قیمت آهن

عوامل اثرگذار بر قیمت آهن و ضایعات آن قیمت آهن و ضایعات به صورت روزانه و بر طبق نوسانات اقتصادی اعلام می شود.

توسط ABDOOSNEWS در 12 شهریور 1401

عوامل اثرگذار بر قیمت آهن و ضایعات آن

قیمت آهن و ضایعات به صورت روزانه و بر طبق نوسانات اقتصادی اعلام می شود. آهن های قراضه در نگاه اول بی ارزش به نظر می رسند، اما این نوع آهن ها نیز در بازار مشتریان خود را دارند. آهن های قراضه را با نام ضایعات آهن هم می شناسند. فولادهای کم کربنی که قابلیت استفاده مجدد بعد از ذوب شدن را دارند. این نوع آهن ها را از محل های مختلفی تهیه می کنند. شاید بد نباشد که پیش از تهیه آهن برای هر کاری از قیمت ضایعات نیز مطلع شوید. برای آگاهی از قیمت هر نوع آهن آلات می توانید با کارشناسان مجموعه آهن هایپر تماس بگیرید.

آهن قراضه از کجا تهیه می شود؟

قیمت آهن قراضه برای آنها که وظیفه تهیه مواد اولیه صنایع را بر عهده دارند مهم است. صنایع و کارخانجات زیادی هستند که در حین تولید ضایعات آهنی تولید می کنند. از جمله این صنایع می توان ساخت فولاد، ساخت خودرو، پرس کاری، ساخت لوازم خانگی و بسته بندی مواد غذایی را نام برد. در صنایع دیگر مانند ساخت کشتی، ساخت قطعات و ماشین ها، دکل های انتقال نیرو، کارخانه سیمان، راه آهن و صنایع نفت و پتروشیمی هم آهن قراضه تولید می شود. حتی در ساخت ابزارآلات کشاورزی و تأسیسات نیز احتمال تولید آهن قراضه وجود دارد. در اماکن عمومی هم می توان آهن هایی را پیدا کرد که تبدیل به آهن دست دوم شده و می توان بعد از ذوب دوباره از آنها استفاده کرد.

در زمان سدسازی و پل سازی هم امکان به وجود آمدن آهن قراضه وجود دارد. در کارخانجات تولید محصولات فولادی و ماشین آلات راه سازی هم می توان انواع آهن قراضه را یافت. به شغل های آهنگری و ریختگری هم می توان برای تهیه آهن قراضه مراجعه کرد. در هنگام بروز سیل و زلزله، خراب کردن کشتی ها و قطارهای قدیمی، خراب کردن خانه های کلنگی، بازسازی ریل های راه آهن و در خودروهای از رده خارج هم امکان دستیابی به انواع آهن آلات قراضه وجود دارد. قیمت آهن قراضه با توجه به ارزش آن تعیین می شود.

 

عوامل اثرگذار بر قیمت ضایعات

قیمت آهن قراضه بر اساس چند عامل تعیین می شود. مدت پرداخت، مقدار ناخالصی ها، هزینه های جا به جایی و دانسیته و ابعاد از جمله عواملی است که روی قیمت ضایعات اثرگذار هستند. خرید و فروش در این حوزه بیشتر به شکل تحویل در مقصد انجام می شود. گاهی این خریدار است که قیمت را با توجه به نیازش مشخص می کند و در مواردی هم این کارشناس کنترل کیفی در کارخانه مورد نظر است که قیمت ضایعات را تعیین می کند. مقدار ناخالصی موجود در ضایعات در زمان محاسبه قیمت از آن کم می شود.

قیمت آهن آلات قراضه بر اساس خلوص آن اعلام می شود. پیش از تخلیه بار در مقصد و تشخیص درجه خلوص آهن آلات امکان اعلام قیمت نهایی وجود ندارد. این کار تخصصی است و تنها از عهده کارشناسان بر می آید. نمی توان از احتمال بروز خطای انسانی چشم پوشی کرد. در تعیین قیمت کلی انواع آهن عوامل دیگری اثرگذار هستند که در ادامه آورده شده اند.

عوامل اثرگذار بر قیمت آهن

از عوامل مهم اثرگذار بر قیمت آهن می توان به موارد زیادی اشاره کرد. نرخ ارز را می توان یکی از مهم ترین عوامل دانست. هر نوسانی در قیمت ارز بر قیمت آهن هم تأثیر می گذارد. قیمت تمام محصولات تولید شده از آهن و فولاد تحت تأثیر قیمت ارز است. کارخانه سازنده نیز عامل بسیار مهمی است. تولیدات هر کارخانه ای دارای یک کیفیت است و هر کدام از آنها نیز بر همین مبنا بر روی محصولات خود قیمت می گذارند. نوع و جنس آهن آلات هم بر قیمت آنها بی تأثیر نیست. وزن هر شاخه را نیز می توان یکی دیگر از عوامل مهم و اثرگذار در مبلغ انواع آهن آلات دانست.

عوامل مهم دیگری که نباید آنها را در تعیین قیمت آهن نادیده گرفت، مواد اولیه ای هستند که در ساخت آنها به کار می روند. تیراژ را نیز می توان عامل مهمی در نظر گرفت. اما در کل اصلی ترین عامل باید کیفیت کالا باشد. تعیین کیفیت کالاهای تولید شده از آهن آلات نیز کاری است که فقط متخصصان و کارشناسان این حوزه به خوبی از عهده آن بر می آیند.  

 

اهمیت استفاده از آهن آلات

قیمت آهن به دلیل پرکاربرد بودن محصولات آهنی اهمیت بسیار زیادی دارد. تیرآهن اصلی ترین مصالح در ساخت و ساز محسوب می شود. تیرآهن انواع و اقسام مختلفی دارد که با توجه به نیاز مصرف کننده در ابعاد و اندازه های متفاوت تولید می شود. ساختار مقاوم و بافت مستحکم تیرآهن ها موجب شده است که بتوانند وزن زیادی را در ساختمان ها و سازه های گوناگون تحمل کنند. در مقابل تنش ها و خمش ها نیز واکنش بسیار خوبی از خود نشان می دهند. ضمن این که در برابر عوامل بیرونی مقاومت بسیار خوبی دارند، پایداری و ثبات بالا را نیز باید جزء ویژگی های اصلی تیرآهن ها به شمار آورد. به کار بردن این محصول در ساختمان سازی منجر به تغییرات بسیار زیادی در این حوزه شده و بر استحکام و مقاومت ساختمان ها افزوده است. 

قیمت آهن هر چقدر هم که باشد به نسبت مزایای بسیار زیادی که دارد باز هم استفاده از آن در ساختمان سازی به صرفه است. هیچ کدام از محصولات دیگر در ساختمان سازی به اندازه تیرآهن توانایی استحکام بخشیدن به ساختمان ها و سازه ها را ندارند.

استعلام آنلاین قیمت آهن

برای اطلاع از قیمت آهن و همه محصولات فولادی می توانید به وب سایت آهن هایپر به نشانی https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید. این مجموعه سال های زیادی است که در این حوزه فعالیت دارد و امروزه امکانات خوبی را برای مشتریانش فراهم دیده است. اکثر کاربران ترجیح می دهند قیمت فهرست اقلام مورد نیاز خود را در کمترین زمان ممکن به دست آورند. قیمت همه محصولات در این وب سایت به روز هستند و مشاوران مجموعه بهترین خدمات را به کاربران ارائه خواهند داد. به دلیل این که این شرکت بدون واسطه و به طور مستقیم با تولیدکنندگان در ارتباط است، محصولات آهنی را به قیمت مناسب به مشتریان و خریداران می فروشد. برای تهیه هر نوع آهن آلاتی می توانید با این مجموعه در تماس باشید.

آخرین مطالب