ماجرای عجیب اکانت های فیک سلبریتی ها در روبیکا + آخرین اخبار

روبیکا به عنوان یکی از متحمل ترین و نزدیک ترین بسترهای بومی برای جایگزینی اینستاگرام در طرح موسوم به صیانت از

توسط ABDOOSNEWS در 4 شهریور 1400

روبیکا به عنوان یکی از متحمل ترین و نزدیک ترین بسترهای بومی برای جایگزینی اینستاگرام در طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی در نظر گرفته است. این پلتفرم بومی در تازه ترین جنجال خود اقداماتی نسبت به ساخت اکانت های جعلی سلبریتی های مختلف نموده است. در ادامه به بررسی ابعاد مختلف این خبر خواهیم پرداخت.

ماجرای اکانت های فیک سلبریتی ها در روبیکا از کجا آغاز شد؟

چند روز پیش بود که برخی از سلبریتی ها در حوزه سینما، تئاتر، تلویزیون، فوتبالیست ها و افرادی که به واسطه حضور در اینستاگرام به شهرت رسیده اند ادعا کردند که صفحه ای در پیامرسان روبیکا با اسم، یوزرنیم و حتی پست ها و ویدیوهای آنها ایجاد شده است.

ماجرا از آنجا شدت گرفت که روز به روز بر تعداد سلبریتی هایی که صفحه جعلی آنها در روبیکا ساخته شده بود افزوده میشد و روبیکا در این خصوص اطلاعیه ای صادر نمیکرد تا ماجرا بر همگان روشن شود.

اکانت چه افرادی در روبیکا ساخته شده است؟

از جمله سلبریتی هایی که اکانت فیک آنها بدون اطلاعشان در روبیکا ساخته شده است میتوان به افراد زیر اشاره نمود:

عباسعلی دوبلور (صداگذاری طنز)

کامی حسینی (ساخت کلیپ طنز)

حشمت شو (انیمیشن موزیکال و طنز)

وحید فور یو ایکس (ساخت کلیپ سرگرم کننده)

علی صبوری (ساخت کلیپ طنز)

مهدی حسینی (کلیپ طنز)

پریسا پور مشکی (ساخت کلیپ طنز)

در این بین روبیکا  تعداد زیادی از پیج های بیزنسی را نیز به صورت جعلی در پلتفرم خود ایجاد کرده است  که از جمله آنها می توان به پیج های احمد کلاته (آموزش کسب درامد از اینستاگرام) و زیار دکور (فروش پوستر دیواری، کاغذ دیواری، دیوارپوش، پارکت) اشاره کرد.

اخبار تکمیلی

روبیکا با افزایش موج انتقادات و شکایت در این زمینه در اطلاعیه ای رسمی بدون عذر خواهی بابت این موضوع، ساخت اکانت های فیک را تایید، ولی ساخت آنها به وسیله خود را تکذیب نمود و در اطلاعیه خود اذعان کرد که اکانت توسط افراد دیگری ساخته شده اند و مالکین اصلی میبایست با پشتیبانی روبیکا تماس گرفته تا پس از احراز هویت اکانت مربوط به آنها حذف یا کنترل آن در روبیکا به سلبریتی مربوطه واگذار شود.

اینکه چرا باید در پتلفرم داخلی که کلیه اکانت های آن احراز هویت شده اند و کلیه فعالیت های درون آن به طور مداوم رصد میشود در چنین حجم گسترده ای اکانت های فیک افراد معروف و صاحب نام و میزان فالوور بالا ساخته شده باشد و روبیکا هیچگونه واکنشی نسبت به آن انجام ندهد و صرفا با یک اطلاعیه از سلبریتی ها بخواهد تا با پشتیبانی تماس بگیرند و احراز هویت شوند سوالی است که هنوز بی پاسخ مانده است!!!

اطلاعیه رسمی روبیکا در خصوص مشابهت نام کاربری افراد

"در روبینو همانند تمام شبکه‌های اجتماعی امکان ثبت شناسه کاربری از ۵ تا ۳۰ کاراکتر برای تمام کاربران فراهم است. تنها محدودیت برای ایجاد حساب کاربری، این است که نام کاربری موردنظر قبلا توسط کاربر دیگری رزرو نشده باشد.

در تمامی شبکه‌های اجتماعی، بی‌شمار پیج و کانال، مشابه با عنوان یا شناسه افراد، توسط کاربران ایجاد می‌شود که این امر در پلتفرم روبیکا با بیش از ۴۷ میلیون کاربر یکتای رجیستر شده، وجود ۷.۶ میلیون کانال در پیام‌رسان روبیکس و ثبت بیش از ۹ میلیون صفحه در شبکه اجتماعی روبینو توسط کاربران اجتناب‌ناپذیر است.

ضمن احترام به کسانی که تاکنون مفتخر به میزبانی شان در پلتفرم روبیکا نبوده‌ایم و منتقد ایجاد کانال توسط سایر کاربران به نامشان در روبیکس و روبینو هستند به اطلاع می‌رساند سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال یا صفحه امکان‌پذیر نمی‌باشد، لذا روبیکا از تمامی صاحب‌نظران

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن