افزایش فروش با طراحی سایت فروشگاهی

  امروزه با ظهور اینترنت و فناوری های نوین در ارتباطات، سایر روش های قدیمی فروش کارایی لازم را ندارند و

توسط ABDOOSNEWS در 10 آبان 1400

 

امروزه با ظهور اینترنت و فناوری های نوین در ارتباطات، سایر روش های قدیمی فروش کارایی لازم را ندارند و نمی توان از آنها برای تبلیغ کسب و کار خود به شیوه های موثر استفاده کرد.

سایت‌های فروش اینترنتی برای کمک به افراد و صاحبان مشاغل در آنلاین شدن و دسترسی به بازارهای گسترده جهانی به اینجا آمدند. در این مقاله به روش های افزایش فروش محصول با طراحی سایت فروشگاهی می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی مکانی مجازی است که صاحبان مشاغل خدمات و محصولات آنلاین و آنلاین خود را در اختیار مشتریان و کاربران قرار می دهند و پس از دریافت قیمت، محصول را برای مشتری ارسال می کنند. این نوع فروشگاه اولین بار در سال 1991 تاسیس شد. بنیانگذاران این مدل از فروش و تجارت الکترونیک برنرسلی هستند.

با ظهور فروشگاه های اینترنتی در سال 1994، بانکداری الکترونیک نیز پا به عرصه وجود گذاشت و توانست به رشد این فروشگاه ها کمک کند. به طور کلی می توان گفت فروشگاه های اینترنتی نزدیک به 25 سال است که در دنیا فعالیت می کنند.

در ایران پیدایش وب و پیدایش ارتباطات اینترنتی را می توان مربوط به سال های 1370 تا 1380 دانست . طراحی سایت در اصفهان را به طور کلی می توان به سه دسته تقسیم کرد که دسته اول شامل فروشگاه هایی می شود که عرضه محصولات و خدمات در آنها انجام می شود. ملموس و فیزیکی است و خریدار پس از پرداخت قیمت درج شده محصول از طریق درگاه های بانکداری آنلاین، محصول را خریداری می کند. پس از چند ساعت یا چند روز با پیک یا پست تحویل داده می شود.

دسته دوم نیز شامل آن دسته از فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود که خدمات و محصولات دارای شکل غیرمادی و نامشهود هستند و خریدار پس از پرداخت قیمت درج شده از طریق درگاه‌های پرداخت آنلاین، کالای خریداری شده را با استفاده از لینک دانلود دانلود می‌کند.

مزایای فروش اینترنتی:

·      دسترسی به خدمات و محصولات 24 ساعته

·      تصویر بهتری برای شرکت های تجاری و فروشگاهی ارائه دهید.

·      خدمات با کیفیت تری ارائه دهید.

·      هزینه ایجاد یک وب سایت فروشگاهی بسیار کمتر از ایجاد فروشگاه های درون فروشگاهی است.

·      دسترسی به خدمات محصول مقرون به صرفه

·      از دست دادن واسطه ها و فاصله بین مشتریان و فروشندگان

·      دسترسی به بازارهای جهانی گسترده تر

·      سرعت پاسخگویی را افزایش دهید و نیازهای مشتری را برآورده کنید.

·      صرفه جویی در زمان

·      مشتریان بیشتری را جذب کنید.

·      عرضه محصولات و خدمات در صورت درخواست

·      هزینه های اضافی مانند هزینه سوخت و حمل و نقل را حذف کنید.

·      ایجاد و طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی نیاز به فضا و فضای زیادی ندارد.

·      کاهش هزینه های بازاریابی

·      با راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش خود را افزایش دهید.

راه های افزایش فروش با طراحی سایت فروشگاهی:

استفاده از سئو در طراحی سایت فروشگاهی: یکی از راه های موثر برای افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر، استفاده از سئو است. با سئو، می توانید وب سایت خود را در بالاترین رتبه در گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار دهید. این امر باعث افزایش ترافیک سایت شما و در نتیجه افزایش تعداد کاربران و فروش محصولات می شود.

 

امکان افزودن امکانات مهم به سایت فروشگاهی: اگر می خواهید کاربران بیشتری از سایت شما بازدید کنند، برای راحتی کاربران امکانات آن را افزایش دهید. به این ترتیب اگر دانش و آگاهی کافی ندارید، می توانید با سفارش موقعیت فروشگاه به افراد متخصص و با تجربه، این امکانات را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.

به کاربران مشوره رایگان ارائه دهید: کاربران فروشندگانی را دوست دارند که به آنها توصیه می کنند خرید کنند و به آنها کمک می کنند تا با توجه به نیاز خود خریدهای بهتری انجام دهند. سعی کنید صادقانه به مشتری بگویید که اطلاعات محصول چیست و چه نقاط قوت و ضعفی دارد.

بهینه سازی و ایمن سازی درگاه های پرداخت آنلاین: یک درگاه پرداخت برای پرداخت و همچنین سرعت بارگذاری بالا و مراحل پرداخت انتخاب کنید تا افراد با سطح تحصیلات پایین تر بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب درگاه پرداخت، امنیت و ایمنی است. مطمئن شوید که پورتالی را انتخاب کنید که از اطلاعات مالی و شخصی کاربران محافظت کند.

نتیجه گیری

افزایش فروش در سایت های فروشگاهی همیشه نیازمند خلاقیت و ارائه ایده های جدید است و موارد فوق تنها نمونه ای از راه های افزایش فروش می باشد. در طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان سعی کنید از شرکت ها و افرادی که تجربه لازم و مهارت کافی را دارند کمک بگیرید. قیمت طراحی سایت فروشگاهی نیز بسته به امکاناتی که دارد و می خواهید در سایت خود پیاده سازی شود متفاوت خواهد بود. به خاطر داشته باشید که هزینه کردن در یک سایت هدر دادن پول نیست، بلکه وسیله ای برای رسیدن به هدف است.

آخرین مطالب