نقش وکیل خانواده در زندگی مشترک

به جرات می توان گفت مهمترین و بنیادی ترین مسئله در جامعه، خانواده است. خانواده با ازدواج زن و مرد بر اساس شرع،

توسط ABDOOSNEWS در 27 دی 1400

به جرات می توان گفت مهمترین و بنیادی ترین مسئله در جامعه، خانواده است. خانواده با ازدواج زن و مرد بر اساس شرع، دین و قانون تشکیل می‌شود. ازدواج زن و مرد مقدس و حائز اهمیت است و باید بر اساس مقولات دین به صورت قانونی صورت بگیرد. بنابراین به این طریق خانواده تشکیل می‌شود و زمانی که فرزند در خانواده متولد می‌شود دایره خانواده گسترده‌تر شده و اتحاد بین آنها محکم‌تر می‌شود. در هر خانواده حقوق و مسئولیت هایی برای پدر، مادر و فرزندان وجود دارد، که این حقوق باید رعایت شود و به مسئولیت ها اهمیت داده شود. چون در غیر این صورت خانواده دچار مشکل و اختلاف می‌شود. بنابراین افراد خانواده باید سعی کنند به حقوق یکدیگر اهمیت دهند و به موقع مسئولیت‌های خود را انجام دهند. افراد خانواده به‌خصوص زن و مرد باید در صورت ندانستن و اطلاع نداشتن از حقوق یکدیگر به بهترین وکیل خانواده مراجعه کنند. همچنین در صورتی که زن و مرد با یکدیگر اختلاف داشته باشند، نیز به وکیل خانواده متخصص نیاز است، که باید در هنگام اختلاف داشتن به بهترین وکیل خانواده مراجعه کنند و با ذکر مسائل و مشکلات به صورت شفاف از وکیل خانواده در جهت حل مشکل کمک بخواهند.

ما در این مقاله سعی داریم نکاتی را در رابطه با نقش وکیل خانواده در زندگی برای شما عزیزان مطرح کنیم.

یک وکیل خانواده متخصص باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟!

وکیل خانواده به فردی گفته می‌شود که در وهله اول دارای انسانیت بوده و خواهان عدالت است. وکیل خانواده باید صبور باشد و بر اساس عدالت از موکل خود دفاع کند. برای مسئله ی مهم خانواده که در دادگاه خانواده و کتاب قانون به عنوان دعاوی خانواده نام برده شده، وکیل متخصص وصالح نیاز است، که وکیل موظف است بر اساس قوانین و مقررات وکالت انجام داد.

دایره فعالیت وکیل خانواده به مواردی از قبیل طلاق،  مهریه،  نفقه،  حضانت و سرپرستی مربوط میشود. اما بهترین وکیل خانواده در وهله اول تلاش می کند که افراد را آرام کند و آنها را به صلح و سازش دعوت کند و مانع تنش و تشنج شود.

آنچه که باید در مورد وکیل خانواده بدانیم

مسائل و مشکلات مربوط به خانواده که تحت عنوان دعاوی خانواده ذکر شده است. مسائل خانوادگی بر اساس ماده ۴ قانون حمایت خانواده مورد بررسی قرار می گیرد، این قانون در ۱۸ بند به طور دقیق و بر اساس عدالت شرح داده شده است. از جمله مواردی که تحت دعاوی خانواده در دادگاه بررسی می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نکاح دائم و موقت 

  • فسخ و انفساخ نکاح

  • طلاق 

  • ازدواج مجدد

وکیل خانواده در مقابل موکل چه وظایفی دارد؟!

وکیل خانواده باید از حقوق موکل خود دفاع کند و به خواسته ها و درخواست های درست و قانونی او عمل کند و برای موکل احترام قائل باشد. ناگفته نماند متقابلاً موکل هم باید این موارد را رعایت کند. کسی که وکالت خانواده را برعهده می گیرد، باید در جلسات دادگاه حاضر شود و به درستی پیگیر پرونده باشد و از هیچ تلاشی دریغ نکنند، اطلاعات لازم را از موکل بخواهد و در ارائه اطلاعات پرونده به موکل کوتاهی نکند.

از آنجا که وکیل خانواده بعد از قاضی سمبل عدالت است، باید به درستی و با رعایت حق و انصاف از روی عدالت وکالت را انجام دهد.

وکیل خانواده متخصص باید رازدار باشد، یعنی علاوه بر یک وکیل برای موکل، یک دوست خوب و یک مشاور باشد.. وکیل خانواده نباید در حق موکل خود خیانت نکند و بر اساس منفعت خود با فرد پرونده دیگر معامله و تبانی نکندکند و در دادگاه به ضرر موکل خود صحبت کند. بنابراین بهترین وکیل خانواده کسی است که به تمام تعهدات و وظایف خود به خوبی و درستی عمل می کند.

نکاتی که باید در زمان انتخاب وکیل خانواده در نظر بگیرید

همانطور که گفته شد دعاوی خانواده و مسائل خانوادگی بسیار مهم و حائز اهمیت است  و بر این اساس باید توسط بهترین وکیل، این وکالت خانواده صورت بگیرد. منظور از بهترین وکیل کسی است که به کتاب قانون تسلط کامل داشته باشد و بر اساس راستی و درستی و عدالت، وکالت را انجام دهد.

قبل از انتخاب وکیل در مورد او به طور دقیق و درست تحق کنید و به این مسئله دقت کنید که وکیلی را انتخاب کنید که بسیار کاربلد بوده و  اکثر موکل های او از او راضی باشند. تحقیق و پرس و جو کردن بهترین روش برای انتخاب بهترین وکیل است بنابراین باید به نحوه ی درست  صورت بگیرد. همچنین بر اساس اطلاعات کسب شده دقت کنید میزان پرونده های موفق وکیل انتخابی شما از پرونده های شکست خورده بیشتر باشد.

شما باید وکلای شهر خود را برای وکالت خانواده انتخاب کنید چون این ویژگی به شما کمک می کند به راحتی در  مواقع مناسب به صورت حضوری با وکیل ملاقات داشته باشید. همچنین وکیل نیز میتواند به موقع در زمان جلسه دادگاه حاضر شود و به تعهدات خود عمل کند. پس به شما پیشنهاد می شود از بین وکلای شهر خود، بهترین وکیل را انتخاب کنید.

توجه کنید قبل از ضبط قرارداد مابین وکیل و موکل، شما باید به صورت تلفنی، تمام اطلاعات را برای وکیل خانواده شرح دهید و از پنهان کردن هر گونه اطلاعات مربوط به پرونده خودداری کنید. زمانی که مذاکره تلفنی شما به نتیجه رسید و وکیل پرونده ی شما را قبول کرد، یک قرار ملاقات تعیین کنید و بعد از آشنایی با وکیل و روند کار او اقدام به ضبط قرارداد کنید.

با توجه به موارد فوق دریافتیم که نقش وکیل  خانواده بسیار مهم و حائز اهمیت است.  شما باید بهترین وکیل را برای مسائل خانوادگی انتخاب کنید، وکیل خوب به شما کمک می کند تا مسائل و مشکلات خانوادگی را به درستی و به موقع حل کنید، بنابراین باید برای دعاوی مهم خانواده، بهترین وکیل خانواده را انتخاب کنید.

آخرین مطالب