صفحه اصلی میلیون دلاری

لینوکس پارامترهایی را در /proc/sys/vm/swappiness ارائه میکند که زمان مبادله به خارج و آزادسازی صفحات را تعیین

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

لینوکس پارامترهایی را در /proc/sys/vm/swappiness ارائه میکند که زمان مبادله به خارج و آزادسازی صفحات را تعیین میکنند. این عمل تعداد آزادسازی را برای آزاد کردن قاب صفحاتی که پس از شروع یک برنامه نیاز داریم تا آزاد کنیم، کم میکند. حال اگر برنامه دیگری بخواهد به صفحه مذکور که آزاد شدهاست دسترسی پیدا کند عیب صفحه بروز خواهد کرد زیرا محتوای مدنظر دیگر در حافظه اصلی نیست و در دیسک ذخیره شده. وبگاههای متعدد دیگری نیز به تبلیغات پیکسلی روی آوردند. یک صفحه وب معمولاً به فضای بیشتری برای نمایش اطلاعات بر روی نمایشگرها نیاز دارد. با وجود گسترش دستگاههای ورودی جایگزین، مانند ماوس، صفحه نمایش لمسی، قلم نوری، تشخیص حروف و تشخیص صدا، صفحه کلید دستگاه بیشتر برای استفاده مستقیم ورودی «انسان» حرفیعددی (به انگلیسی: alphanumeric) دادهها به رایانه باقی میماند. خریداران میتوانستند تصویر، لوگو یا تبلیغ خود را روی پیکسلها نمایش دهند و پیوندی به وبگاه خود نیز برقرار سازند.

خالی برای جای دادن صفحه در حافظه اصلی بدست آورد تا به عنوان محفظه برای داده عمل کند. این صفحه آخرینبار در ۵ ژوئن ۲۰۲۲ ساعت ۱۴:۲۵ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹ ساعت ۱۴:۲۰ ویرایش شدهاست. را بالا میبرد. در این حال، انعطافپذیری فایلهای مبادله به مزایای افرازهای مبادله میارزد. کوبیدگی وقتی روی میدهد که برنامه با دادهساختارهای بزرگ کار میکند و این داده ساختارها مجموعه کاری را افزایش میدهند و باعث بروز عیبهای صفحه متوالی میشوند که در نتیجه سرعت سیستم به شدت افت میکند. اگر یک برنامه اجرایش پایان پیدا کند سیستم عامل صفحاتش را بلافاصله آزاد نمیکند زیرا ممکن است کمی بعد دوباره اجرا شود. برنامه طراحی میشود. برای افزایش سرعت پاسخ گویی سیستم، سیستم صفحهبندی پیشبینی میکند که کدام صفحات قرار است مورد استفاده قرار بگیرد و آنها را به حافظه اصلی بارگذاری میکند قبل از این که برنامهای به آنها رجوع کند و عیب صفحه رخ دهد. زمانی که یک برنامه سعی میکند تا به صفحهای دسترسی پیدا کند که در حافظه اصلی موجود نیست پردازنده این ارجاع نامعتبر به حافظه را یک عیب صفحه میشمارد و کنترل از دست برنامه خارج شده و به برند اینتکس پردازنده داده میشود.  Da ta h as been c᠎re​ated wi​th G​SA Con᠎tent Gen erator Demover​sion !

در داخل جدول آدرس دهی صفحات، صفحات هر پردازه اشاره به یک نسخه از برنامه انجام میدهند در حالی که صفحاتی که به داده اشاره میکنند برای هر پردازه متفاوت هستند. جدول صفحهبندی را بهروز کند تا ارجاع درست به قاب جدید در آن قرار بگیرد. مرورگرهای وب این فایلها را فقط برای بار اولی که از سرور میخوانند دانلود میکنند دفعات بعدی برای دسترسی به این فایلها آنها را از طریق محل حافظه داخلی یا همان cache بارگذاری مجدد مینمایند. بعضی اوقات آدرسهای داخلی برای ورودی/خروجی استفاده میشود و نمیتوان تمام آن را به حافظه اصلی اختصاص داد. استفاده از دیسک مغناطیسی به علت عملکرد مکانیکی آن کند میباشد و سعی میشود که مبادله به حداقل رسیده یا حذف شود. ممکن است این قاب صفحه حاوی داده باشد طوریکه این داده به شکل پویا تخصیص داده شده باشد یا حاوی دادهای باشد که پس از ورود به حافظه اصلی آن را تغییر داده باشیم (اصطلاحاً کثیف شده باشد). اولین چیزی که یک کیبورد مکانیکی را تعریف میکند، کلید سوییچ آن است. مکانیسم به کار رفته در دکمههای لپتاپ شبیه سوییچهای قیچی است و بر خلاف صفحهکلیدهای کامل، چندان شباهتی به سوییچ پلاستیکی ندارند.

در یک رایانه مدرن، تفسیر فشار کلیدی است بهطور کلی برای نرمافزار باقیماندهاست. اسپیساکس استارشیپ (در تصویر)، قدرتمندترین موشک فضایی، سه دقیقه پس از پرتاب آزمایشی از تگزاس منفجر شد. پس از گذشت مدتی از شروع برنامهها رایج است که اکثر برنامهها روی قسمت کوچکی از صفحات کد و داده فعالیت کنند، تا کل حافظه مورد نیاز آن خود. پس از انقراض کارت پانچ و نوار کاغذی کار با صفحه کلید شبیه تله تایپ تبدیل به ورودی اصلی برای تعامل با رایانه شد. به عنوان حافظه نهان برای صفحات برای ذخیره دادههای رایج که از حافظه ثانوی میآیند. برنامه با ادامه روند اجرایش ممکن است به صفحات بیشتری نیاز داشته باشد که در حافظه اصلی نباشند و با رخ دادن عیبهای صفحه، صفحات مورد نیاز از فایل اجرایی توسط سیستم عامل به حافظه اصلی بارگذاری میشوند. در این نقطه، رخ داد عیبهای صفحه آنقدر زیاد میشود که زمان صرف رفع عیبها میشود به جای انجام کاری که برنامه باید انجام میداد، این وضعیت اصطلاحاً کوبیدگی نام دارد. را دور میزند که باعث جلوگیری از ایجاد سربار فایل سیستم میشود.

آخرین مطالب