شش عامل من حدود اسباب بازی بادی را دوست دارم، با این حال #3 مورد علاقه من است

بین اجسام بادکردنی با فشار بالا و با فشار کم تمایز وجود دارد. یا «شارون و وُولی» (به انگلیسی: Sharon & Woolle

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

بین اجسام بادکردنی با فشار بالا و با فشار کم تمایز وجود دارد. یا «شارون و وُولی» (به انگلیسی: Sharon & Woolley) در سال ۲۰۰۴ بیان کردند که کودکان در سن ۳ تا ۶ سال نمیتوانند بین دنیای واقعی و خیالی تفاوتی قائل شوند و بههمین دلیل با این آزمایش نمیتوان نتیجه گرفت که کودکان در دنیای خود پرخاشگری را تقلید کردهاند با وجود همهٔ این انتقادات، آنچه که بندورا و دیگران توانستند نشان دهند، اهمیت یادگیری مشاهدهای الگوی رفتاری والدین در کودکان است. تمایز بین توربینهای با فشار بالا و فشار کم ساخته شدهاست. او در آنجا با همسر آینده خود، ویرجینیا وارنز، آشنا شد. او در تمام طول کاریری آکادمیک خود، بجز فقط یک سال، در همانجا ماند. در استنفورد، کاریری را شروع کرد که بعداً به یک کاریر بسیار متمایز تبدیل شد. سایمون دنهام نیز در سال ۱۸۶۷ موفق به ثبت اختراعی برای ماشین فروشنده تمبر کاملاً خودکار شد.

همچنین انواع قایق ها و شناورهای بادی برای کودکان که به اشکال گوناگون و سبک های مختلف مانند نهنگ و دلفین طراحی شده است نیز جزو گزینه های جذاب ارائه شده توسط اینتکس می باشد. گردانندگان محیط های تفریحی، مراکز خرید و حتی مکان های آموزشی، سعی می کنند با نصب تجهیزات بازی بادی در کنار سایر خدماتی که ارائه می دهند اوقات فراغت هیجان انگیزی را به کمک وسایل اسباب بازی بادی برای کودکان و حتی بزرگسالان رقم بزنند. یکی از مشهورترین پژوهشهای «آلبرت بندورا» مربوط به آزمایشی با یک عروسک باد شده به طول ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر به نام «بوبو» است که این آزمایش به آزمایش «عروسک بادکرده بوبو» (به انگلیسی: Bobo doll experiment) مشهور است که بندورا به وسیلهٔ آن، توانست نشان دهد که چگونه مشاهدهٔ رفتار پرخاشگری میتواند بر یادگیری خشونت کودکان تأثیر داشته باشد. مثل بسیاری از کودکانی که در روستاهای کوچک به دنیا میآیند، بندورا، از ابتدائی تا دبیرستان به یک مدرسه رفت. پیش از سال ۱۹۷۵، فقط حدود دو درصد از اسباب بازیها از لحاظ جنسیتی از یک دیگر جدا میشدند، در حالی که امروز در فروشگاهها این دستهبندی گسترش بیشتری پیدا کردهاست، محقق کلر میلر میگوید: «اسباب بازیها امروزه یک قلمرو جهانی محسوب میشود، امروزه تمام اسباب بازیها برچسب جنسیت دارند.» مجله نقش جنسی در این زمینه در سال ۱۹۷۵ با تمرکز بر تأثیرات جنسیت در جوانان آغاز شد. This da ta has been c reated wi th the ​help of GSA  Content G​en erator Dem​over​sion​.

در حالی که بقیه اشکال مانند زیورآلات بینی و مچ پا که در بقیه فرهنگها حائز اهمیت بوده، بسیار کم رواج داشتهاست. در حالی که در انگلیسی آمریکایی به صورت “jewelry” است. کارخانه معتبر بست وی نیز محصولاتی همچون چادر های مسافرتی و کیسه خواب نیز تولید میکند که البته جدا از این دو دسته بندی امریکایی، در این وب سایت محصولات ایرانی نیز به چشم میخورد. اسباببازی وسیلهای برای بازیکردن است که بهطور معمول بهوسیلهٔ کودکان مورد استفاده قرار میگیرد و در رشد و شکوفایی استعدادهایشان به آنان کمک میکند. ویژگی بعدی رنگ مورد استفاده در تولید اسباب بازی است که علاوه رنگبندی شاد باید از مواد غیر شیمیایی استفاده شده باشد زیرا کودک این وسایل را بسیار در دهان خود میکند و در صورت مناسب نبودن رنگ تأثیرات مخربی به روی کودک خواهد داشت. البته انتقاداتی نیز به آزمایش بندورا شدهاست مثلاً «فرگوسن» (به انگلیسی: Ferguson) در سال ۲۰۱۰ بر این باور بود که آزمایش بندورا تنها نشان میدهد که کودکان به دلیل دیدن رفتار ویدئویی پرخاشگرانهٔ بزرگسال و تقلید رفتار آنها علاقهٔ خود را میخواهند به بزرگسال نشان دهند و به این معنا نیست که در آنها انگیزهٔ پرخاشگرانه تقویت شده باشد. در ابتدا از تیوبهای لاستیک خودرو برای شنا و بازی در آب استفاده شد و به همین دلیل نام آنها تیوب شنا شد.

بعد از دیپلم و در تابستان، بندورا در عملیات ساخت بزرگراه آلاسکن به عنوان کارگر مشغول به کار شد. قالبگیری تزریقی رایجترین روش ساخت مدرن برای قطعات میباشد. اگر به این نکات توجه نشود، ممکن است برای استفادهکننده خطراتی ایجاد شود؛ مثلاً ممکن است که رنگ آن اسباب بازی خطرناک و غیر استاندارد باشد یا ممکن است دارای قطعات ریز باشد و برای کودکان زیر ۳ سال خطرناک باشد و … باید توجه داشت هیچ قطعه تیزی نداشته باشد و هیچ قطعه کوچکی از آن جدا نشود زیرا کودک قطعات کوچک را میخورند و شاید باعث خفگی کودک شود. ویژگی دیگر در این سری از اسباب بازی آموزشی بودن آن است تا کودک در زمان بازی علاوه بر سرگرمی توانایهای خود را بالاتر ببرد و از حواس پنجگانه خود بهترین استفاده را داشته باشد تا باعث تقویت این حس شود. سازه بادی یک سازه دائمی است که یکپارچگی ساختاری خود را از استفاده از هوای تحت فشار داخلی در به دست میآورد. بندورا بعد از دانشگاه آیووا یک دوره کارآموزی یک ساله را در WGC پذیرفت. بندورا در ۱۹۵۱ فوقلیسانس و در ۱۹۵۲ دکترای روانشناسی بالینی را از دانشگاه آیووا دریافت کرد.

آخرین مطالب