودن و نمیشد تو رژیم کتو ketogenic rdiet.ir ازشون استفاده کرد.

نمونه رژیم کتوژنیک

نمونه رژیم کتوژنیک کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که میخـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه ارزوشو داشتی برسی! به علاوه این رژیم با کاهش سطح انسولین احتمال ترشح هورمونهایی که باعث آکنه میشن رو هم کم میکنه.

 

در رژیم کتوژنیک pdf البته برخی از این مکملها علائم تب کتو رو هم کاهش میدن و عملکرد افراد رو در تمرینهای ورزشی بهبود میبخشن.

 

در رژیم کتوژنیک لاغری اما ظاهرا مواردی مثل بیماری «صرع» هم با این رژیم لاغری تا حدودی بهبود پیدا میکند. تا آنکه دوباره در اواسط دهه ۹۰ میلادی، جیم آبراهام، که پسرش چارلی آبراهام، که از بیماری صرع مقاوم به درمان دارویی رنج میبرد، و علیرغم امتحان کردن همهی داروهای ضد تشنج موجود و تن دادن به عمل جراحی مغز، با این روش بخوبی درمان شده بود؛ با تأسیس ” بنیاد چارلی ” به ترویج مجدد آن پرداخت.

 

خیلی از وبسایت های ایرانی با ترجمه کردن غلط مقالات خارجی، به هر دری میزنن تا مخاطب جذب کنن. خیلی از غذاها در روزهای متوالی از نمونه رژیم کتو تکرار شده اند.

 

در رژیم کتو آردایت این یعنی: تمرین بد، روزهای نا معلوم کاری و هوسهای کاذب. این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد، بلکه متابولیسم را نیز تغییر میدهد.

 

در کتو بنابراین بسیار مهم است که آب بدن را تامین کنید، و الکترولیت هایی نظیر پتاسیم، سدیم و منیزیم را با مکمل ها در برنامه غذایی خود تامین کنید.

 

بیشتر افراد در طول رژیم هایی شبیه به نمونه رژیم کتوژنیک لاغری به مرور شاهد کاهش اشتهای خود هستند. لازم به ذکر است که این رژیم غذایی باید تحت نظر پزشک اجرا شود و استفاده از آن بدون مشورت پزشک و بدون نظارت افراد متخصص به هیچ وجه توصیه نمی شود.

رژیم لاغری کتو

واقعا رژیم لاغری کتو چیست و چرا اینقدر محبوب شده است؟ در میان انواع و اقسام رژیمهای لاغری از رژیم لاغری دانمارکی تا رژیم لاغری براساس گروههای خونی و …

 

در پی دی اف رژیم کتوژنیک ممکن است انتخاب میان وعده در این رژیم سخت به نظر برسد. که همگی ادعا میکنند سریعترین رژیم لاغری هستند، یک رژیم لاغری این روزها حسابی سر و صدا کرده است.

 

در pdf رژیم کتوژنیک اگه از یک رژیم غذایی استاندارد (پر کربوهیدرات) استفاده کنید دچار نوسانات شدید قند خون می شید که این موضوع احساس گرسنگی رو تشدید میکنه. اگه میخواین بلافاصله بعد از خوردن غذا احساس سیری کنید، این پروتئینه که حرف اول رو میزنه.

 

در رژیم کتوژنیک وقتی غذا میخورید سطح گرلین پایین میره، اما اگر اضافه وزن داشته باشید سطح این هورمون اونقدرها که باید، پایین نمیره. دلیل دیگر این است که شما در یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و چربی سالم و اشباع زودتر احساس سیری میکنید و کمتر غذا میخورید.

 

در رژیم کتوژنیک رژیم آنلاین آردایت یعنی باید به طول کامل از غذاهای شیرین حاوی قند و غذاهای سرشار از نشاسته از جمله: نان، پاستا، برنج و سیبزمینی و تمام فرآوردههای آنها دوری کنید.

آخرین مطالب